2023-08-05, 11:32
Medlem
Jag håller med. Rice är dessutom så ung, att Arsenal skulle nog kunna sälja honom om 2-3 år för ungefär samma prislapp, om Arsenal vill ha en spelstil där de tycker att en annan spelartyp är mer optimal.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Som jag sagt tidigare, Rice är en bra värvning på pappret. Finns dock inget som är säkert så vi får helt enkelt vänta och se. Dyr, javisst. Men om Rice är en viktig del av ett Arsenal som vinner PL och/eller CL så är det bara patetiska personer som bryr sig om priset. Om Arsenal däremot inte vinner PL eller CL kan det absolut diskuteras om han är värd priset.

Är det någon numera som bryr sig om vad VvD eller Alisson kostade? Kepa och Maguires priser däremot. Känns sannolikt att Rice kommer tillhöra dem förstnämnda, men ingen kan veta. Även om en del gärna påstår det.
Citera
2023-08-05, 11:49
Medlem
B-Dawks avatar
Det ska bli skönt med en normal säsong igen där vi inte har ett VM break mitt i säsongen utan mästerskapet (EM) kommer efter säsongen.

Men där finns intressanta iakttagelser från vad som hände efter VM förra säsongen som jag tar med mig in i denna säsongen. Efter VM har jag följande statistik:

Manchester City spelade 39 matcher (alla turneringar inräknade) efter tävlingsuppehållet och de gjorde det på 170 dagar från första till sista match. Det ger dem en match per 4,36 dagar. I PL spelade de in 57 poäng efter VM.

Arsenal spelade 28 matcher på 153 dagar vilket ger dem en match per 5,46 dagar och i PL spelade de in 47 poäng efter VM.

Arsenal hade alltså i snitt 1 dags mer vila mellan matcherna än City och kunde fokusera på ligan till 100% men ändå faller man ihop som ett korthus. Matchade Arteta laget helt fel? Hur kommer det sluta om Arsenal faktiskt lyckas ta sig längre i cuperna denna säsongen? Blir ligan än mer lidande då?

Adderar vi trean i ligan i Manchester United så ser vi att de spelade 41 matcher på 164 dagar och lyckades spela in 49 poäng i PL efter VM. United hade alltså det tätaste matchandet med en match vart fjärde dag efter VM och ändå tar de fler poäng än Arsenal efter VM. Det är ändå lite intressant.
Citera
2023-08-05, 12:32
Medlem
WhereIsRussias avatar
jaha, vad händer med Kane?
Citera
2023-08-05, 12:34
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Har du något förslag på tränare? Det ska ju vara någon med vettiga ideer och inte någon gammal räv. Nagelsmann kanske dom kan locka över?
Potter har visat med Brighton och fler att han kan bygga riktigt bra lag. Ge han tid, bra med pengar och en ägare som inte bestämmer vilka som ska värvas så tror jag att Potter skulle kunna göra Newcastle till ett bättre lag. Howes taktik tog er till CL absolut, men det är väl ingen taktik som vinner större titlar. Men han kanske utvecklat den under sommaren, hade varit ballt.

Kan man ta sig till final och en topp fyra så kan man nog även kunna vinna en titel, jag har inget namn på ny tränare då jag gärna ser Howe sitta väldigt länge.
Citera
2023-08-05, 14:03
Avslutad
Championship

Hittade ingen befintlig tråd för serien bara massa gamla trådar

Tänkte vi kunder diskutera rent allmänt om ligan, matcher, övergångar m.m

Den smygstartade igår med matchen mellan SW och Southampton.

En match som slutade med seger för bortalaget med 2 - 1.

Vilka tror ni har störs chans att nå PL kommande säsong?

Jag tror mycket på Southampton, WBA, Millwall känns solida och stabila på papperet.
Citera
2023-08-05, 14:34
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Kan man ta sig till final och en topp fyra så kan man nog även kunna vinna en titel, jag har inget namn på ny tränare då jag gärna ser Howe sitta väldigt länge.

Final i Carling cur där ni på vägen mötte 1 lag från league two och 4 PL-lag varav 2 som åkte ur PL och dom andra två kom i nedre delen av tabellen. Men visst ni var i final.

Blir en spännande säsong för er iaf. Hur har Tonali sett ut på försäsongen?
Citera
2023-08-05, 14:36
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Höjlund, 972 miljoner kronor!!
Citera
2023-08-05, 14:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hehe..

