2023-08-05, 15:07
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja med framtida bonusar inkluderade

Summan är 820 mille (€70 miljoner) men bara för att det är United så ska hela eventuella beloppet skrivas för att få värvningen att se sämre ut än den kanske blir

Skulle det varit Höjlund till typ Liverpool/City tex hade det varit väldigt noga framförallt från Bladets sida att det skulle skrivits "820 MILJONER MEN KAN ÖKA TILL 972 MILJONER MED BONUSAR INRÄKNADE"

Avundsjuka. Har du inte sett de 150 inläggen som spyr galla över Arsenals köp av Rice? Det enda man kan säga i dagens transferklimat (för engelska klubbar) är att med prislappen följer krav. Höjlund och Rice kommer att ha skyhöga krav att bli succé omgående. Frågan är om en 20-årig dansk som gjort 8 mål i Serie A klarar det. Rice kapacitet i PL är redan bevisad så där är jag mindre orolig.

Ryktas att Inter vill ha Balogun. Talas om att de är beredd att ge mellan 30-40 m Euro. Visar bara hur sjukt dopad transfer till engelska klubbar är. Om Balogun hade tillhört Inter och Arsenal eller nån annan engelsk klubb varit intresserad hade prislappen legat på minst det dubbla.
Citera
2023-08-05, 15:14
Medlem
Skarparattarns avatar
Hade helt missat att vi jagar Veliz i Rosario Central!

Jag som tippar på och följer Argentinska ligan någorlunda är riktigt imponerad av honom. Kul att PL klubbar gör fynd där innan dom går till La Liga och Serie A! Som Brighton gjorde med Mac Allister.
Citera
2023-08-05, 15:18
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hehe..

Så du tror alltså att vårat lag har inte lärt sig, och/eller samlat på sig mer erfarenhet av förra säsongen? Allt annat än ligaguld denna säsong är icke-godkänt. Och vad är det egentligen som tillsäger att AFC kommer att bli sämre denna säsong, om jag får fråga? Om ngt, så visar våra nyvärvningar att vi kommer att bli ännu bättre kommande säsong.

Och gällande United, så kan du lika gärna ta och avskriva de med en gång. Har mer tro på Newcastle & Liverpool.

Hur länge du egentligen följt Arsenal, eller fotboll öht för den del?

På 7 säsonger i Gunners-tröjan, så hade Xhaka 2 säsonger där han var bra, annars så var han ganska medelmåttig för oss. Med Declan Rice, så får vi nu in en av de mest eftertraktade talangerna i EPL, en grabb som nyligen ledde sin forna klubb till deras första Europatitel. AFC kommer garanterat att bli ett bättre lag med Rice. Vänta och se, men du kommer snart att skita ner dig i dina spådomar om Rice i the Gunners.

Risen tyvärr kommer bli floppvärvning, lite som de andra ni köpt senaste åren.. Bortglömda negern tex. Vad kostade han? 80m?
Citera
2023-08-05, 15:20
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Höjlund, 972 miljoner kronor!!

Blir lite fel där då svensk krona nästan är värdelös. Skriv i gpb istället.
Citera
2023-08-05, 15:21
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Risen tyvärr kommer bli floppvärvning, lite som de andra ni köpt senaste åren.. Bortglömda negern tex. Vad kostade han? 80m?

Pepe en stor flopp ja.

Saliba, Gabriel, Martinelli, White, Ramsdale. Floppar?

Alla lag går på nitar. Men aldrig United va?

Arsenals transferansvariga under Emerys tid var inte lyckade. Men det nuvarande teamet har än så länge lyckats avsevärt bättre. Sen Arteta tillträdde skulle jag inte vilja kalla någon värvning en flopp. Möjligtvis att Tavares och Lokonga är det men där pratar vi unga spelare för inte i närheten av några stora summor. Man köpte grisen och hoppades på rätt utveckling.
Senast redigerad av Beaver14 2023-08-05 kl. 15:23.
Citera
2023-08-05, 15:21
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Jag är övertygad om att Ten Hag kommer, i slutändan, att misslyckas med Man United - precis som samtliga av deras managers efter den skotska Whiskynäsan gjorde.

