Om tre veckor väntar EM i Tjeckien men säsongens höjdpunkt blir såklart VM i Strömstad 20-28 augusti, där Leandersson ska ta nytt guld i sprint och Alexandersson äntligen ska vinna sitt första VM-guld. http://woc2016.se/sv/
Helena Jansson vann en sekund före Tove Alexandersson.
Lina Strand sprang jättebra, var trea vid sista mellantiden men tappade 4 minuter sista biten på en megamiss.
Senast redigerad av R.O.S.H 2016-04-30 kl. 13:56.
Albin Ridefelt delad tvåa i herrloppet, ett helt nytt namn för mig. Johan Runesson och Gustav Bergman fyra och femma.
Vann gjorde norrmannen Lundanes överlägset.
Imorgon väntar sprint och på måndag sprintstafett.
Finns det resultat någonstans (alltså inte liveresultat då de inte går att komma år i efterhand)? Jag är mest intresserad av hur det gick för Sara Hagström i hennes internationella seniordebut.
Finns det resultat någonstans (alltså inte liveresultat då de inte går att komma år i efterhand)? Jag är mest intresserad av hur det gick för Sara Hagström i hennes internationella seniordebut.
Hon blev diskad.
Än så länge ligger live resultaten uppe
Damernas sprintkval är klart. I a-heatet blev Strand 4, Hagström 8 och Bachmann 10.
I b-heatet blev Alexanderrson 10, Olsson 12 och Forsgren 13.
Har tyvärr inte koll på hur många som når finalen men tror att alla de klarar sig.
Herrarnas kval har precis startat.
Finalerna sägs starta kl 15, men det verkar mest vara en rekommendation.
Judith Wyder vinner sprinten före Maja Alm. Tove Alexandersson delad trea med en finska och en ukrainska. Lina Strand sexa, Karolin Ohlsson åtta. Sara Hagström på en delad 20:e plats.
Som väntat vann Schweiz före Sverige och Danmark, dock bara med 4 sekunder. Nytt bra lopp av Jansson som sånär jagade ikapp Schweiz och enkelt sprang ifrån Danmark. Sverige 2 kom fyra och Sverige 3 på 13:e
SWE 1 Alexandersson Tove- Svensk Emil- Leandersson Jonas- Jansson Helena
SWE 2 Strand Lina- Bergman Gustav- Regborn Martin- Olsson Alva
SWE 3 Ohlsson Karolin- Sjoeberg Oskar- Johansson Anton- Hagstrom Sara
Senast redigerad av R.O.S.H 2016-05-02 kl. 16:05.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!