Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkungen
Ja synd man inte har tillgång till en hel älg. Köttet är så förbannat dyrt.
Vart köper du köttet? På mataffärerna är det ju förbaskat dyrt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Orkanuz
Också intresserad av denna diet pga magproblem och allergier men fattar inte hur folk har råd?
Säg 1kg rött kött per dag för att bli mätt - det är typ 300kr vilket ger 9k/månad. Svindyr diet…
Nej nej, oroa er inte för att kött är lite dyrare! Man sparar in så sjukt mycket på allt som man bara slutar handla (bröd, ris pasta, müsli och frukostgrejer, frukt, godis, nötter, snacks, läsk, alkohol, mm), att man kan äta dyrare kött än tidigare och ändå få ner den totala matbudgeten.
Plus du behöver absolut inte 1 kg kött om dagen, det räcker i tre-fyra dagar.
Jag äter ungefär samma saker varje dag, så det blir rätt lätt att få överblick.
Ca 5 dL mjölk, 1 dL grädde, 6 äggulor, 25-50 g smör, 20 g MCT olja, 50-100 g skinka/ost/rostbiff, ca 250 g kött eller köttfärs. Nån klick dressing eller sås, hamburgerost, plus nån gurkskiva och paprikastrimla. Har inte räknat på ett tag men har för mig att jag landar på 2300 kcal/dag. (OBS! Jag säger inte att man ska äta ensidigt, jag tror det är bättre att variera egentligen.)
Har aldrig ätit så bra kvalitet på maten som nu, men budgeten är lägre än på studenttiden. Hur grymt som helst!
Men det bästa är måendet och hälsoeffekterna. Mina magproblem har minskat med 95% och jag har blivit som en ny människa. Depressionen är som bortblåst i jämförelse mot tidigare. Massvis med kilon lättare också. Har en känsla av att socker och kolhydrater sänker testosteronet också, vilket delvis verkar repa sig när man slutar.