Tycker dock att det är underhållande att följa MU-kåren och deras Pep-wannabe🤣😅

Det är numera klassisk Man Utd att värva ett gäng med B-spelare, som inga andra toppklubbar visar ngt seriöst intresse för öht. Gällande Højlund, så misstänker jag att Man Utd värvade den där killen huvudsakligen p g a att han är en skandinav, och att han ska liksom bli deras svar på Haaland😂

Det som United är bäst på i dessa tider, är att försöka vara mest möjligt lik City.

Jag är övertygad om att United kommer överraska i år.

Tycker dom värvat intressant och försöker bli av med gammalt dökött som Maguire och Mctominay
Citera
2023-08-05, 15:23
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag är övertygad om att United kommer överraska i år.

Tycker dom värvat intressant och försöker bli av med gammalt dökött som Maguire och Mctominay

Harry får gärna skeppas iväg, mctominay gillar jag dock. Vore en nyttig rotationsspelare likt Fletcher.
Citera
2023-08-05, 15:35
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Så det har alltså noll betydelse om Arsenal blir ännu bättre kommande säsong, att våra grabbar har nu samlat på sig mer erfarenhet, och att vi har dvs rensat/förstärkt delar av truppen rejält sedan förra säsongen? Det du skriver är ju att just detta har ingen betydelse alls, eftersom att våra konkurrenter kommer (enligt dig) att bli starkare kommande säsong.

- - -

Alla och envar med ngt mer än bara luft emellan öronen kan ta och avfärda Man Utd från titelstriden här och nu.

Jag säger saker o ting som det är, och om du/ni gillar det eller ej är inte mitt bekymmer. Och ärligt talat, så intresserar det mig mindre än 0%.

Är det nu 20 år ni gått titellösa? Måste kännas tungt med sån hybris som du haft, och fel varenda gång!
Citera
2023-08-05, 15:40
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Höjlund, 972 miljoner kronor!!

Du skojar med mig aprilo.!
Citera
2023-08-05, 15:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Så det har alltså noll betydelse om Arsenal blir ännu bättre kommande säsong, att våra grabbar har nu samlat på sig mer erfarenhet, och att vi har dvs rensat/förstärkt delar av truppen rejält sedan förra säsongen? Det du skriver är ju att just detta har ingen betydelse alls, eftersom att våra konkurrenter kommer (enligt dig) att bli starkare kommande säsong.

- - -

Alla och envar med ngt mer än bara luft emellan öronen kan ta och avfärda Man Utd från titelstriden här och nu.

Jag säger saker o ting som det är, och om du/ni gillar det eller ej är inte mitt bekymmer. Och ärligt talat, så intresserar det mig mindre än 0%.
Okej, dom flesta kan nog räkna bort Arsenal utan problem.. Noll betydelse har det inte men Arsenal kommer inte ta lika många poäng som förra säsongen och kommer itne få hjälp av dom riktiga storlagen som gjorde skitsäsong förra säsongen..
Citera
2023-08-05, 15:48
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Kan du, vänligen, ta och namna alla dessa floppvärvningar som AFC ska ha gjort under de senaste 5-10 åren eller så?

Vilken klubb av the Gunners och Man United anser du har haft mest succé på transfermarknaden under de sista 10 åren - sett till prislappen på var enkelt spelare, förväntningar etc, etc?
Citat:
Svaret var ställt mot edran idol generalen. Verkar veta allt, som samtalet om conte neka spurs och hellre ville till arsenal.

Edran guru är lite vilsen.

För att inte nämna om alla dessa 130% klart Arsenal vinner ligan. Hans bortförklaringar har lett till massa garv!
Kan du ens prata/skriva svenska? Du låter ju typ som ngn afghansk invandrare som kom till Sverige för 6 månader sedan.

Hursomhelst, var/när har jag påstått att det är 130% klart att Arsenal vinner ligan? Och vilka SK bortförklaringar är det som jag angivligen kommer med? Tex så erkände jag med en gång att jag tog fel ang Conte.
Citera
2023-08-05, 15:51
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Okej, dom flesta kan nog räkna bort Arsenal utan problem.. Noll betydelse har det inte men Arsenal kommer inte ta lika många poäng som förra säsongen och kommer itne få hjälp av dom riktiga storlagen som gjorde skitsäsong förra säsongen..
På vilket sätt fick vi ”hjälp” av de övriga storlagen under 22/23? Att Liverpool, Chelsea, Man Utd osv hade en B-säsong gynnade väl inte bara AFC, eller🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in