2023-08-05, 03:28
Medlem
Viktor79xs avatar
[quote=pjabas|85296278]Det var det scenario jag nämnde som en möjlighet; och det scenariot är bokstavligen en konspiration.
Verkligheten kan vara annorlunda. Vi ska försöka överblicka och bedöma de scenarier som är tänkbara.

Du lägger till ett scenario: Att inga av de vittnen Grusch haft som sitt ansvar att intervjua var samstämmiga.
Notera att jag inte skriver att samtliga vittnen var samstämmiga, utan "flera"; minst två. Det går inte utesluta att det fanns några som hade helt avvikande vittnesmål.

Som stöd för att tillräckligt många var samstämmiga för Grusch att gå vidare, ger jag dessa citat från hearingen:

Du nämnde också ännu ett scenario: att samtliga vittnen lurat en lättledd Grusch.
Det går inte att utesluta, människan är hyfsat lättlurad under rätt omständigheter.

Sammanfattningsvis: Jag vet inte verkligheten bakom Grusch märkliga vittnesmål.

Men en sak är jag 100% säker på - och det var kärnan i mina inlägg som du svarade på - det är att detta är en utomordentligt stor händelse, som inte minst svensk media missat att bevaka på ett rimligt sett. (att svensk media misslyckas är inte en överraskning för mig ska sägas)[/QUOTE
Citera
2023-08-05, 03:29
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det är en vanlig missuppfattning.

Planeten är en kropp precis som din fast den ger en illusion av att vara en kompakt sfär. Och den är inte solid.

Dom som tryckt på narrativet om att planten är platt är samma människor som tog ubåtar under isen vid sydpolen för 70 år sedan. Och lyckades hitta det era förfäder kallade "Asgård".

FN-flaggan har siktet inställt på nordpolen av en anledning. Och du kan ju se över FN's högkvartersbyggnader uppifrån. Vad de ser ut som? Bara en ledtråd. Polerna är nyckeln.

Dom skrattar allmänheten rakt i ansiktet dagligen. Från sitt paradis.
Citera
2023-08-05, 04:19
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
När?

Förutom vissa markörer likt ekonomin är det ingen som vet exakt. Håll koll på Japan.

När gruppen som styr allt från högsta ort i Sedona (AZ) anser att allmänheten är mer redo sett till medvetande.

Men att allt sånt här börjar komma ut i rasande takt är ett gott tecken. Det kommer gå snabbare i takt med att det här får fotfäste i det kollektiva medvetandet globalt. Dom vet exakt. Det här har planerats i många år och vi är slutet av det nu. Men ingen kan veta när av oss som är här. Det har egentligen redan hänt i den "högre nivån" av den här verkligheten. Vi lever i ett efterspel. Korten måste dock upp på borden så folk föstår vad som skett. Inte allt, men delar av det. Speciellt svenskar.

Ekonomin är en styrande faktor. Det måste rasa först , optiskt . Det har redan rasast men bärs upp i ett parallelt system. Folk lever i efterspelet av saker som egentligen skett rent praktiskt, men optik är allt likt tajming. Vad folk tror är den styrande faktorn snarare än vad som sker/skett i realtid. Och "tiden" finns inte.

Men många måste knäckas på alla fronter mentalt inom det dom tror sig veta, innan dom är mottaglig för nytt. Människans kropp är som den mest avancerade datorn du kan tänka dig, men folks hårddisk är full. Du måste ge plats för ny infomration först.

Och vara med/villig på förändringarna det innebär globalt. Du måste även ha alla nya system redo globalt innan du tar ner och ersätter det gamla.

Vi lever i parallella system just nu.

I den framtid som väntar kommer folk byta ut tunnelbanan mot "Star gates". Pengar kommer bli något vi fasar ut med tiden (inget behov). Likt svenska energibolag och vapenindustri för att nämna "några". Universums portar kommer vara öppen. Och det kommer vara lättare att ta sig till andra världar än att ta den lokala bussen.

Det kommer dock bli en del smärta innan vi når den punkten vilket du kanske kan förstå.
Citera
2023-08-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad tror du att dessa män som nu förhörts och du nu anklagar för att hitta på stories om att de har iaf näst intill bevis (eller?) om att fenomenen är reella skulle ha för motiv till att göra det?
Pengar, eller bara för att det är kul mixat med önsketänkande.
Det sistnämnda gjorde jag som barn.
Jag ljög till mina föräldrar o.s.v. att jag såg auror ovanför folks huvuden o.s.v.
Mitt motiv? Bara för att det var kul typ.
Det kan vara möjligt att UFO-lögnarna lider av samma grej fast i vuxen ålder, kanske p.g.a. utvecklingsstörning eller nåt.

