Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Men du uppfattar inget iver med att Engström vill ha utstämplingstiden mest för egen del ?
RB gör ju Engström en tjänst och dessutom erbjuder sig att själv kontakta polisen så det blir rätt..
Men Engström tackar nej och vill själv lämna den , men tar sen beslutet att den är onödig ?
När han sen får chansen att leverera tiden så blir den fel trots att han blir korrigerad...
Jag får känslan att ivern med utstämplingstiden bara var för honom själv..
Det är svårt att ha några tydliga uppfattningar om sakerna då det är okänt hur det här gick till. Man får nöja sig med det som finns och jämföra med GM-SE och vittnet SE.
Vi vet inte om och vem i sådana fall som tycker att utstämplingen är irrelevant. Det som inte trycks och inte protokollförs är ju okänt.
Om utomstående visat intresse för tiden, så torde det vara så att SE presenterat möjligheten och fått ett svar likt "ja, det kan kanske vara intressant, kolla det du".
Vad GM-SE ska med tiden till för sig själv begriper jag inte. Han vet ju redan att han stämplat ut i exakt rätt tid för att utföra dådet. Vad ska han göra med den informationen? Han ska väcka den björn som sover för att, som det formulerats, "ta kontroll" över utstämplingstiden? Låter konstruerat och hur kunde han rimligen tänka sig att det skulle gå till om han blev misstänkt i det här skedet.
Då är väl ett rimligare GM-förfarande att agera utifrån att den giftiga utstämplingstiden finns, men inte peta i den? En möjlighet här är att betona längden på väktarsamtalet istället för att stryka det.
Jag kan inte riktigt se den här "ivern", men vore sådan konstig i den här situationen om den var fallet. Vem hade inte som vittne tyckt att det här var spännande?