2023-08-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Varför har Ukrainzzka regimen inte vunnit efter alla tuffa vapen från NATO?! It doesn't make sense!

Moderna vapensystem ger naturligtvis en fördel för Ukraina ,utan dessa hade man inte kommit framåt
över huvud taget .
Anledningen att det fortfarande går långsamt är ju att marken är fullkomligt tapetserad med minor.
Lyckas man bara slå ett par hål i de ryska försvars linjerna i kombination med att man lyckas
skära av de viktigaste försörjningslederna då kan läget förändras till det bättre rätt snabbt.
Kanske kan man använda kluster ammunitionen till just detta att rensa ett par vägar genom
mineringarna
Jag försöker i alla fall hålla hoppet uppe och har en Cava på kylning i väntan på genombrottet.
Citera
2023-08-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag besvarade dig men du verkar inte kunna läsa längre texter. Så endast ryska fartyg med en civil rysk besättning är ok att döda, är det det du menar? Ryssland har ännu inte attackerat civila fartyg utan som jag skrev tog dom hand om hamnarna. Ryssland har även möjlighet att borda fartygen eller tvinga dom att vända med sin flotta. Det kan inte Kievregimens "flotta" av havsdrönare göra utan dom måste spränga skeppen och då döda civila.

Blev det kort nog för dig?
Tro mig , Jag kan läsa längre texter samt mycket annat (som du påpekade att "vi" inte kunde.

Men eftersom att de flesta av dessa saker skulle ses som rent offensiva och på köpet OT, så finner jag såklart ingen orsak att sitta och dravla om dessa med dig. Framför allt eftersom att det inte genererar någon avlöning med tanke på din nullifiering, men också därför att det inte är eller var det som frågan handlade om.

Självklart läser jag ju inte igenom dina texter nej. Det räcker med att ögna igenom de första 400 kapitlen för att veta att svaret inte finns och att det endast är ännu en textvägg producerad av en ensammen stackars kommunist som fortfarande inte förstår att detta handlar om Ukraina och hur de blir invaderade utav Ryssland just nu, idag och sedan februari 2022, och INTE om hur du blev besviken på dina bowlingkompisar för att de inte ville hjälpa till att dela ut pro-Stalinistiska flyers nittonhundrafrösihjäl.
Citera
2023-08-05, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Lettland är något mer aktiva än Litauen och kastar ut 6000 ryssar. Ett bra svar från baltstaterna på rysslands försök till att destabilisera.

https://nitter.net/nexta_tv/status/1687451836830097409#m

Det glädjer säkert Putin.

Nästan 10 000 "färskingar" som hah kan skicka till fronten och den ukrainska köttkvarnen.
Citera
2023-08-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Lettland är något mer aktiva än Litauen och kastar ut 6000 ryssar. Ett bra svar från baltstaterna på rysslands försök till att destabilisera.

https://nitter.net/nexta_tv/status/1687451836830097409#m
Det finns en agenda att utvisa alla Ryzzar från Baltikum .Litauen är bara lite järvare.Det finns även en plan för Norden med samma sak
Citera
2023-08-05, 19:28
Medlem
donald12s avatar
Ryker lite i Mordor.

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1687876827409420288?t=-4c6MnAdw15CkrYqDV1Qrg&s=19
Citera
2023-08-05, 19:32
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
Personligen stör jag mig som sagt på uttalanden som "Love it!" och liknande i kommentarsfälten, åtminstone i de fall när det inte är Ukrainare eller närmast berörda som skriver.

Det som jag främst stör mig på hos ryssarna är just deras känslokalla likgiltighet till allt lidande och förstörelse som de skapar, och försöker därför undvika att tänka som dem så jag i deras ställe inte hade blivit en lurad nickedocka själv som ju "kämpar mot onda fienden".

Ifall det däremot hade varit Putin eller någon annan bekräftat skyldig till grova krigsförbrytelser, så hade nog min sadistiska skadeglädje fått full spelrum.

Nu har ju orcherna åkt till Ukraina för att döda ukrainare o vårdföra sig på lokalbefolkningen.

Så klart det känns bra när de själv får smaka på det de ville plåga Ukraina med.
Citera
2023-08-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ryker lite i Mordor.

