2023-08-07, 13:00
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Korkade vatnik. Bemöt de andra lögnerna istället?

Jag vet väl inte vilka dina lögner är, det finns kanske andra här på forumet som kan hjälpa dig?

BRICS är större än G7 vad gäller bnp, om du inte vill få svar när du har uppenbart fel ska du nog undvika Flashback.
Senast redigerad av Africagonzo 2023-08-07 kl. 13:07.
Citera
2023-08-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Nu tycker jag iofs att han korsat den gränsen. Å andra sidan ser det ut att kosta hans framtid som stor ledare och långsamt göra Ryssland till Kinas fattiga lydstat. Så det är väl som det ska.
Du har så rätt, Ukraina skall vi givetvis räkna in i den fria världen. Stega över gränsen till Natoland är mer passande.
Citera
2023-08-07, 13:01
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasse
Nu ljuger du igen.
Citerar man bitchute och skriver att brics ekonomi är bäst i världen så ljuger dem...
Citera
2023-08-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ryssland har enligt Världsbanken kickat ner Tyskland från femteplatsen över länder med störst BNP (köpkraftsjusterad). Den tyske ekonomen Eike Hamer berättar att Rysslands ekonomiska boom till stor del beror på att de nu själva måste producera tidigare importerade varor och tjänster.

https://www.bitchute.com/video/krar8jX435m6/

BRICS går om G7 och växer snabbt ekonomiskt medan köpkraften dalar och skatterna ökar i Västländerna. Vilken enorm missräkning neocon-svinen gjort med sitt proxykrig! Och trots att EU bara sjunker ekonomiskt så fortsätter våra cuck-politiker slicka att r*ven på Washingtons krighetsare. Sorgligt att se...

Du får nog läsa på lite nogrannare.

BRICS drivna afv Kina och Indien växer snabbare än G7 ja.

Men forfarande är G7s ekonomi större än BRICS.

Men skall man ta de länkar som finns i tråden sker tillväten i högre grad i Kina och Indien jämfört med G7.
Citera
2023-08-07, 13:08
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag vet väl inte vilka dina lögner är, det finns kanske andra här på forumet som kan hjälpa dig?

BRICS är större än G7 vad gäller bnp, om du inte vill få svar när du har uppenbart fel ska du nog undvika Flashback.
Jösses, när man inte trodde ni ryssar kunde bli dummare. Du kan uppenbarligen inte läsa. Utgå vatnik.
Citera
2023-08-07, 13:12
Medlem
Citat:
Jösses, när man inte trodde ni ryssar kunde bli dummare. Du kan uppenbarligen inte läsa. Utgå vatnik.

Har länge funderat på om det helt enkelt brister i förmågan att läsa som gör att vissa beundrar Putin?
Inte första Putin fanet här som visar på bristande läsförståelse. Många verkar försvinna efter ett tag eller blir avstängda. undrar om det finns ett samband.
Citera
2023-08-07, 13:19
Medlem
Citat:
Att BRICS har gått om G7 är ingen nyhet. Det hände 2022.
Att inte Aftonbladet skriver om det är pga att det inte ger klick och att ingen bryr sig.

https://www.businesstoday.com.my/2023/04/21/brics-set-to-overtake-g7-in-global-economic-growth/

Global GDP Share 1992 2002 2012 2022

BRICS 16.45% 19.34% 28.28% 31.67%
G7 45.80% 42.34% 32.82% 30.31%
Det var visst en lögn det också
BNP enligt IMF (Biljoner USD):
USA $26,9
Japan $4,4
Tyskland $4,3
UK $3,2
Frankrike $2,9
Italien $2,2
Kanada $2,1
Tot för G7: $46,0

Kina $19,4
Indien $3,7
Brasilien $2,1
ryssland $2,1
Sydafrika $0,4
Tot för brics: $27,7
Citera
2023-08-07, 13:20
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det var visst en lögn det också
BNP enligt IMF (Biljoner USD):
USA $26,9
Japan $4,4
Tyskland $4,3
UK $3,2
Frankrike $2,9
Italien $2,2
Kanada $2,1
Tot för G7: $46,0

Kina $19,4
Indien $3,7
Brasilien $2,1
ryssland $2,1
Sydafrika $0,4
Tot för brics: $27,7
Skojar du nu eller? Jag orkade inte ens validera stollens inlägg. Du menar att det som han stångat sig blodig för i en timma nu (fastän det inte ens var det som var intressant från första början) ändå är en ren lögn?
Asså jag börjar bli så jävla trött på att dessa putinister får slänga ur sig vad fan som helst och presentera som fakta
Citera
2023-08-07, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Nu är det inte republikanerna som styr i Washington så varför skyller du detta krig på neocons?

Frågan du ställer visar ju att du inte begriper någonting vilka de är. Neocons finns i bägge partier och hoppar mellan partierna som det gynnar dem. Neocons finns ju heller inte bara i USA. De finns ju här också. I Sverige kan du räkna juden Peter Wolodarski till dem och du kan räkna författaren och pajsaren Peter Englund till dem.
Citera
2023-08-07, 13:24
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Verkar som att Tyskland kommer att skicka Taurus missiler till Ukrain dessa ska ha en räckvidd på över 500 km.

https://twitter.com/ukraine_map/status/1688499124302204928?t=8mzWfPbS7fETop3yOhP8Fw&s=19
Bra!

Då kanske proppen är ur vad gäller långdistansmissiler?

Blir kul att höra på nästa kärnvapenhot från ryssen och gråtandet från våra putinrunkare och foliehattar.
Citera
2023-08-07, 13:24
Medlem
Citat:
Jag är ingen faktakollare på dina inlägg, men att BRICS hade gått om G7 trodde jag de flesta som uttalar sig i frågan visste vid det här laget.
BRICS är ju Kina och Indien med fattiga länder i släptåg. Fast vad har egentligen ekonomin BRICS/ G7 med kriget att göra mer än att Ryssland är fattiglappen inom BRICS som startat krig mot ett fattigt men av ett välmående väst ekonomisk och militärt uppbackat Ukraina. Bara dom nordiska ländernas BNP är ju större än fattiga Rysslands u-ekonomi. Man häpnar över ineffektivitet i den ryska ekonomin.

Vilket som, efter kriget kan Ukraina i alla fall se framåt mot bättre tider då varje land som tagit av sig det förlamande ryssoket och sökt sig till väst ju har ökat sitt välstånd relativt snabbt.
Citera
2023-08-07, 13:25
Medlem
Citat:
Skojar du nu eller? Jag orkade inte ens validera stollens inlägg. Du menar att det som han stångat sig blodig för i en timma nu (fastän det inte ens var det som var intressant från första början) ändå är en ren lögn?
Asså jag börjar bli så jävla trött på att dessa putinister får slänga ur sig vad fan som helst och presentera som fakta
27 är mer än 46 hälsar kreml-TV. Att påstå något annat är att förolämpa puttler och Xi

EDIT: men om man jämför USA med brics så stämmer det att brics precis gått om USA. Ska man ta med i beräkningen att Kina konstant kokat böckerna så ligger Brics dock lååångt efter.
Senast redigerad av pontec 2023-08-07 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in