Det kan finnas en massa olika "motiv".
Man ska inte utgå från att andra är likadana som en själv.
Folk kan göra korkade saker, folk kan vara irrationella.
Alla värdesätter tyvärr inte sanningen. Vissa kan värdesätta lögn mer. Det fenomenet ser vi även hos ryssarna och pro-ryssarna här på Flashback.
Senast redigerad av DeepDepp 2023-08-05 kl. 16:01.
Citera
2023-08-05, 20:21
Medlem
Här är en artikel ifrån Seti-institutet,, dom letar bla efter radiosignaler, från andra civilisationer.

https://www.seti.org/truth-out-there-ufo-whistleblower-likely-doesnt-have-it.
Citera
2023-08-05, 21:11
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Förutom vissa markörer likt ekonomin är det ingen som vet exakt. Håll koll på Japan.
Ingen vet exakt när det sker, men du vet att det kommer ske. Ok.

Jag ska hålla koll på Japan också, lovar.

Men du, som verkar insatt, har väl någon idé om när denna ”tsunami” om förståelse om hur vi hållits sanningen sker? I år? Innan 2030? År 4000?
Citera
2023-08-05, 23:05
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Ingen vet exakt när det sker, men du vet att det kommer ske. Ok.

Jag ska hålla koll på Japan också, lovar.

Men du, som verkar insatt, har väl någon idé om när denna ”tsunami” om förståelse om hur vi hållits sanningen sker? I år? Innan 2030? År 4000?

Läs tidigare inlägg.
Citera
2023-08-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Pengar, eller bara för att det är kul mixat med önsketänkande.
Det sistnämnda gjorde jag som barn.
Jag ljög till mina föräldrar o.s.v. att jag såg auror ovanför folks huvuden o.s.v.
Mitt motiv? Bara för att det var kul typ.
Det kan vara möjligt att UFO-lögnarna lider av samma grej fast i vuxen ålder, kanske p.g.a. utvecklingsstörning eller nåt.

Det kan finnas en massa olika "motiv".
Man ska inte utgå från att andra är likadana som en själv.
Folk kan göra korkade saker, folk kan vara irrationella.
Alla värdesätter tyvärr inte sanningen. Vissa kan värdesätta lögn mer. Det fenomenet ser vi även hos ryssarna och pro-ryssarna här på Flashback.

Intressanta tankar. Utan att det blir för mycket off-topic, har några funderingar kring det här med trovärdighet och bakomliggande motiv:

Vilken offentlig person ser du som mest trovärdig inom vetenskapen/akademin?
Vilket vetenskapligt institut ser du som mest trovärdigt?

Hur avgör du, vem du kan lita på och inte?
Citera
2023-08-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Intressanta tankar. Utan att det blir för mycket off-topic, har några funderingar kring det här med trovärdighet och bakomliggande motiv:

Vilken offentlig person ser du som mest trovärdig inom vetenskapen/akademin?
Vilket vetenskapligt institut ser du som mest trovärdigt?

Hur avgör du, vem du kan lita på och inte?

En trovärdig institut, är ju "Seti-institutet" som bla letar efter radiosignaler, tror att dom började 1995,
Ja la upp en länk ifrån deras sida,
Senast redigerad av Nemo85 2023-08-06 kl. 11:43.
Citera
2023-08-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Är verkligen alla som hävdar de med egna ögon tydligt sett icke jordiska farkoster i skyn sinnesrubbade - inklusive mig själv? Är du 100% säker på att du aldrig någonsin kommer att ändra dig i detta? Hundra på att det inte finns den minsta chans/risk att du kommer att få syn på ett sk UFO som du inte kan förklara på annat sätt än att det manövrerats av sk utomjordingar?

