2023-08-06, 23:00
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Det är inget problem!
Många svenska restaurangägare och kioskägare har faktiskt blivit hotade av invandrarklaner att sälja sin verksamhet.
Sverige funkade hur bra som helst med svenska krögare och svenska kioskägare före den stora massinvandringen.

Du verkar se invandrare som något som är ett problem, och därför vill du inte ha dem här. Kan man summera det så enkelt tror du?
Citera
2023-08-06, 23:04
Medlem
SomaliaKickers46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Du verkar se invandrare som något som är ett problem, och därför vill du inte ha dem här. Kan man summera det så enkelt tror du?

Självklart är de ett problem, de ska inte vara här.
Citera
2023-08-06, 23:06
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliaKickers46
Självklart är de ett problem, de ska inte vara här.

De ska inte vara här för att de främst är ett problem, eller är det för att du främst vill leva vitt och homogent bland vår befolkning för att du värderar vårt folk?
Citera
2023-08-06, 23:09
Medlem
SomaliaKickers46s avatar
Citat:
De ska inte vara här för att de främst är ett problem, eller är det för att du främst vill leva vitt och homogent bland vår befolkning för att du värderar vårt folk?

Dels det och för att det inte är humant att ha en massa folk här som inte trivs med livet. Bättre att de flyttar hem igen så de kan leva i harmoni i sina skitländer.
Citera
2023-08-06, 23:11
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Dels det och för att det inte är humant att ha en massa folk här som inte trivs med livet. Bättre att de flyttar hem igen så de kan leva i harmoni i sina skitländer.

Så du vill inte att dessa invandrare som du endast ser som ett problem ska bo här i Sverige för att du egentligen du bryr dig om dem och tror att de trivs bättre i sina "skitländer" än här?
Citera
2023-08-06, 23:14
Medlem
SomaliaKickers46s avatar
Citat:
Så du vill inte att dessa invandrare som du endast ser som ett problem ska bo här i Sverige för att du egentligen du bryr dig om dem och tror att de trivs bättre i sina "skitländer" än här?

Är det inte exakt det jag skrev? Varför ställer du en massa motfrågor till alla? Är det någon vänsterargumentationsteknik?
Citera
2023-08-06, 23:16
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Är det inte exakt det jag skrev? Varför ställer du en massa motfrågor till alla? Är det någon vänsterargumentationsteknik?

Det låter bara väldigt motsägelsefullt det du påstår. Om du ser dem som ett problem och vill att de ska bo i deras hemländer som du ser som "skitländer", så bryr du dig ju inte så mycket om dem (vilket du inte behöver iof). Du ser dem bara som ett problem som du vill undanröja för att din vardag ska bli bättre. Tycker du bara kan vara ärlig med det istället för att låtsas som något annat.
Citera
2023-08-07, 16:42
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Ja.
Citera
2023-08-07, 17:20
Medlem
allt.o.ingets avatar
Jag tror man måste inse att det finns två olika typer av invandrare. En närande grupp och en tärande. Alla svenskar känner åtminstone en invandrad som inte på något sätt är ett problem för samhället. De vill vara en del gruppen ”svenskar” (utan att för den saken skull glömma sitt ursprung) och vill bidra till detta samhälle och till svensk kultur.

Den tärande gruppen är de som fullkomligt struntar i svenska seder och bruk och inte är intresserad av att ingå i gruppen ”svenskar”. Det är gängmedlemmar, muslimer som sprider islam och inte håller det för sig själv, kriminella, drogmissbrukare osv.

Klumpar man ihop alla invandrare i samma kategori då blir man en tyrann. Och då har man förlorat innan kampen ens börjat.
Citera
2023-08-07, 18:05
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Jag tror man måste inse att det finns två olika typer av invandrare. En närande grupp och en tärande. Alla svenskar känner åtminstone en invandrad som inte på något sätt är ett problem för samhället. De vill vara en del gruppen ”svenskar” (utan att för den saken skull glömma sitt ursprung) och vill bidra till detta samhälle och till svensk kultur.

Den tärande gruppen är de som fullkomligt struntar i svenska seder och bruk och inte är intresserad av att ingå i gruppen ”svenskar”. Det är gängmedlemmar, muslimer som sprider islam och inte håller det för sig själv, kriminella, drogmissbrukare osv.

