2023-08-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Varför har Ukrainzzka regimen inte vunnit efter alla tuffa vapen från NATO?! It doesn't make sense!

Tålamod Ivan. Du vet väl att i slutänden vinner alltid dom goda?
Citera
2023-08-05, 19:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är krig och tyvärr drabbas civila och det var ju därför denna konflikt skulle ha förhandlats bort men det ville inte väst, Ukraina skulle offras för vår "frihet och demokrati". Nu är det så att Ukraina dödat massor av civila i Donabas, sina egna forna medborgare bara för att dom vände Kiev ryggen 2014. Jag har sett massor av filmer från Donbas och främst Doneskt över granatbeskjutna städer och byar med döda och skadade civila. Exakt hur många civila Kievregimen dödat vet jag inte men det är tusentals.

Det här är ju en av orsakerna till Rysslands invasion, att få ett slut på inbördeskriget som dödar etniska ryssar och rysktalande.

Jag är inte rädd för något för jag är på rätt sida av historien och har även sanningen på min sida. Det är du som senare kommer att skämmas precis som det tyska folket fick göra efter andra världskriget.

Båda sidor har dödat civila i Donbass. Räknar man från 2014 är civila döda på Rysslands samvete över 10 000.

Så är det med det.
Citera
2023-08-05, 19:05
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
]Det är krig och tyvärr drabbas civila [/b]och det var ju därför denna konflikt skulle ha förhandlats bort men det ville inte väst, Ukraina skulle offras för vår "frihet och demokrati". Nu är det så att Ukraina dödat massor av civila i Donabas, sina egna forna medborgare bara för att dom vände Kiev ryggen 2014. Jag har sett massor av filmer från Donbas och främst Doneskt över granatbeskjutna städer och byar med döda och skadade civila. Exakt hur många civila Kievregimen dödat vet jag inte men det är tusentals.

Det här är ju en av orsakerna till Rysslands invasion, att få ett slut på inbördeskriget som dödar etniska ryssar och rysktalande.

Jag är inte rädd för något för jag är på rätt sida av historien och har även sanningen på min sida. Det är du som senare kommer att skämmas precis som det tyska folket fick göra efter andra världskriget.
Det fetade, din ruttna jävel som hyllar detta elände som sker. Jag hoppas du och alla andra som stödjer detta kommer möta samma öde som mongolen vid fronten....

Ditt jävla svin....
Citera
2023-08-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
För att dom försvarar sig mot världens största land med världens andra (eller 4:e nuförtiden?) armé. Alla vet det. Ingen är förvånad utom du.

Han tror krig är Call of duty, han kan ju fråga sig varför inte ryssland vann mot afghanistan på 70 talet där 2 miljoner civila dog eller tjetjenien där dom förlorade runt 3500 soldater väldigt fort.

Men ryssland siktar som vanligt inte in sig på civila...
Citera
2023-08-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Två eller kanske tre HELA noveller för att svara mig på absolut INGENTING??

Som sagt - EFTERSOM ATT RYSSLAND har HOTAT ALLA fartyg i svarta havet med militära repressalier i nu över en vecka, så undrar man ju hur du med ditt "goda" hjärta inte reflekterat över detta på samma sätt som du nu helt plötsigt går all in när Ukraina svarar med att attackera ENDAST ryskflaggade fartyg.

Kan du istället för att ägna 25 svåra minuter på att inte svara på ett skit kanske åtminstone svara på denna enkla fråga som skulle på sin höjd stjäla 4 minuter av ditt liv?
Jag besvarade dig men du verkar inte kunna läsa längre texter. Så endast ryska fartyg med en civil rysk besättning är ok att döda, är det det du menar? Ryssland har ännu inte attackerat civila fartyg utan som jag skrev tog dom hand om hamnarna. Ryssland har även möjlighet att borda fartygen eller tvinga dom att vända med sin flotta. Det kan inte Kievregimens "flotta" av havsdrönare göra utan dom måste spränga skeppen och då döda civila.

