Citat:
Ursprungligen postat av
OnceUponACreek
Du, mr PROLETÄR!
Under hela förra veckan DEKLARERADE RYSSLAND öppet att de skulle attackera och se all båttrafik till Ukraina som MÅL för militär aktion.
Och nu sitter du här och drar valser från röven om hur hemskt Ukraina agerar???
Som sagt till andra - Lägg av för helvete. Det är ju så korkat och inbilskt att till och med ett tåg utan räls är mer behövligt och logiskt än du och dina texter om ingenting här.
Ni kan inget annat än att kalla mig fasict, kommunist, putinkramare, trumpanhängare etc och nu något nytt, PROLETÄR?
Nej det skrev jag inte. Vill Ukraina attackera militära mål i Ryssland så anser jag att dom har den rätten eftersom dom är i krig med varandra. Det finns dock två problem här. Det första är att Ryssland är en stor kärnvapenmakt och attackeras deras kärnvapenbaser eller Moskva så finns det få marginaler kvar och det drabbar oss i väst. Det andra är att Kievregimen måste balansera eventuell rysk reaktion med nyttan av dess anfall och då framför allt mot civila mål som transportfartyg. Det gör man inte nu utan försätter hela sin befolkning i risk men även framtiden för landet Ukraina.
Så jag har inget emot om Ukraina skickar iväg missiler och eller drönare för att plocka ut militära mål i ryska hamnar som haterar logistik för kriget och det får ryssarna tåla precis som dom tålde sänkningen av Moskva fartyget förra året.
Men det är inte vad som kommer att hända nu eftersom Ukraina inte har så stora möjlighet att slå ut militära mål i Ryssland utan man siktar på civila. Det är därför USA drar sig för att skicka långdistansmissiler till Kievregimen för marginalerna för USA blir för små. Vad som kommer att hända är att Kievregimen ger sig på civila ryska fartyg eller andra på väg till ryska hamnar med sina havsdrönare. Notera att ryssarna inte angripit civila fartyg i Svarta Havet utan hamnar där Ukraina lagrat vapen efter att ha missbrukat spannmålsavtalet, alltså militära mål.
Med andra ord; Ukraina har ingen flotta som kan utföra blockad på vanligt vis utan man är tvungen att använda havdrönare och då spänga civila fartyg. Sådant brukade kallas terrorism i väst och vi får väl hoppas att dessa metoder inte sprider sig i världen.
Sen att Ryssland varnat att fartygstransporter kan vara militära mål betyder inte att man spränger dom luften utan man har möjlighet att borda dom eftersom man har en flotta som kan göra det. Man har dock sprängt hamnars infrasturktur istället som gör det meningslöst att skicka fartyg till Ukraina för att undvika mer problem med västs fartyg.
Är det inte löjligt då Kievregimen leker att Ukraina är en militär stormakt då dom lever på oss och inget har?
Visst är det glasklart då man tänker efter?