2023-08-05, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Tycker att det vore jättebra om den här tråden fick vara kvar. Den andra tråden är helt hopplös. Mest tjafs om samma saker om och om igen. Man är borta några timmar så har det tillkommit 15 sidor, varav typ 2 svar är värda något....

Det vore jättekul att ha en tråd om de lägre divisionerna som då förhoppningsvis kan bli mer seriös. Det finns ju så mycket roligt att följa utanför Premier League. Några intressanta möten nu i första omgången är ju t.ex. hårdsatsande Wrexham mot MK Dons i League Two, och kampen mellan universitetsstäderna Cambridge och Oxford i League One. (MK Dons och Cambridge leder båda just nu med 2-0)

Jag instämmer, moderatorn kanske skall ändra rubriken till att det även gäller lägre divisioner.
Citera
2023-08-05, 18:35
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Sjukt om man värvar en spelare som Tonali och låter han inleda säsongen på bänken..

Så har man gjort med alla nyförvärv, så inget konstigt egentligen. Tonali kommer ju dock få mycket speltid, innan har det varit typ 2-3 matcher där nyförvärven fått kommit in från bänk.
Citera
2023-08-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Bygga långsamt hoppas ju jag på, att utmana om titlar nu eller de kommande två säsongerna är nog att hoppas för mycket. Tonali har sett bra ut, men han behöver nog mer tid för att integreras i spelsystemet. Ser det som troligt att han börjar på bänk när säsongen drar igång. Så tenderar ju Howe att göra med nya spelare (Isak undantag men då var det pga skada).
Tror Tonali kanske börjar på bänken mot AV men sedan kommer han vara startspelare resten av säsongen när han inte är skadad. Ser trygg ut i allt han gör. Precis vad Newcastle behöver.
Citera
2023-08-05, 19:03
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Bygga långsamt hoppas ju jag på, att utmana om titlar nu eller de kommande två säsongerna är nog att hoppas för mycket. Tonali har sett bra ut, men han behöver nog mer tid för att integreras i spelsystemet. Ser det som troligt att han börjar på bänk när säsongen drar igång. Så tenderar ju Howe att göra med nya spelare (Isak undantag men då var det pga skada).

Det låter väldigt vettigt att tänka så. Jag gillar också när klubbar tänker långsiktigt, hade spytt om min klubb bytte tränare var och varannan säsong. Kan tänka mig att han behöver lite tid på sig, stor skillnad på serie a och PL. Ska bli roligt att se om Isak kan komma upp i samma form som i våras. Fan så bra han är när han är i form. Förstår inte varför dom värvade Gordon dock, han verkar mest vara problem.
Citera
2023-08-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Det låter väldigt vettigt att tänka så. Jag gillar också när klubbar tänker långsiktigt, hade spytt om min klubb bytte tränare var och varannan säsong. Kan tänka mig att han behöver lite tid på sig, stor skillnad på serie a och PL. Ska bli roligt att se om Isak kan komma upp i samma form som i våras. Fan så bra han är när han är i form. Förstår inte varför dom värvade Gordon dock, han verkar mest vara problem.
Gordon har varit lagets bästa spelare i de flesta matcherna under sommaruppehållet. Inte idag dock mot Fiorentina då han var rätt så anonym, men i nästan alla andra matcher. Kommer säkert starta på vänsterkanten mot Aston Villa i premiären.
Citera
2023-08-05, 19:29
Medlem
MosesMetares avatar
En del minnesvärda resultat den här första omgången....

De båda liganykomlingarna Wrexham och Notts County fick sig en rejäl tankeställare efter sina rekordartade resultat förra året. 3-5 och 1-5 i baken i ligaåterkomsten.....
Notts County kanske kan ursäktas lite då de fick sin målvakt utvisad tidigt i matchen borta mot Sutton.

Ett annat lag vars fans nog helst skulle glömma denna premiär är Port Vale. En riktig mardrömsstart på säsongen med 0-7 borta mot Barnsley.

