2023-08-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Nej, han blir svår att plocka upp i värmen. Paolo lever och frodas på ungefär samma sätt som tidigare. Är man bad boy från början funkar det att göra dumheter.

Öfvergård har kanske inte produktplacerat sig som svärmorsdröm som Timell eller godhetsknarkare som Virtanen eller snäll blatte som Soran men han är ingen Bad boy. Han har har gjort karriär på att ”hjälpa” människor, så frysboxen för alltid för hans del nu.

Vad ska han plockas upp till och få att göra i värmen tänker du?

Tror du han blir cancelled för ringa stöld? Ha ha
Citera
2023-08-07, 15:08
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/2BlK04/anders-ofvergard-doms-for-ringa-stold

Artikel i Aftonbladet
Citera
2023-08-07, 15:08
Medlem
Citat:
Haha, ja, många gör nog det. De omges av material och prylar hela tiden. Förmodligen mycket häleri också.

Ja och Anders gör dålig reklam för dem alla nu.
Citera
2023-08-07, 15:14
Medlem
Citat:
Haha, ja, många gör nog det. De omges av material och prylar hela tiden. Förmodligen mycket häleri också.

Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Tror du han blir cancelled för ringa stöld? Ha ha

Det tror jag, då det skär sig med den image han själv försökt skapa. Sedan, du kanske glömmer en sak, han nekar till brott, skyller ifrån sig, det är inte bara brottet han begått som sticker i ögonen. Tror det dessutom finns mer i den här historien.
Citera
Medlem
Jag lyssnade på hela rättegången, och måste säga att jag tror på Anders.
Det han berättar är trovärdigt och logiskt.

Väktarens berättelse är rörig och svår att följa, och han verkar inte själv veta riktigt vad han såg.
Något han är helt säker på är dock att Anders aldrig gjorde något som helst försök att dölja det han gjorde, han kollade inte heller runt omkring sig efter personal, och det stod en Ica-klädd kvinna bredvid honom och plockade upp varor, som han borde sett.

Jag tror han helt enkelt var väldigt stressad.
Stressad redan när han gick in, massor av folk, jäkla krångelprocedur med köttet osv.

Han köpte ändå tillräckligt många varor för att "listan" i scannern skulle vara full, så han hade nog inte kunnat se att det var för få varor utan att aktivt kontrollera det, vilket han inte gjorde pga stress.

Samma sak i kassan när han ska betala. Det är ett tresiffrigt belopp på ett antal hundra kronor.
Jag förstår att han bara blippade kortet utan att kontrollera summan så noga.

Han har tidigare haft kontroller där han både råkat scanna för mycket, och för lite.

Jag är lite förvånad över domen faktiskt, men jag misstänker att man lagt 0 hänsyn till några av vittnena, utan bara kört på "kött inte betalat det stöld BÖTER" istället.
Citera
Medlem
Hade han erkänt och gått med på att ta ett strafföreläggande och gått i terapi för att råda bot och sedan snyftat hos Maud, då hade det sett bättre ut och karriären hade räddats.
Citera
2023-08-07, 15:16
Bannlyst
Tycker ärligt talat inte att Anders förtjänar att bli canclad.
Tittar man in på varje liten incident så är det inget speciellt han gjort, faktiskt

Tråkigt att ni bestämt er för att sänka honom. Det roliga är väl att han inte lär bry sig ett skit och njuter av sina millar på kontot. Tycker han är jävligt skön och var jävligt bra i sina program under peaken.
Citera
2023-08-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Om han ställer upp hos Maud och erkänner att han agerat fel och vill gå till botten och får komma tillbaka med att hjälpa människor i liknande sitts som stjäler samt på köpet bygger om deras diskbänk, då kanske det fungerar och han är tillbaka i värmen.
Problemmet är att den perfekta familjen för det, Anna Book Toledo inte vill ha honom tillbaka igen efter senaste programmet.
En dotter som stjäl från gamlingar. En som som våldtar barn. Samma erfarenhet som Anders har.
Citera
2023-08-07, 15:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wowcow
Han kommer inte acceptera 40k. Han kommer stjäla den summan tillbaka.

Han har säkert redan snott för 80k i den butiken men ska nu upp i 120k
Citera
2023-08-07, 15:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Povel
Uppdatera trådens titel vetja! "Ringa stöld" blev det, inte snatteri.

Mvh
/p

Uppdatera dig själv. Snatteri betecknas som ringa stöld och det är det som det döms för när värdet på det som stulits understiger 1250:-.
Citera
2023-08-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodmannens
Jag lyssnade på hela rättegången, och måste säga att jag tror på Anders.
Det han berättar är trovärdigt och logiskt.

Väktarens berättelse är rörig och svår att följa, och han verkar inte själv veta riktigt vad han såg.
Något han är helt säker på är dock att Anders aldrig gjorde något som helst försök att dölja det han gjorde, han kollade inte heller runt omkring sig efter personal, och det stod en Ica-klädd kvinna bredvid honom och plockade upp varor, som han borde sett.

Jag tror han helt enkelt var väldigt stressad.
Stressad redan när han gick in, massor av folk, jäkla krångelprocedur med köttet osv.

Han köpte ändå tillräckligt många varor för att "listan" i scannern skulle vara full, så han hade nog inte kunnat se att det var för få varor utan att aktivt kontrollera det, vilket han inte gjorde pga stress.

Samma sak i kassan när han ska betala. Det är ett tresiffrigt belopp på ett antal hundra kronor.
Jag förstår att han bara blippade kortet utan att kontrollera summan så noga.

Han har tidigare haft kontroller där han både råkat scanna för mycket, och för lite.

Jag är lite förvånad över domen faktiskt, men jag misstänker att man lagt 0 hänsyn till några av vittnena, utan bara kört på "kött inte betalat det stöld BÖTER" istället.

Nu har jag bara hört fragment men jag måste säga att jag tycker precis tvärtom. Känns som att han upprepar ”stressad” lite väl många gånger.. Men ja, han är en bra lögnare. Tror 100% att han stal och att det inte var första gången heller. Extremt pinsamt och det hade varit 100 gånger bättre om han bara erkänt direkt och medgett att han har ett PROBLEM med kleptomani. Kommer säkert fram det med skulle jag tippa på tillslut. Han måste väl bara erkänna det för sig själv först också.
Citera
2023-08-07, 15:24
Medlem
Jenshalls avatar
Nu måste vi slippa se fanstyget i tv något mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in