2023-08-04, 21:01
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Om vi ska vara riktigt petiga så sa Jeppsson att han borde sett väskan om GM haft den i den högra handen, men att han kan ha haft en väska i den vänstra.

För övrgt var det en jävla massa frågor LJ fick om sin egen väska.

Ja, just apropå att misstänka vittnen, så var faktiskt LJ misstänkt.
Då fantombilden kom fram den 6/3 i media.. och den 7/3 skriver Aftonbladet att han var "friad".
Mörkblå täckjacka, varandes på/vid mordplatsen. Otrolig berättelse att förmedla..
Citera
2023-08-04, 21:18
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, just apropå att misstänka vittnen, så var faktiskt LJ misstänkt.
Då fantombilden kom fram den 6/3 i media.. och den 7/3 skriver Aftonbladet att han var "friad".
Mörkblå täckjacka, varandes på/vid mordplatsen. Otrolig berättelse att förmedla..
Jaha, intressant. Är det anledningen till grillningen alltså.

Han är ju faktiskt inte helt olik fantombilden.

Nu har jag glömt vem som låg bakom den fantombilden. Var det LP eller var det här fantombilden som gjordes utifrån killen vid smala gränd?
Citera
2023-08-04, 21:24
Medlem
Citat:
Kan hålla med i en sak där och det är CA's revolver. Samt närheten till ammunitions-typen.
Då jag misstänker att det är honom du menar.
Möjligen starkare än SE-teorin, men i övrigt är den teorin också svag i mina ögon.

Såå?
Du har möjligen en bättre alternativ hypotes..givetvis baserad på materialevidensia?
Om du har,så har du kapitalt misslyckats med att kommunicera denna alla denna tid du skrivit i diverse trådar här.
Jag tro ju inte att du ansett att hypotes SE varit av det starkare slaget.
Det är lätt att förstå eftersom det är en komplett omöjlig hypotes.
Jag förundras varför du tycker mitt alternativ till hypotes skulle spela i ungefär samma division.
Motivering efterfrågas således eftersom du hittills aldrig pallat med en konsonant till relevant kritik gällande densamma.

Come on man,du vet bättre än detta.Jag vet det.
Citera
2023-08-04, 21:37
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Såå?
Du har möjligen en bättre alternativ hypotes..givetvis baserad på materialevidensia?
Om du har,så har du kapitalt misslyckats med att kommunicera denna alla denna tid du skrivit i diverse trådar här.
Jag förundras varför du tycker mitt alternativ till hypotes skulle spela i ungefär samma division.
Motivering efterfrågas således eftersom du hittills aldrig pallat med en konsonant till relevant kritik gällande densamma.

Du eller Skivis får gärna söka på allt vad jag skrivit och kolla.
Men du fick dessvärre taggarna utåt direkt utan att möjligen reflektera vad jag egentligen skrev?
Precis som SE-anhängarna ofta gör emot mig, så du är inte ensam.
Flera av skribenterna i CA-tråden är mer ödmjuka inför uppgifter än vad skribenterna här är.
Låt uppgifterna tala för sig och därmed teorierna, skippa känslorna.
För jag tror lite som dig här. SE-hypotesen är inte ett dugg stark och ja jag anser CA-hypotesen vara starkare, men det jag ville ha sagt var att inte ens den är stark nog.
Citera
2023-08-04, 21:39
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig

Nu har jag glömt vem som låg bakom den fantombilden. Var det LP eller var det här fantombilden som gjordes utifrån killen vid smala gränd?

Låt mig återkomma med artikeln, men enligt LJ själv var det likheten med fantombilden.
Om han har rätt i det eller ej, vet jag inte. Vet just nu inte datumen på förhör och artikel.
Återkommer.
Citera
2023-08-04, 22:02
Medlem
Citat:
Det är ett högst rimligt scenario.

Det passar ju med beskrivningen av svart, hård form och avsaknad av rem.

Likt ett glasögonfoderal faktiskt
Citera
2023-08-04, 22:04
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Likt ett glasögonfoderal faktiskt

Ja, ett glasögonfodral kan det väl också vara. Det finns väl sådana med dragkedjor.

Men då försvinner ju väskan som signalement.
Citera
2023-08-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ja, ett glasögonfodral kan det väl också vara. Det finns väl sådana med dragkedjor.

Men då försvinner ju väskan som signalement.

Du sa att man inte får plats med glasögonfoderal i handledsväska men är det omöjligt?
Citera
2023-08-04, 22:15
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Såå?

Försök gärna undvika skyttegravskrig. Vi har för mycket sådant i tråden.

MOP-spanaren har en nästan omänsklig förmåga att hålla sig saklig och trevlig. Det bör respekteras.

Men jag trodde faktiskt att du menade grandmannen med den man som utkristalliseras i utredningen. Att ta steget till att det ska vara CA är ett långt hopp. Visst är det möjligt och inte tagit helt ur luften. Men även här saknas väl ändå konkreta saker som tyder på det? Eller har jag missat det?

För CA-teorin bygger väl på att han har vapen, bor i närheten, stämmer in på gmp och har ett möjligt palmehat?

Det gör honom såklart väldigt intressant att utreda. Men det är ju ändå inget som pekar på att han skulle vara gm. Bara att han är en möjlig kandidat till ensamma galning-spåret.

Det finns ju fler som bockar av samma punkter.
Citera
2023-08-04, 22:17
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du sa att man inte får plats med glasögonfoderal i handledsväska men är det omöjligt?

Jag trodde du menade att väskan skulle kunna vara ett glasögonfodral.

Att det är omöjligt var visserligen bara ett antagande jag gjorde när jag försökte visualisera mig det. Ett glasögonfodral är väl som regel över 20 cm? Och ganska tjockt dessutom.
Citera
2023-08-04, 22:18
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Citat:
Låt mig återkomma med artikeln, men enligt LJ själv var det likheten med fantombilden.
Om han har rätt i det eller ej, vet jag inte. Vet just nu inte datumen på förhör och artikel.
Återkommer.

Här är artikeln i Aftonbladet 7/3 - 86
https://imgur.com/a/AugLcS2

Men det är först i april förhöret och den märkliga diskussionen om innehållet i LJ's väska dyker upp.
Vem sa att LJ var "friad" den 7:e mars, när dom senare genomför detta ifrågasättande förhör 4:e april?
https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMdEVxeE1JYWdnbUE/view?resourcekey=0-QZm4XIOtONWLs4kp-IWVNA
Citera
2023-08-04, 22:26
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Här är artikeln i Aftonbladet 7/3 - 86
https://imgur.com/a/AugLcS2

Men det är först i april förhöret och den märkliga diskussionen om innehållet i LJ's väska dyker upp.
Vem sa att LJ var "friad" den 7:e mars, när dom senare genomför detta ifrågasättande förhör 4:e april?
https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMdEVxeE1JYWdnbUE/view?resourcekey=0-QZm4XIOtONWLs4kp-IWVNA

Mycket märkligheter här. Det var ju också intressant att tecknerskan verkade få polisbeskydd. Det visste jag inte förekom i den här delen av utredningen. Det var först när CPs vänner började hota vittnen jag trodde att sådant blev aktuellt.

Det hade ju känts lite lätt osäkert att få beskydd av folk som faktiskt är en del av ett misstänkt spår också. Fast polisspåret hade nog inte kommit igång vid den här tiden.

Nu blev det väldigt offtopic dock. Men kul med lite MOP-trivia.

Tack för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in