Citat:
Ursprungligen postat av
S.Gamgee
Det som är viktigt när man genomför ändringar är att förklara det tillräckligt, så att folk förstår varför det finns behov att göra ändringar. Man behöver förklara ting så alla förstår. Det kommer vara den första biten. Jag vet inte hur insatt du är i den demografiska förändringen i västvärlden, men som trenden visar nu så kommer vi vita etniska svenskar att bli i minoritet om samma invandringspolitik fortsätter. Vi skapar alltså inte bara ett samhälle med bara lite mångkultur, men det leder till att vi blir i minoritet. Det är inte bra. Därför så behöver vi ändra rättningen.
Folk som kommer från andra länder kommer i första omgång kanske inte gilla denna ändringen och visa motvilja. Då är det viktigt att vi påminner dem om hur de hade varit om de själva blev i minoritet i deras hemländer där de kommer ifrån. Det gillar de oftast inte. Då är det lättare för dem at förstå att vi inte gillar det heller. Därför behöver vi förändring!
Det är en svår situation, men jag har tilltro till att den icke-vita befolkningen har empati och förmågan att förstå vad vi menar när vi väl förklarar det för dem. Lite svårt i starten kanske, men lättare med på lång sikt. När de förstår situationen så bör de kunna sympatisera med oss och önska att bidra konstruktivt till denna förändring som nu börjar att ske.
Olika kulturer har olika sätt att resonera på och kommunikation mellan människor från olika kulturer är inte lätt. Du bör börja med att försöka förstå varför de är här, deras drivkrafter och vad de vill åstadkomma. Och sedan fråga dig själv, kommer de vilja åka "hem" bara för att de är på väg att lyckas utrota svenskarna?
Men jag tror du är på rätt spår för att hitta ett sätt att resonera med de av staten hjärntvättade.
Sedan undrar jag vilka du omfattar med icke-vit befolkning. Ingår negerbarn med en svensk förälder? Ingår 3e och 4e generationens utomeuropeer? Ingår adopterade?
Citat:
Ursprungligen postat av
Medicate me
Hur många invandrare som driver företag och jobbar i Sverige idag kommer vilja fortsätta att bidra med något när de ändå kommer kastas ut till slut?
Jag tror att majoriteten av arbetande invandrare är bra människor, men det tragiska är att väldigt få utomeuropeiska invandrare bidrar mer än vad de kostar. Inte invandrarna och inte deras barn och inte deras barnbarn. Det är ett enda stort minus-spel som våra politiker leker på allas vår bekostnad.
Det är sådana som du, som också verkar tillhöra skaran som tar mer än vad du bidrar, som kommer att drabbas hårdast inom en inte alltför lång framtid. Ibland tycker jag synd om er och ibland känner jag bara att det är rätt åt er. Jag vet att majoriteten av er är hjärntvättade sedan väldigt låg ålder, men det gör inte att jag tycker bättre om er för det. Ta väl hand om dig och försök öppna ögonen.