Citat:
Schyrrer är inte placerad på mordplatsen av något tekniskt bevis. Teoretiskt kan hon ha befunnit sig varsomhelst i eller runt Arboga. Hon erkänner att hon var i Arbogatrakten men ljuger om vad hon gjorde under tiden för mordet, det är bevisat. Precis som Maja ljuger om vad att hon gjorde under tiden för mordet för Tove. Det är de två lögnerna jag jämför. Jösses går det ens att jämföra?
En kvinna i Tyskland som haft ett förhållande med en kille i Arboga ett kort tag, helt plötsligt träffar en annan gift man i exakt samma stad i landet där hennes ex som hon är så besatt i bor, alternativt åker dit och prostituerar sig vs Maja som skulle sova över hos Johanna exakt den natten befinner sig i den lägenheten just den natten.
Trollar du nu eller du tycker verkligen det går att jämföra de 2 fallen?
En kvinna i Tyskland som haft ett förhållande med en kille i Arboga ett kort tag, helt plötsligt träffar en annan gift man i exakt samma stad i landet där hennes ex som hon är så besatt i bor, alternativt åker dit och prostituerar sig vs Maja som skulle sova över hos Johanna exakt den natten befinner sig i den lägenheten just den natten.
Trollar du nu eller du tycker verkligen det går att jämföra de 2 fallen?
Jag får konstant höra till Majas försvar att bara för att en person ljuger om vad den gjorde under tiden för ett mord - även om denne var fysiskt på mordplatsen - så kan man inte döma denne för mord. Man kan ljuga av så många olika anledningar. Jag har förklarat ett antal gånger att det inte är så lätt att man bara kan dra en lögn och tro att det är klart. Det är en mycket misstänkt omständighet att ljuga om sina förehavanden när man är misstänkt för mord och det ligger den åtalade till last i domstolens ögon. Det blir ett indicium för skuld. Som historien visat har andra mordåtalade upptäckt det, t ex Schyrrer, och det kommer Maja också få upptäcka. Och många här i tråden.

r så är det uppenbart vem som ljuger och vem som talar sanning.