Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
Tydligen ska poliserna ha kollat in i det förrådet i trapphuset och det fanns fotsteg i dammet men ingenstans en kropp kunde tänkas ligga. Möjligt hon checkat läget för att se om det var möjligt.
Själv tror jag på att hon flyttat Tove så nära ytterdörren som möjligt, för att kunna få ut henne snabbt sen.
Ja, precis. Samtidigt säger M att hon varit därinne i aug-sept när hon blev utslängd. Därför kan man ifrågasätta uppgiftens tillförlitlighet - hur pass noggrann var kollen?
Stämmer M: s påstående och att det ev kan verifieras av någon utomstående är det förstås nödvändigt att det framförs samt om hon bara stod där inne eller lade sig på golvet.
Om innanför ytterdörren, hade M sett T. - Eller menar du utanför ytterdörren?
När J lämnar lgh första svängen har hon med sig bilnycklarna, vilket talar för att hon var i full färd med att köra fram bilen och frakta bort kroppen.
När hon går upp igen tar hon på sig en jacka och möter M.
Grannen säger att J talar om att hon ska gå upp igen för att ta på sig en jacka. - Därför borde M ha mött J när hon redan har pratat med grannen?
Jag kan svårligen föreställa mig att M kan fabricera en invecklad händelsekedja på egen hand och samtidigt inte kunna beslås med lögner om de tider hon stiger upp, för de stämmer överens med vad man fann i hennes mobil.