Blev det kort nog för dig?
Citera
2023-08-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Att Ukraina väljer att följa rysslands exempel är terrorism enligt kreml, om vi ska sammanfatta ditt ordbajsande. Om ryssland hotar att sänka alla fartyg på väg mot Ukraina (som ryssland gjorde häromveckan), så kan INGEN klaga på att Ukraina gör likadant. Faktum är att Ukraina har all rätt att blockera ryska hamnar.
Blockera är väl bra så det är väl bara för Ukraina att skicka sin mäktiga flotta eller hur? Men det är inte sådan blockering Kievregimen syftar på utan terrorisattacker eftersom dom ingen flotta har och förlorar kriget eftersom dom trots enorm hjälp från väst inte mäktar med en militär stormakt som Ryssland. Se Kievregimen som Al Qaida eller ISIS som gör vad dom kan men aldrig kan vinna något.
Citera
2023-08-05, 19:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Är det därför ryska soldater stjäl tvättmaskiner, datorer och t.o.m begagnade trosor åt sina flickvänner hemma i Ryssland i de ukrainska hemmen?
Trams, ryssar har det betydligt bättre än ukrainare oavsett vad du läser i Aftonbladet.
Citera
2023-08-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Haha, har en extrem vapenmakt som de inte använder? Ryssland är all in, och bluffen är synad.

Kilometer för kilometer tar sig Ukraina framåt.
barnamördare v.puttin ska byta till blommiga kalsonger, så nu ska det bli hårda tag. Något annat har ryssarna inte att ta till. Kineserna sitter på sin kant och lär sig vad ohämmad korruption leder till, man kan ju undra om de reflekterar över den ryska genomklappningen.
Citera
2023-08-05, 19:14
Medlem
Citat:
Det är krig och tyvärr drabbas civila och det var ju därför denna konflikt skulle ha förhandlats bort men det ville inte väst, Ukraina skulle offras för vår "frihet och demokrati". Nu är det så att Ukraina dödat massor av civila i Donabas, sina egna forna medborgare bara för att dom vände Kiev ryggen 2014. Jag har sett massor av filmer från Donbas och främst Doneskt över granatbeskjutna städer och byar med döda och skadade civila. Exakt hur många civila Kievregimen dödat vet jag inte men det är tusentals.

Eftersom att rena och kristallklara fakta på HUR MÅNGA civila som i VERKLIGHETEN fått sätta livet till i DONBAS har uppvisats TUSENTALS gånger i tråden (vilken du följer) så är fan ta mig ett mirakel att du FORTFARANDE kan sitta och häva ur dig saker som om att det inte pratats om förr.
När någonting är klarlagt med BEVISLIGA fakta, så börjar man inte om på ruta ett som om att man lever i Lala-land och hoppas på att någon ny idiot skulle komma hit och "nappa" på dina lögner.

Info (användaren) presenterade FAKTA om just dessa hundratal civila som fått stryka på foten i Donbas, och dessutom BEVISLIGEN för att de FLESTA av dessa så kallade civila sprang runt med sponsrade kalashnikovs från RYSKA STATEN.

Varför upprepar du sådant som redan är bordlagt, bevisat, signed sealed and delivered??

Det gör ju bara att all denna FANATISKA textmassa du sitter och spottar ut här för att underminera Sverige, USA och väst bara blir ÄNNU MINDRE trovärdig
Citera
2023-08-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Det fetade, din ruttna jävel som hyllar detta elände som sker. Jag hoppas du och alla andra som stödjer detta kommer möta samma öde som mongolen vid fronten....

Ditt jävla svin....
Jasså, är det inte du som vill att det ukrainska folket ska slåss till sista man istället för att förhandla fram en lösning med Ryssland?
Citera
2023-08-05, 19:15
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Trams, ryssar har det betydligt bättre än ukrainare oavsett vad du läser i Aftonbladet.
Jaså? Har du sett mongoliska ryzzar i fält? Dom ser ut som uteliggare...........
Citera
2023-08-05, 19:16
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Jasså, är det inte du som vill att det ukrainska folket ska slåss till sista man istället för att förhandla fram en lösning med Ryssland?
Förhandlingen är glasklar, ut ur Ukraina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in