Så du tror alltså att vårat lag har inte lärt sig, och/eller samlat på sig mer erfarenhet av förra säsongen? Allt annat än ligaguld denna säsong är icke-godkänt. Och vad är det egentligen som tillsäger att AFC kommer att bli sämre denna säsong, om jag får fråga? Om ngt, så visar våra nyvärvningar att vi kommer att bli ännu bättre kommande säsong.

Och gällande United, så kan du lika gärna ta och avskriva de med en gång. Har mer tro på Newcastle & Liverpool.
.
Det kan dom mycket väl ha gjort, men tror du att dom kommer få exakt samma chans/drömläge i år? Det tror inte jag och då spelar det inte så stor roll om dom lärde sig att inte tappa 12? poäng..

Sa jag att Arsenal kommer vara sämre eller sa jag att flera lag kommer vara bättre?

Kan aldrig räkna bort United.
Senast redigerad av Free12 2023-08-05 kl. 14:44.
Citera
2023-08-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Hittade ingen befintlig tråd för serien bara massa gamla trådar

Tänkte vi kunder diskutera rent allmänt om ligan, matcher, övergångar m.m

Den smygstartade igår med matchen mellan SW och Southampton.

En match som slutade med seger för bortalaget med 2 - 1.

Vilka tror ni har störs chans att nå PL kommande säsong?

Jag tror mycket på Southampton, WBA, Millwall känns solida och stabila på papperet.

Ja. WBA blir farliga. Men Leeds kan nog hänga bland de bästa nu när de fått in nya fräscha pengar. Hursomhelst roligt att det är igång. Föredrar The Championship jämfört med Premier League. Mer traditionell Engelsk fotboll.
Citera
2023-08-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Höjlund, 972 miljoner kronor!!

Ja med framtida bonusar inkluderade

Summan är 820 mille (€70 miljoner) men bara för att det är United så ska hela eventuella beloppet skrivas för att få värvningen att se sämre ut än den kanske blir

Skulle det varit Höjlund till typ Liverpool/City tex hade det varit väldigt noga framförallt från Bladets sida att det skulle skrivits "820 MILJONER MEN KAN ÖKA TILL 972 MILJONER MED BONUSAR INRÄKNADE"
Citera
2023-08-05, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Ja. WBA blir farliga. Men Leeds kan nog hänga bland de bästa nu när de fått in nya fräscha pengar. Hursomhelst roligt att det är igång. Föredrar The Championship jämfört med Premier League. Mer traditionell Engelsk fotboll.

Jag är ju en fanatisk Liverpool supporter sedan 84 så jag kollar ju PL men älskar Engelsk fotboll överlag, min bästa kompis gick bort för 10 år sedan och han var en stor Wolves supporter så varje gång de vinner tänker jag på honom.

Engelska lägre divisionerna är mycket roligare att se än ex allsvenskan

Mycket roligare och kolla på
Citera
2023-08-05, 15:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Synd att Liverpool är så sent ute att köpa defensiva mittfältare.

Alldeles nyss fanns det en 29-årig DMF som tillhört världens bästa på sin position tillgänglig. Han har vunnit alla stora troféer - CL, PL, World Club Cup, spelat i det som då ansågs ett av världens bästa lag, 29 landskamper för Brasilien, kan spela mittback och fenomenal på straffar. Han gick dessutom för ett relativt lågt marknadsvärde, ca 45m£.

Nej just ja, det var ju han vi sålde ju. Glömt att jag sa något.

-------------------------

Lavia verkar krascha. Caicedo kommer inte hända, Chelsea har dibs och tänker pytsa mer pengar. Valverde? Omg, stfu, plz. Jag hör Reals hånskratt ända härifrån.

Jag börjar bygga ett illa dolt förakt mot er som hejat på utvecklingen att sälja både Fabinho och Henderson i detta fönster, utan att ha vettiga ersättare.

Om det blir som jag fruktar - att Klopp startar CuJo på DMF och vi är extremt sårbara bakåt pga hans brister i det defensiva - då kommer jag vara "I fucking told you so" dag in och dag ut på detta forum. Sorry, not sorry.

Har jag fel, och vi från ingenstans värvar in en DMF av klass som glider in och levererar direkt - eller om CuJo/Bajcetic är en revelation på DMF - då ber jag ödmjukast om ursäkt.

Men jag kommer inte från känslan att detta var otroligt ogenomtänkt.

"Pengarna tillbaka på spelare som inte riktigt levererat, taget! Klart vi löser detta!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in