2023-08-05, 13:22
Medlem
Patrik2108s avatar
Har helt missat denna tävling. Är dock inte så förtjust i kontrollplockningsmedeldistanser.
Citera
2023-08-05, 13:31
Medlem
Stefan4s avatar
Tre svenskor topp-4 och sju topp-12.

---
333 startande i herrtävlingen.

Hur många spartaner som får bäras i mål på sina sköldar återstår dock att se.

---
De där drönarna ger ifrån sig synnerligen irriterande oljud där de surrar runt.
Senast redigerad av Stefan4 2023-08-05 kl. 14:09.
Citera
2023-08-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
De har ovanligt stora humlor i den skogen.

Och även ilskna björnar, om man går på Karolins Ohlssons blodiga ansikte i målfållan.
Du utesluter att det hänger ihop? En humla modell större kan flugit in i skallen på henne, eller om hon blev så förbannad så deras oljud så hon jagade ikapp en och skallade den. Eller flera, med tanke på hur långt bakom hon tyvärr var.

Synd man inte fick nån intervju med henne, spelar ingen roll vilken position hon slutar på, hon är ändå överlägset roligast att lyssna på efteråt.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
De där drönarna ger ifrån sig synnerligen irriterande oljud där de surrar runt.
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
..och drönarflygning som skräpar ner tävlingen på dagens medeldistans tycker jag.
Mig fick dom irriterade till den grad att jag körde split-screen och tog ljudet från den andra sportsändningen istället. Normalt sett brukar jag älska att köra orientering i storbild med ljud och fundera på vart Legend of Zelda-hemligheterna återfinns.

Idioterna skulle hålla på med samma idiotteknik i alpina VC tills Marcel Hirscher nästan fick en i skallen vilket kunde dödat honom. Sen la dom ner idiotin, även om dom nu har börjat med det i fartgrenarna. Krävs väl att en flyger in i skallen på Tove innan dom lägger ner i orienteringen.

Att nånting pga framåtskridande är tekniskt möjligt betyder inte att det är bra, lämpligt eller något som förbättrar. Det är bevisligen inte lämpligt att låta ungar hålla med surfplattor i skolan under inlärningen, dom ska lära sig med papper och penna, det syns tydligt nu hur mycket dummare och okunnigare dagens ungar blivit, samme sak med smartphones, ungar ska inte ha en sån fören dom minst 15, eller kanske t.o.m 18, och dom ska under inga omständigheter ha tillgång till mobil efter 21:00, dom ska sova ostört.

Men samhället består mestadels av hjärntvättade får som bara kan en enda sak, att anamma allt som går utan konsekvensanalyser och springa framåt så fort som möjligt utan att tänka eller reflektera över hur ont det gör när man springer i väggen.

---

Edit: Det var inte en humla utan en stock med en utstickande pinne som hade attackerat allas våran favorit-borstbindare.

www.svt.se/sport/orientering/karolin-ohlssons-dramatiska-vurpa-blodig-i-ansiktet

Citat:
– Jag vurpade in i en stock som hade en vass pinne som petade mig rakt in i min panna. Först tänkte jag fy vad det rinner vatten, men sen torkade jag mig med handen och såg det var blod. Men det är så här det ska se ut, jag är okej, säger hon efter målgång i enligt Svenska orienteringsförbundet.

Då är väl frågan om det är ok att springa runt och blöda i denna sporten. Finns sporter där det är strängt förbjudet.
Senast redigerad av pumahunter 2023-08-05 kl. 14:42.
Citera
2023-08-05, 15:23
Medlem
Green-Spirits avatar
Jannis Bonek! Kul med brytning av nordiska + schweiziska dominansen. Ingen engångsföreteelse heller...
Citera
2023-08-05, 15:34
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Att nånting pga framåtskridande är tekniskt möjligt betyder inte att det är bra, lämpligt eller något som förbättrar.

Så sant som det är sagt. Man minns ju den där fotografen på Segway som tappade kontrollen och mejade ner Usain Bolt bakifrån under VM i Beijing 2015.
Citera
2023-08-06, 07:43
Medlem
Sjukstugan hos Sverige fortsätter och jag tror man är inne på fjärde damreserven i och med att Vilma von Krusenstierna ska springa idag.
Citera
2023-08-06, 11:39
Medlem
FNLSs avatar
Lången är igång. Tove startar sist i seedade fältet
Citera
2023-08-06, 12:30
Medlem
FNLSs avatar
Tove ikapp aeversold med tre minuter halvvägs
Citera
2023-08-06, 12:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Grym utklassning. Men vad händer med Sara Hagström? Har sprungit en timme nu och inga tider registrerade? Risby gör det bra också, även om det är en bra bit upp till medalj.
Citera
2023-08-06, 12:46
Medlem
FNLSs avatar
Bara en minut nu
Citera
2023-08-06, 12:50
Medlem
FNLSs avatar
Två minuter nu. Om det nu var hon bakom stenen. Risby trea, åtta minuter efter
Citera
2023-08-06, 13:19
Medlem
FNLSs avatar
Blev nästan tre minuter till slut. Och nio före trean Hagström vars chipp inte fungerade för andra dagen i rad. Risby femma ovh blev avtackad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in