Queens Park Rangers såg ut att kunna gå mot liknande siffror som Port Vale, då de låg under med 0-4 i halvtid borta mot Watford. Men de repade mod och lyckades hålla tätt i andra halvlek.
Citera
2023-08-05, 19:38
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Gordon har varit lagets bästa spelare i de flesta matcherna under sommaruppehållet. Inte idag dock mot Fiorentina då han var rätt så anonym, men i nästan alla andra matcher. Kommer säkert starta på vänsterkanten mot Aston Villa i premiären.

Fattar att det är en bra spelare. Men hans huvud kommer förstöra så småningom, om inte Howe får ordning på honom dvs.
Citera
2023-08-05, 19:44
Medlem
[quote=kungalfonzo|85302446]Jag är ju en fanatisk Liverpool supporter sedan 84 så jag kollar ju PL men älskar Engelsk fotboll överlag, min bästa kompis gick bort för 10 år sedan och han var en stor Wolves supporter så varje gång de vinner tänker jag på honom.

Engelska lägre divisionerna är mycket roligare att se än ex allsvenskan

Mycket roligare och kolla på[/QUOT

Eftersom jag är född 1958 var jag med från början och kollade Tipsextra. Första matchen 1969 var mellan Wolves och Sunderland. Sen var ju FA-cup finalen 1971 mellan Arsenal och Liverpool en höjdare. Gillat Arsenal sen dess. Men nu ser jag hellre QPR, Millwall, Blackburn och de andra klassiska lagen kämpa om att gå upp i Premier League där miljoner pund och ära väntar på de som lyckas.

Såg att Millwall slog Middlesbrough borta idag. Bra jobbat. Skönt för dem att få en fin start. Hade gärna sett dem gå upp i Premier League denna säsong.
Citera
2023-08-05, 19:52
Medlem
Ja, det blir intressant. Spelare och lag borde ta denna match lite mer på allvar än en "vanlig" träningsmatch, då den spelas på Wembley och har en lång tradition. En bra generalrepetition inför nästa helg.
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Community Shield imorgon, ska bli intressant att se var City & Arsenal står med en vecka kvar till premiären. City startade sin försäsong 2 veckor efter Arsenal pga CL-final.

Allt talar för att Jesus & De Bruyne står över pga skador.

Är det värt att starta matchtråd?

Japp Viaplay sänder..
Citera
2023-08-05, 20:16
Moderator
zanteras avatar
Känns ändå som Community Shield är lite mer intressant i år än vissa av de tidigare åren. Nästan allt snack kring ligan under våren har ju kretsat kring att Arsenal vek ner sig när ligan stod på spel, att City bevisade sin klass, pojkar mot män osv. Även om Community Shield i sig inte är en tung titel så får ju Arsenal chansen direkt att få någon form av revansch.

Vinner Arsenal är det ju styrkebesked och mycket positivt att ta med sig in i säsongen, fansen kommer tro ännu mer på att en PL titel är möjlig osv. Skulle City vinna kommer det dock bli mer snack om att Arsenal inte räcker till när det gäller osv. Blir intressant att se oavsett.
Citera
2023-08-05, 20:27
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Känns ändå som Community Shield är lite mer intressant i år än vissa av de tidigare åren. Nästan allt snack kring ligan under våren har ju kretsat kring att Arsenal vek ner sig när ligan stod på spel, att City bevisade sin klass, pojkar mot män osv. Även om Community Shield i sig inte är en tung titel så får ju Arsenal chansen direkt att få någon form av revansch.

Vinner Arsenal är det ju styrkebesked och mycket positivt att ta med sig in i säsongen, fansen kommer tro ännu mer på att en PL titel är möjlig osv. Skulle City vinna kommer det dock bli mer snack om att Arsenal inte räcker till när det gäller osv. Blir intressant att se oavsett.

Fast är det verkligen ett styrkebesked om Arsenal vinner imorgon? Liverpool vann med 3-1 mot city förra året och fans gick loco online och dömde ut Haaland direkt osv.

Arsenal vann CS 2020 mot Liverpool och sen slutade 8a i ligan.
Citera
2023-08-05, 20:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Fast är det verkligen ett styrkebesked om Arsenal vinner imorgon? Liverpool vann med 3-1 mot city förra året och fans gick loco online och dömde ut Haaland direkt osv.

Arsenal vann CS 2020 mot Liverpool och sen slutade 8a i ligan.
Om dom vinner med typ 7-0 annars så betyder matchen ingenting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in