Klumpar man ihop alla invandrare i samma kategori då blir man en tyrann. Och då har man förlorat innan kampen ens börjat.

Och ställer dessa araber, somalier och afghaner inte till något problem, så är det helt okej för dig att vi vita svenskar blir i minoritet och knappt kan känna igen oss längre i den civilisation som egentligen tillhör vårt folk? Är det så du tänker?
Citera
2023-08-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Gamgee
Det som är viktigt när man genomför ändringar är att förklara det tillräckligt, så att folk förstår varför det finns behov att göra ändringar. Man behöver förklara ting så alla förstår. Det kommer vara den första biten. Jag vet inte hur insatt du är i den demografiska förändringen i västvärlden, men som trenden visar nu så kommer vi vita etniska svenskar att bli i minoritet om samma invandringspolitik fortsätter. Vi skapar alltså inte bara ett samhälle med bara lite mångkultur, men det leder till att vi blir i minoritet. Det är inte bra. Därför så behöver vi ändra rättningen.

Folk som kommer från andra länder kommer i första omgång kanske inte gilla denna ändringen och visa motvilja. Då är det viktigt att vi påminner dem om hur de hade varit om de själva blev i minoritet i deras hemländer där de kommer ifrån. Det gillar de oftast inte. Då är det lättare för dem at förstå att vi inte gillar det heller. Därför behöver vi förändring!

Det är en svår situation, men jag har tilltro till att den icke-vita befolkningen har empati och förmågan att förstå vad vi menar när vi väl förklarar det för dem. Lite svårt i starten kanske, men lättare med på lång sikt. När de förstår situationen så bör de kunna sympatisera med oss och önska att bidra konstruktivt till denna förändring som nu börjar att ske.
Olika kulturer har olika sätt att resonera på och kommunikation mellan människor från olika kulturer är inte lätt. Du bör börja med att försöka förstå varför de är här, deras drivkrafter och vad de vill åstadkomma. Och sedan fråga dig själv, kommer de vilja åka "hem" bara för att de är på väg att lyckas utrota svenskarna?

Men jag tror du är på rätt spår för att hitta ett sätt att resonera med de av staten hjärntvättade.

Sedan undrar jag vilka du omfattar med icke-vit befolkning. Ingår negerbarn med en svensk förälder? Ingår 3e och 4e generationens utomeuropeer? Ingår adopterade?

Citat:
Ursprungligen postat av Medicate me
Hur många invandrare som driver företag och jobbar i Sverige idag kommer vilja fortsätta att bidra med något när de ändå kommer kastas ut till slut?
Jag tror att majoriteten av arbetande invandrare är bra människor, men det tragiska är att väldigt få utomeuropeiska invandrare bidrar mer än vad de kostar. Inte invandrarna och inte deras barn och inte deras barnbarn. Det är ett enda stort minus-spel som våra politiker leker på allas vår bekostnad.

Det är sådana som du, som också verkar tillhöra skaran som tar mer än vad du bidrar, som kommer att drabbas hårdast inom en inte alltför lång framtid. Ibland tycker jag synd om er och ibland känner jag bara att det är rätt åt er. Jag vet att majoriteten av er är hjärntvättade sedan väldigt låg ålder, men det gör inte att jag tycker bättre om er för det. Ta väl hand om dig och försök öppna ögonen.
Citera
2023-08-12, 04:51
Medlem
Citat:
Sverige var ett av världens mest trygga och välfungerande länder.
En femåring hade kunnat lista ut att om vi från andra sidan jordklotet importerar våldsmän och kriminella ifrån våldskulturer med en annorlunda etik moral än vad vi själva har, ja då blir vår trygghet och hela vårt samhälle och vårt land förstört.
Har man en normal instinkt och älskar sina barn och nära och kära så vill man att även dom ska ha det bra. Man har ett ansvar för att ens barn, barnbarn och kommande generationer att lämna över ett tryggt och välfungerande land att bo i.
Vi har även en skyldighet att göra så liten åverkan som möjlig på vår natur för att lämna över den i ett gott skick till kommande generationer.
Senast redigerad av karanan 2023-08-12 kl. 05:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in