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1687876827409420288?t=-4c6MnAdw15CkrYqDV1Qrg&s=19

https://twitter.com/BrennpunktUA/status/1687872745919717376

Verkar som drönare har tagit sig förbi det luftförsvaret jag inte finner ord för
Citera
2023-08-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Förhandlingen är glasklar, ut ur Ukraina!
Det sker ju inte hur mycket önsketänkande du än brukar. Det är kanske dags att komma ner till verkligheten och ge Ukriana en chans att överleva som land och inte som en urfattig koloni till Ryssland eller väst?
Citera
2023-08-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Trams, ryssar har det betydligt bättre än ukrainare oavsett vad du läser i Aftonbladet.

Och var kan vi läsa om paradislandet och om hur bra dom har det?
Citera
2023-08-05, 19:38
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ni kan inget annat än att kalla mig fasict, kommunist, putinkramare, trumpanhängare etc och nu något nytt, PROLETÄR?

Nej det skrev jag inte. Vill Ukraina attackera militära mål i Ryssland så anser jag att dom har den rätten eftersom dom är i krig med varandra. Det finns dock två problem här. Det första är att Ryssland är en stor kärnvapenmakt och attackeras deras kärnvapenbaser eller Moskva så finns det få marginaler kvar och det drabbar oss i väst. Det andra är att Kievregimen måste balansera eventuell rysk reaktion med nyttan av dess anfall och då framför allt mot civila mål som transportfartyg. Det gör man inte nu utan försätter hela sin befolkning i risk men även framtiden för landet Ukraina.

Så jag har inget emot om Ukraina skickar iväg missiler och eller drönare för att plocka ut militära mål i ryska hamnar som haterar logistik för kriget och det får ryssarna tåla precis som dom tålde sänkningen av Moskva fartyget förra året.

Men det är inte vad som kommer att hända nu eftersom Ukraina inte har så stora möjlighet att slå ut militära mål i Ryssland utan man siktar på civila. Det är därför USA drar sig för att skicka långdistansmissiler till Kievregimen för marginalerna för USA blir för små. Vad som kommer att hända är att Kievregimen ger sig på civila ryska fartyg eller andra på väg till ryska hamnar med sina havsdrönare. Notera att ryssarna inte angripit civila fartyg i Svarta Havet utan hamnar där Ukraina lagrat vapen efter att ha missbrukat spannmålsavtalet, alltså militära mål.

Med andra ord; Ukraina har ingen flotta som kan utföra blockad på vanligt vis utan man är tvungen att använda havdrönare och då spänga civila fartyg. Sådant brukade kallas terrorism i väst och vi får väl hoppas att dessa metoder inte sprider sig i världen.

Sen att Ryssland varnat att fartygstransporter kan vara militära mål betyder inte att man spränger dom luften utan man har möjlighet att borda dom eftersom man har en flotta som kan göra det. Man har dock sprängt hamnars infrasturktur istället som gör det meningslöst att skicka fartyg till Ukraina för att undvika mer problem med västs fartyg.

Är det inte löjligt då Kievregimen leker att Ukraina är en militär stormakt då dom lever på oss och inget har?

Visst är det glasklart då man tänker efter?
Hur får du det till att dom leker militär stormakt? Dom försvarar sig däremot med all rätt mot invällarna som tror att dom är en militär stormakt men verkligheten börjar nog sjunka in så smått när dom nu får shoppa hos fetknoppen i nordkorea och iran trots att dom i ural har massvis med Zupervapen. Finns en anledning till ständigt kärnvapenskrammel och det är knappast pga den ryzzka framgången vid fronten.
Citera
2023-08-05, 19:39
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Det finns en agenda att utvisa alla Ryzzar från Baltikum .Litauen är bara lite järvare.Det finns även en plan för Norden med samma sak
Skulle Sverige utvisa ryssar?
Fast du kanske menar övriga norden...
Citera
2023-08-05, 19:40
Medlem
donald12s avatar
Ukraina verkar jobba på en ny drönare för att attackera ryzk sjöfart o den illegala bron.

https://twitter.com/uarealitynow/status/1687547243501441024?t=jLbADhHrQSM7Z4ikP83IDQ&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in