2023-08-05, 16:40
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jag tycker det gör lite skillnad vilka som tar poängen och vilka matcher som blir "enkla" istället.. Fattar inte riktigt vad menar, men du kan ju inte heller tro att Arsenal kommer få samma chans som förra säsongen och det räcker med att "man lärde sig något förra säsongen"? Om Chelsea är med i toppen igen så kommer det inte bli så kul att möta dom tex.. Spurs slår ni varje säsong oavsett så det spelar ingen roll vart dom hamnar

Jag tycker att sanningen ligger nånstans i mitten 😁. Och nä Arsenal kommer inte få ett så bra läge som dom hade förra säsongen igen på många år antagligen, men det är alltid toppklubbar som underpresterar varje säsong. Den här säsongen blir tuff för det kan bli första gången på länge som fler än 1 lag pushar City för titeln.
Chelsea är jag inte orolig över längre, sen Arteta tog över har Arsenal 6 vinster, 1 lika och 1 förlust mot Chelsea. 😁
Citera
2023-08-05, 16:41
Medlem
MosesMetares avatar
Tycker att det vore jättebra om den här tråden fick vara kvar. Den andra tråden är helt hopplös. Mest tjafs om samma saker om och om igen. Man är borta några timmar så har det tillkommit 15 sidor, varav typ 2 svar är värda något....

Det vore jättekul att ha en tråd om de lägre divisionerna som då förhoppningsvis kan bli mer seriös. Det finns ju så mycket roligt att följa utanför Premier League. Några intressanta möten nu i första omgången är ju t.ex. hårdsatsande Wrexham mot MK Dons i League Two, och kampen mellan universitetsstäderna Cambridge och Oxford i League One. (MK Dons och Cambridge leder båda just nu med 2-0)
Citera
2023-08-05, 16:44
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag tycker att sanningen ligger nånstans i mitten 😁. Och nä Arsenal kommer inte få ett så bra läge som dom hade förra säsongen igen på många år antagligen, men det är alltid toppklubbar som underpresterar varje säsong. Den här säsongen blir tuff för det kan bli första gången på länge som fler än 1 lag pushar City för titeln.
Chelsea är jag inte orolig över längre, sen Arteta tog över har Arsenal 6 vinster, 1 lika och 1 förlust mot Chelsea. 😁

Jag har en känsla av att Chelsea kommer att krossa er nästa säsong.
Citera
2023-08-05, 16:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Det kan vi vara överens om! Det är exakt det jag försöker säga, men det går inte in hos alla av någon anledning! Blir bara massa svammel istället och ett stort behov av att försvara Arsenal fast jag inte sagt att jag tror dom kommer vara sämre

Det är helt okej facit, men hur bra har Chelsea varit under den perioden? Tror inte ni kan åka till Stamford Bridge och räkna med 3 enkla nästa säsong
Citera
2023-08-05, 16:46
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Jag har en känsla av att Chelsea kommer att krossa er nästa säsong.

Varsin vinst tror jag.
Citera
2023-08-05, 16:49
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Det kan vi vara överens om! Det är exakt det jag försöker säga, men det går inte in hos alla av någon anledning! Blir bara massa svammel istället och ett stort behov av att försvara Arsenal fast jag inte sagt att jag tror dom kommer vara sämre

Det är helt okej facit, men hur bra har Chelsea varit under den perioden? Tror inte ni kan åka till Stamford Bridge och räkna med 3 enkla nästa säsong

Jag förstår, det slutar oftast så tyvärr. Jag tror inte att Arsenal kommer göra en bättre säsong än förra, tror det kommer ta några månader innan spelet sitter helt med Rice och Havertz, sen skadan på Jesus också.

Chelsea har slutat över arsenal i 2 av dom 3 säsongerna, så helt värdelösa har dom ju inte varit. 😁 Nä jag tror det blir varsin vinst mellan dom.
Citera
2023-08-05, 16:52
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag förstår, det slutar oftast så tyvärr. Jag tror inte att Arsenal kommer göra en bättre säsong än förra, tror det kommer ta några månader innan spelet sitter helt med Rice och Havertz, sen skadan på Jesus också.

Chelsea har slutat över arsenal i 2 av dom 3 säsongerna, så helt värdelösa har dom ju inte varit. 😁 Nä jag tror det blir varsin vinst mellan dom.
Det är en vettig analys. Även om Arsenal skulle ha ett bättre lag denna säsong så blir det svårt att upprepa förra säsongens resultat.

Hahah Jo, varsin bortavinst
Citera
2023-08-05, 16:55
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Det är en vettig analys. Även om Arsenal skulle ha ett bättre lag denna säsong så blir det svårt att upprepa förra säsongens resultat.

Hahah Jo, varsin bortavinst

Våren kan dom absolut göra mycket bättre, men hösten blir svår att toppa. Tror det blir mellan där och dom slutar runt 80p, stabil 3a. Men säsongen efter då jävlar blir det generalkross 😁

Haha mm det hade varit lite roligt, men irriterande. 🙃
Citera
2023-08-05, 18:31
Medlem
Drickbacks avatar
Community Shield imorgon, ska bli intressant att se var City & Arsenal står med en vecka kvar till premiären. City startade sin försäsong 2 veckor efter Arsenal pga CL-final.

Allt talar för att Jesus & De Bruyne står över pga skador.

Är det värt att starta matchtråd?

Japp Viaplay sänder..
Citera
2023-08-05, 18:31
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Final i Carling cur där ni på vägen mötte 1 lag från league two och 4 PL-lag varav 2 som åkte ur PL och dom andra två kom i nedre delen av tabellen. Men visst ni var i final.

Blir en spännande säsong för er iaf. Hur har Tonali sett ut på försäsongen?

Bygga långsamt hoppas ju jag på, att utmana om titlar nu eller de kommande två säsongerna är nog att hoppas för mycket. Tonali har sett bra ut, men han behöver nog mer tid för att integreras i spelsystemet. Ser det som troligt att han börjar på bänk när säsongen drar igång. Så tenderar ju Howe att göra med nya spelare (Isak undantag men då var det pga skada).
Citera
2023-08-05, 18:33
Medlem
Jäkligt snyggt nickmål av Isak mot Fiorentina för några minuter sedan. Matchen slutade 2-0 efter 1-0 av Almirón.

https://twitter.com/John37567933/status/1687860652919128064
Citera
2023-08-05, 18:34
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Bygga långsamt hoppas ju jag på, att utmana om titlar nu eller de kommande två säsongerna är nog att hoppas för mycket. Tonali har sett bra ut, men han behöver nog mer tid för att integreras i spelsystemet. Ser det som troligt att han börjar på bänk när säsongen drar igång. Så tenderar ju Howe att göra med nya spelare (Isak undantag men då var det pga skada).
Sjukt om man värvar en spelare som Tonali och låter han inleda säsongen på bänken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in