2023-08-04, 22:27
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag har inte ifrågasatt vem som är skyldig, har det lett till sex är det avgjort. Även om barnet tagit initiativ.

Är det tydligt att gäddan sökt upp och bearbetat en fiskare, som är polis kan de gripa i framtida lag. Men har bearbetandet skett av polisen kan det inte stå sig i en domstol, det är bara så. När det gäller Dumpen så är det så i flera fall att Dumpen bearbetat gäddan, och då kan inte polisen ta över de fallen.

Polisen kan inte ingripa för att det inte finns en målsägande (barn).
Citera
2023-08-04, 22:37
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Om polisen misstänker att någon vill bygga an bomb, kan SÄPO låsas sälja tillbehör, SÄPO har andra förutsättningar. Men polis kan inte testa random svensk. Att personen är ute i kanaler där det är vanligt med sexkontakt, ger de inte automatiskt rätt att loka in någon. De kommer i alla fall i inledningsskedet hålla sig extremt neutrala.

Det finns ett liknande fall när polisen hittade ett lager narkotika i ett förråd, bytte det mot något annat för att sedan vänta ut ägarna. När det var dags för åtal ogillades det för att det polisen bytte drogerna mot inte var olagligt. På samma ställe klämmer skon med dumpen. De byter ut det verkliga barnet som i teorin hade kunnat möta gäddan och det gör att gäddan inte har begått ett brott.
Citera
2023-08-04, 22:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det finns ett liknande fall när polisen hittade ett lager narkotika i ett förråd, bytte det mot något annat för att sedan vänta ut ägarna. När det var dags för åtal ogillades det för att det polisen bytte drogerna mot inte var olagligt. På samma ställe klämmer skon med dumpen. De byter ut det verkliga barnet som i teorin hade kunnat möta gäddan och det gör att gäddan inte har begått ett brott.
Det talar sitt tydliga språk, hur svårt det är att döma, eller hur noga det är att allt hanteras rätt. I detta fall kan man till 100 % avgöra att de tänkte göra ett brott, det fanns material till det. Men förstår jurisdiktionens tvekan. Brottet kan ha varit manipulerat av någon ex. v. polis för att sätta dit någon, eller ex. v. av ett annat gäng.

När det gäller de uthängda i Dumpen kan man inte till 100 % avgöra att de skulle gått vidare om inte fiskaren smörat gäddan. Därmed kan inte polis använda sig av de metoderna, de kan inte ta mot fall från Dumpen av den anledningen.

En annan risk är att personer som vill aktuell person illa, kan hantera det avsiktligt så denne trillar dit, därmed blir kommunikation från en icke polis svår att använda, inte omöjlig men måste granskas minutiöst noga.
Citera
2023-08-04, 23:02
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Det talar sitt tydliga språk, hur svårt det är att döma, eller hur noga det är att allt hanteras rätt. I detta fall kan man till 100 % avgöra att de tänkte göra ett brott, det fanns material till det. Men förstår jurisdiktionens tvekan. Brottet kan ha varit manipulerat av någon ex. v. polis för att sätta dit någon, eller ex. v. av ett annat gäng.

När det gäller de uthängda i Dumpen kan man inte till 100 % avgöra att de skulle gått vidare om inte fiskaren smörat gäddan. Därmed kan inte polis använda sig av de metoderna, de kan inte ta mot fall från Dumpen av den anledningen.

En annan risk är att personer som vill aktuell person illa, kan hantera det avsiktligt så denne trillar dit, därmed blir kommunikation från en icke polis svår att använda, inte omöjlig men måste granskas minutiöst noga.

Det man kan göra är att titta på loggarna från dumpen som om det varit en konversation mellan barn och vuxen och om det hade det funnits grund till åtal i dem. I dumpens fall hade "smörandet" inte haft någo inverkan. Det finns nämligen ingen lag som skyddar vuxna mot grooming.
Citera
2023-08-04, 23:39
Medlem
Citat:
Kan du visa att de skulle blivit dömda, nej, för lagen finns inte.

Dumpen hävdar de ständigt uppmanar att inte ta lagen i egna händer. Men den uppmaningen är svår att hitta på deras sida. Men be om gåvor finns överallt, går inte att undvika, uppmaningen för de anhöriga borde synas lika frekvent som för gåvor.
Skyldig i det här fallet anikipanki betyder inte åtalbar utan "har utfört handlingarna". Har du inte förstått det på de här åren.. Jisses.
Citera
2023-08-05, 00:03
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Var det före eller efter kronofogden var nära att sälja hemsidan? Inget skriker direkt att de lever i överflöd. Ser ut som de klarar sig ändå.

Fido letade efter den där rapporten så du kanske vill skicka den till henom?

Suck... Det måste vara rymligt i din skalle.

Henom? Jag är en man... Sen heter det bokslut. Och det var jag som la upp dem här. Jag har dem, behöver inte leta.