Det bara måste finnas substans i vad dessa nu förhörda har avslöjat - åtminstone till en del. Att det enbart skulle vara rappakalja det finns helt enkelt inte.
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Nej det har jag aldrig ens antytt - jag har själv en vän som säger sig ha sett ett ufo - och jag har själv sett spöken en gång – dock lyckades jag sansa mig och inse att det var utmattning som spelade mig ett spratt. Extremt många påstådda ufo-observatione har ju kunnat förklaras på helt "naturlig" väg - så vad finns som säger att inte även din och många andras ufo-observationer också kan vara feltolkningar och missuppfattningar av vad ni sett? Så länge det inte finns några som helst bevis ser jag ingen som helst anledning att tro mer på besök av ufon än besök av t.ex. gudar eller döda andar.
Om jag får svara så ligger det avgörande intresset i detaljerna, om en pilot bara påstår att den såg ett UFO är det inte samma sak som att den redogör med en massa detaljer.

så ja the devil is in the details, pilotvittnen som Fravor redogör om specifika detaljer som att någon 'engine exhaust '' inte fanns, inga vingar kopplade till det kub liknande kroppen, den accelererar från stilla till flera match som enkelt hade dödat en människa på insidan och orsakar inte den minsta friktion vid kontakt med vattenyta ( det var därför man tog upp interdimensional crafts och / eller har sin eget gravitationsfält under förhöret).

Jag menar vi pratar i så fall om notoriska lögnare som går igenom en hel apparat med byråkrati för att under ed avge sin vittnesrapport, eller så är det trovärdiga att det faktiskt är något extrordinärt som piloterna observerat. Ser inte så mycket däremellan.
Senast redigerad av Omnik 2023-08-06 kl. 11:47.
Citera
2023-08-06, 12:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Om jag får svara så ligger det avgörande intresset i detaljerna, om en pilot bara påstår att den såg ett UFO är det inte samma sak som att den redogör med en massa detaljer.

så ja the devil is in the details, pilotvittnen som Fravor redogör om specifika detaljer som att någon 'engine exhaust '' inte fanns, inga vingar kopplade till det kub liknande kroppen, den accelererar från stilla till flera match som enkelt hade dödat en människa på insidan och orsakar inte den minsta friktion vid kontakt med vattenyta ( det var därför man tog upp interdimensional crafts och / eller har sin eget gravitationsfält under förhöret).

Jag menar vi pratar i så fall om notoriska lögnare som går igenom en hel apparat med byråkrati för att under ed avge sin vittnesrapport, eller så är det trovärdiga att det faktiskt är något extrordinärt som piloterna observerat. Ser inte så mycket däremellan.

Det finns så mycket motsägelser och konstigheter runt Fravors vittnesmål så det har jag kommit att se som närmast irrelevant - varför hävdar han att de såg objektet i 5-10 minuter när den andra piloten (Dietrich) hävdar att det var cirka 8-10 sekunder.
We had radar contact via the Princeton for 5min. Visual for 8-10sec after merge plot. 5 min would be a lifetime for a visual and dogfighting. You would run out of fuel. You’re not speaking our language.
Fravor kanske helt enkelt såg och feltolkade ett annat flygplan som var där och tittade - Douglas Kurth som dirigerades till platsen precis innan Fravor och Dietrich - för var tog han vägen annars - gick han upp i rök? Eller så kan han ha sett något militärt testobjekt - området var testområde för en hel mängd militära och civila projekt - bara 2 dagar efteråt testades t.ex en raket i 9,6 mach i samma område.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-08-06 kl. 12:57.
Citera
2023-08-06, 19:42
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det finns så mycket motsägelser och konstigheter runt Fravors vittnesmål så det har jag kommit att se som närmast irrelevant - varför hävdar han att de såg objektet i 5-10 minuter när den andra piloten (Dietrich) hävdar att det var cirka 8-10 sekunder.
We had radar contact via the Princeton for 5min. Visual for 8-10sec after merge plot. 5 min would be a lifetime for a visual and dogfighting. You would run out of fuel. You’re not speaking our language.
Fravor kanske helt enkelt såg och feltolkade ett annat flygplan som var där och tittade - Douglas Kurth som dirigerades till platsen precis innan Fravor och Dietrich - för var tog han vägen annars - gick han upp i rök? Eller så kan han ha sett något militärt testobjekt - området var testområde för en hel mängd militära och civila projekt - bara 2 dagar efteråt testades t.ex en raket i 9,6 mach i samma område.

Vart hittar du dessa uppgifter? Det jag sett är att den kvinnliga piloten stödjer Fravors vittnesmål utan några större kommentarer.

Vi har två piloter som säger att de haft visuell kontakt med objektet som radaroperatören pekat ut. Tycker knappast det är irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in