Samnytt har en artikel om att två helt oskyldiga kvinnor hängts ut här;
https://samnytt.se/oskyldiga-kvinnor-hangdes-ut-for-angelholms-dad/
Citat:
Den falskt anklagade kvinnan har ingenting med mordförsöket att göra, är betydligt äldre än den nu häktade 34-åringen och bor inte ens i Ängelholm.
Den andra falskanklagade är en blond svensk kvinna som är bosatt i Ängelholm. Hon är 36 år gammal och är en sociala medier-profil som tidigare uppmärksammats på nätet. Hon föredrogs som misstänkt av Flashbacks mer antirasistiskt lagda debattörer.
Har någon sagt att det var någon av de andra kvinnorna, bekräftat det eller liknande? Eller har det bara spekulerats i de två kvinnorna?
Man måste väl få spekulera i fallet, vilka som kan tänkas ha utfört dådet, det är inte att hänga ut någon. Tråden har 894 inlägg o jag går inte igenom alla, men vet någon med sig om har bekräftat att det var en av de oskyldiga som var GM?
Allmänheten är självklart nyfiken på alla brott som sker i dennes närvaro. Många av mina vänner har inga Flashback-konton, men kollar här ändå när det händer nått, de vet t.ex. vem jag är o jag ogillar starkt om det sprids felaktigheter när det gäller att peka ut någon.
Jag vet att det spekulerade i den här "social medier-profilen", jag visste inte ens vem det var, men var har hon bekräftats vara GM? Det kom tidigt att någon hade sett henne så att hon hade alibi. Motivet var att hon sagt något om att döda barn. Den andra kvinnan som pekas ut har jag glömt, men var blev hon utpekad?