Det finns inte ett jävla kommatecken som stämmer när det kommer till Dumpens ekonomi. Men du försvarar ju Dumpen i blindo utan att förstå ett pille kvitt. Så dig går det ju inte att diskutera den saken med. Det är som att diskutera högre matematik med en papegoja, du får ett svar, men det är allt.

Ja, det kommer säkert att komma ifatt dem förr eller senare. Därför jag spekulerade i möjligheten att Sara och Patrik är på väg att göra en exit. Dvs ta pengarna och dra. Jag kan ha fel, och jag har inga bevis alls för saken annat än min övertygelse om att de under motorhuven ligger jävligt brunt till juridiskt här hemma.
Citera
2023-08-05, 00:12
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Henom? Jag är en man... Sen heter det bokslut. Och det var jag som la upp dem här. Jag har dem, behöver inte leta.

Det finns inte ett jävla kommatecken som stämmer när det kommer till Dumpens ekonomi. Men du försvarar ju Dumpen i blindo utan att förstå ett pille kvitt. Så dig går det ju inte att diskutera den saken med. Det är som att diskutera högre matematik med en papegoja, du får ett svar, men det är allt.

Ja, det kommer säkert att komma ifatt dem förr eller senare. Därför jag spekulerade i möjligheten att Sara och Patrik är på väg att göra en exit. Dvs ta pengarna och dra. Jag kan ha fel, och jag har inga bevis alls för saken annat än min övertygelse om att de under motorhuven ligger jävligt brunt till juridiskt här hemma.

Dina spekulationer kring Sara och Patrik är lika intressanta som grundlösa. Det är bra att du erkänner att du kan ha fel och att du saknar bevis.
Citera
2023-08-05, 00:19
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Dina spekulationer kring Sara och Patrik är lika intressanta som grundlösa. Det är bra att du erkänner att du kan ha fel och att du saknar bevis.

Beviset är att det saknas... Tydligare än så kan det inte bli.

Du som tydligen är expert på saken, även om du inte vet vad det heter, kan ju berätta vart pengarna redovisats?

Sara har lovat redovisning flera gånger. Sen slingrat sig. Alla löften om den saken har omvandlats till nya löften.
Citera
2023-08-05, 00:22
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Beviset är att det saknas... Tydligare än så kan det inte bli.

Du som tydligen är expert på saken, även om du inte vet vad det heter, kan ju berätta vart pengarna redovisats?

Sara har lovat redovisning flera gånger. Sen slingrat sig. Alla löften om den saken har omvandlats till nya löften.

Vad är det du saknar? Årsredovisningen för 22 finns i länken Ankan bifogade.
Citera
2023-08-05, 00:25
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

https://www.flashback.org/sp85282411

Om alla vuxna människor i tråden ska förhålla oss till autistiska personer som är mer begränsade än vandrande pinnar så föreslår jag att dina personangrepp upphör.

Citat:
Ingen förmåga till inlevelse i andra personers känslor, kan inte känna av andras känslor eller förstå andras känslor. Inte heller se ur den andre personens perspektiv.

Givet att du endast kan projicera och anklaga andra för den du är och vad du gör men det är ett ämne som hör till psykisk ohälsa. Vi är inte dina psykologer.

Du kommer aldrig stoppa dumpen och det finns ingenting du kan göra åt det. Vad har du att säga om det?
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-05 kl. 00:28.
Citera
2023-08-05, 00:47
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
https://www.flashback.org/sp85282411

Om alla vuxna människor i tråden ska förhålla oss till autistiska personer som är mer begränsade än vandrande pinnar så föreslår jag att dina personangrepp upphör.

Givet att du endast kan projicera och anklaga andra för den du är och vad du gör men det är ett ämne som hör till psykisk ohälsa. Vi är inte dina psykologer.

Du kommer aldrig stoppa dumpen och det finns ingenting du kan göra åt det. Vad har du att säga om det?

Du är rörig... Du kanske borde dricka lite mindre, även om det är Fredag?

Har inte sökt psykolog. Det verkar vara alla andra i den här tråden som gör det.

Jag tror inte att jag behöver försöka stoppa Dumpen. Jag tror att det löser sig självt.

Fast det är lite synd. Hade hellre sett att Dumpen förbjöds via en förändring av reglerna kring utgivningsbevis.
Citera
2023-08-05, 01:08
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt hur du menar nu
Vet inte hur många gånger jag har skrivit det till ankan. När man ber honom att utveckla sig så kommer ingen respons. Han skrev iofs att han har autism så det kan vara förklaringen.
Citat:
Det är egentligen ingen som förstår vad han menar heller tror jag. Ser inget konstruktivt överhuvudtaget.
Citat:
Att något är sällsynt påverkar inte lagen. Ens om ett barn skulle prata så med en vuxen så förflyttar inte det ansvaret. Om en vuxen inte är kapabel att backa undan vid olämpliga kommentarer från ett barn ligger felet hos den vuxna.
Kan vuxna inte bete sig bland barn så kan det leda till förödande konsekvenser för barnen.

Det är bra att Dumpen har visat så tydligt hur viktigt det är att barn lär sig om samtycke tidigare.
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-05 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in