2023-08-06, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Tvärtom helt rimligt, hon väcks av Johanna som kommer tillbaka från grannen, går upp och samtalar med Johanna, går på toaletten och uträttar sitt behov, nickar till några gånger innan hon somnar. Det är en process som kan ta fem minuter och som kanske kan hålla telefonens rörelseregistrering igång på det märkliga sätt som skett. Men med tanke på den låga stegfrekvensen som registrerats så måste man också överväga möjligheten att telefonens funktion inte är 100%. Buggar etc förekommer.

Det hade inte varit första gången en berusad person nickar till på toa mitt i natten. Det vet alla med lite livserfarenhet.

Oavsett vilket beslår det inte Maja med någon lögn. Hon har redovisat för dessa delar, samtal med Johanna om donken och hamburgare samt toalettbesök. Det är ju tack vare Maja vi vet dessa detaljer.
På vilket sätt registrerar telefonen steg för att Maja ”nickar till”? Går hon i sömnen?
Citera
2023-08-06, 00:11
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det logiska med teorin är ju att J då fått bort kroppen från sin lägenhet om räddningstjänsten/polisen var på väg. Vid eventuell upptäckt hade hon kunnat skylla på grannen. Och det stämmer ju ljudmässigt med att grannen hörde dörren öppnas ett par gånger innan J kom ned .
Rullman menar dock att kroppen inte kunnat legat där då det skulle gett spår på det dammiga golvet.

Frågan är hur noggrann den där undersökningen av damm och spår i dammet som poliserna gjorde egentligen var. Det har inte ens tagit några bilder där inne. Det PM som plötsligt skrevs ett halvår efter händelsen ger jag inte mycket för.
Citera
2023-08-06, 00:19
Medlem
Citat:
Frågan är hur noggrann den där undersökningen av damm och spår i dammet som poliserna gjorde egentligen var. Det har inte ens tagit några bilder där inne. Det PM som plötsligt skrevs ett halvår efter händelsen ger jag inte mycket för.

Gjordes det några anteckningar då eller är detta hur utredaren minns det ett halvår senare?
Citera
2023-08-06, 00:20
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
På vilket sätt registrerar telefonen steg för att Maja ”nickar till”? Går hon i sömnen?
Alldeles nyss registrerades 8 steg i min Hälso app bara av att jag svepte mobilen en gång från höger till vänster sida. Så känsligheten kan variera.
Citera
2023-08-06, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Alldeles nyss registrerades 8 steg i min Hälso app bara av att jag svepte mobilen en gång från höger till vänster sida. Så känsligheten kan variera.
Så du menar att Maja har suttit på toa - stilla - och svept med mobilen? För hon har ju inte surfat eller spelat musik utan det är enbart steg som registrerats.
Citera
2023-08-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Jag ska precis sova och rörde lite på mobilen och den noterade 15 steg på 10 meter. En stegserie. Men själv har jag legal helt still. Jag har dock inte Iphone. Jag blev väldigt förvånad.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-08-06 kl. 00:42.
Citera
2023-08-06, 00:40
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Så du menar att Maja har suttit på toa - stilla - och svept med mobilen? För hon har ju inte surfat eller spelat musik utan det är enbart steg som registrerats.
Jag menar bara att hon inte nödvändigtvis har varit i rörelse hela tiden, dvs promenerat. Fast Avel får reda ut det där, går säkert att göra en djupanalys av stegserien.
Citera
2023-08-06, 01:06
Medlem
Citat:
Är det nån som har kommenterat att Maja har beslagit med ännu en lögn, om stegserien vid 02:43? Hon har tidigare förklarat stegen med att hon gick in på toaletten en andra gång, och satt där och väntade på Johanna när hon åkte till Donken.

Men tack vare den nya analysen av polisen vet vi att de stegen inte kan komma från att hon gick från vardagsrummet till toaletten. Numera vet vi att stegserien producerades under 5 minuter, 02:43-02:48, dvs Maja var i gång i fem minuter.

Kommentarer?

Ja det blir krångligare och krångligare för Maja att dra sig ur alla sina lögner.
Citera
2023-08-06, 01:13
Medlem
Gold94s avatar
Blev lite fel men den här frågan är till Flashmaner.

Skulle vilja att du svarade på det här:

- vilken normal människa vaknar upp och käkar hamburgare och sen hjälper till att bära ut ett lik som har varit i Majas umgängeskrets sen lång tid, utan att fråga vad som hänt?

En normal människa hade blivit chockad om hon inte varit med om mordet, hade Maja varit rädd för Johanna så hade hon flera möjligheter att gå därifrån och larmat, ringt sina föräldrar eller vem fan som helst!!

Maja ljuger i FLERA veckor trots att förhörsledarna vädjar till Maja att tala om vart Tove finns, hon säger fortfarande att hon inte vet...

Hur kan du ens påstå att mördar-maja är oskyldig??

Det här är ett långt jävla lidande för Toves anhöriga pga såna som du som inte ens vill erkänna att Maja har gjort något fel!

Det är som när man kommer på sitt barn att ha gjort något fult men stoppar huvudet i sanden och skyller på umgänget istället!

Det är bara ledsamt att läsa om Johanna som någon sorts djävul och att Maja är en ängel, hade det varit så så hade kompisar, föräldrar, lärare mm larmat för länge sen om ovanligt beteende, det här gäller ju inte bara en människa utan två stycken.

Alla runt omkring Johanna eller Maja kan ju inte vara förståndshandikappade, någon måste ha sett någon varningssignal??

Du försöker göra Maja till ett offer och helt omedveten om precis allt.

Dom flesta av oss går inte på det, Maja har fått en misslyckad uppväxt med frånvarande föräldrar som hellre tillbringade och ägnade sin tid åt kyrkan.
Föräldrarna känner nog inte inte ens Maja men har godhetsknarkat på grund av att dom adopterat och "hjälpt" två små barn.

Jävligt synd att det skulle sluta så här!
Senast redigerad av Gold94 2023-08-06 kl. 01:16.
Citera
2023-08-06, 01:32
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag förmodar att du inte läste länken där lustigkurren Mark Levengood berättar om hur ADD påverkar honom, en beskrivning som är generell.

Det där är olika från person till person.
Själv har jag ADHD och det är olika från dag till dag med min sömn.

En sak kan jag lova dig att vare sig man har ADD eller ADHD så är man inte utvecklingsstörd eller efterbliven, det är en neurologisk sjukdom.

Jag lovar att ingen av ovanstående diagnoser somnar direkt sådär efter ett mord och bärande på lik som man sist men inte minst försöker bränna upp i skogen!
Citera
2023-08-06, 01:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Är det nån som har kommenterat att Maja har beslagit med ännu en lögn, om stegserien vid 02:43? Hon har tidigare förklarat stegen med att hon gick in på toaletten en andra gång, och satt där och väntade på Johanna när hon åkte till Donken.

Men tack vare den nya analysen av polisen vet vi att de stegen inte kan komma från att hon gick från vardagsrummet till toaletten. Numera vet vi att stegserien producerades under 5 minuter, 02:43-02:48, dvs Maja var i gång i fem minuter.

Kommentarer?

Hon har snurrat in sig i så många lögner gång på gång att det inte går att utreda.
Men är ju så iskalla mördare gör. Noll samvete
Citera
2023-08-06, 01:48
Medlem
Gold94s avatar
Citat:

Det fanns bara fotspår i dammet, inse det!
Varför skulle Tove släpas in där för att några minuter senare släpas nerför trappen?
IDIOT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in