2023-08-07, 12:55
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Varför skulle rättegången kosta "flera 100.000"? Eftersom Anders kommer förlora så får dessutom han betala kostnaderna. Det här är ingen dyr historia överlag. Några dagars jobb för polisen och kanske en dags jobb för domstolen som Anders får täcka. That's it.
Anders får inte täcka annat än en advokat som ksnske tar 3-4000 i timmen. Var får ni allt ifrån ni som ständigt slänger ur er saker utan att ha en susning vad ni pratar om. Du bör gå om högstadiet om du tror han får betala statens kostnader.
Citera
2023-08-07, 13:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Som jag skrev, statuera ett exempel...

Det går alltså inte att döma hårdare än brottets maxstraff.
Citera
2023-08-07, 13:20
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det går alltså inte att döma hårdare än brottets maxstraff.

Fan också... Men Kumla går väl i alla fall, hoppas jag
Citera
2023-08-07, 13:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Anders får inte täcka annat än en advokat som ksnske tar 3-4000 i timmen. Var får ni allt ifrån ni som ständigt slänger ur er saker utan att ha en susning vad ni pratar om. Du bör gå om högstadiet om du tror han får betala statens kostnader.

Precis: den som döms för ett brott kan (men det är inte säkert) bli skyldig att betala hela eller delar av kostnaderna för sin försvarsadvokat och för målsägandebiträdet. I samband med domen beslutar domstolen om och i så fall hur mycket som ska betalas tillbaka. Beloppet beror bland annat på de kostnader som har uppstått och vilka förutsättningar den dömde har att kunna betala.

Om AÖ fälls, vilket jag förutsätter, så lär han få betala sin advokats kostnader.
Citera
2023-08-07, 13:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Fan också... Men Kumla går väl i alla fall, hoppas jag

Lär bli fotboja så tyvärr...
Citera
2023-08-07, 13:29
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Lär bli fotboja så tyvärr...

Fan också, jävla arga snattaren...
Citera
2023-08-07, 14:06
Avslutad
Anders Öfvergård döms för ringa stöld.
Dagsböter 1000 kr (tot 40 000kr)
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/2BlK04/anders-ofvergard-doms-for-ringa-stold
Citera
2023-08-07, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Anders Öfvergård döms rapporterar AB.

Goda nyheter.
Citera
2023-08-07, 14:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto

Åh nej, så samhället får bekosta några timmars jobb för domaren och poliserna? Ja det blir ju lätt en halv miljon
Citera
2023-08-07, 14:21
Medlem
Kan knappast vara första gången han stjäl. Butiken slapp högst troligen en storsnattare. Man börjar liksom inte med tre dyra köttbitar. Det roliga är att så hade han förmodligen själv resonerat om någon annan stod åtalad för samma brott. ”Jag får inte ihop, jag får bara inte ihop det” typ så hade han sagt på sitt ”arga-snickare-manér”.

Människan är uppenbart narcissist, och tänkte väl den dagen jag åker dit ska jag nog allt kunna lirka mig ur det hela genom att jag känd och typ varför skulle jag Arga snickaren med hela folket stjäla. Men den gubben gick inte. Dock är det inget han lider av värst ekonomiskt, i alla fall inte nu. Få kommer vilja anlita en människa som tycker sig stå över moral och lag.
Senast redigerad av Magmunnen 2023-08-07 kl. 14:25.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPsychoDad
När förkunnas dom?
Prästen förkunnar Guds ord.

Domaren avkunnar domen.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Anders Öfvergård döms för ringa stöld.
Dagsböter 1000 kr (tot 40 000kr)
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/2BlK04/anders-ofvergard-doms-for-ringa-stold

Chocken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in