2023-07-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExplosiveMonkey
Låter som vi hittat problemet. Därför ser det också extra inflammerat ut, eftersom oljan är i din subkutana vävnad. Det enda du kan göra är att ta ibuprofen för att skynda på läkningsprocessen och vänta ut att inflammationen lägger sig. Oljan måste absorberas, vilket kommer ta extra lång tid då den ligger i subkutan vävnad.

Men, som tidigare nämnt, bör smärtan minska och området se bättre ut allt eftersom dagarna går. Blir det däremot värre, då kan du söka professionell hjälp.

Jag gör så, tack så mycket för hjälpen!
Citera
2023-07-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frixfrax
testo e strax över TRTdos.
Hur dunkar set för sig att köra subq?
Jämfört blodvärden mellan subq och im med samma dos?

Det funkar bra för mig, mina värden och mitt mående har varit mer eller mindre likadant.
Citera
2023-07-26, 13:01
Medlem
Föredrar ni 3ml eller 5ml pumpar ifall ni ska injicera 3ml olja? Tänker om ni vill ha lite extra utrymme för att aspirera osv istället för att fylla en 3ml pump helt
Citera
2023-07-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Föredrar ni 3ml eller 5ml pumpar ifall ni ska injicera 3ml olja? Tänker om ni vill ha lite extra utrymme för att aspirera osv istället för att fylla en 3ml pump helt

Går att dra ut mer än 3 ml så är inga problem att aspirera även om du skulle ha i 3 ml olja.
Citera
2023-08-04, 09:30
Medlem
Jag råkade få 13mm som jag ska köra testo e med. Väntar på nya men körde igång ändå med att sätta i axeln. Är det egentligen för korta kanske? Fått ganska ont. Sista vart det en liten bulle och en hel del blod kom ut. Det lär iofs va ett ytligt kärl då den ändå bör va i muskeln. Har inget fettlager på axlarna.
Citera
2023-08-04, 11:36
Medlem
ExplosiveMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigkropp
Jag råkade få 13mm som jag ska köra testo e med. Väntar på nya men körde igång ändå med att sätta i axeln. Är det egentligen för korta kanske? Fått ganska ont. Sista vart det en liten bulle och en hel del blod kom ut. Det lär iofs va ett ytligt kärl då den ändå bör va i muskeln. Har inget fettlager på axlarna.

Om du är ärlig mot dig själv och verkligen inte har något fettlager på axlarna, så finns ändå några saker du bör tänka på.

1. Eftersom nålen är såpass kort finns möjligheten att en del av oljan läcker ut ur muskeln och kommer in i din underhudfetts-vävnad. Detta kan du lösa med något som kallas air-lock technique när du injicerar.

Det går till så att du suger upp din olja i sprutan som vanligt. Sen riktar du sprutan så att nålen pekar uppåt mot taket. Nu drar du ner pumpen ca 0.1-0.2 ml så att det kommer in luft i sprutan. Därefter vänder du på sprutan och nålen igen, så den istället pekar neråt mot golvet. Nu smätter du med fingret på sprutan så att luften som du sugit upp transporteras uppåt. Om du har gjort rätt så kommer du ha sprutan pekandes med nålen neråt, med en luftbubbla på toppen av oljan (alltså närmast gummit på pumpen). Nu är det viktigt att du håller kvar sprutan i denna uppräta position, annars kommer luftbubblan att förflytta sig.

Denna tekniken kommer göra så att luftbubblan injiceras sist av allt, när all din olja är i musklen. Luftbubblan kommer då att fungera som en barriär och hålla kvar oljan i muskeln. Det blir alltså svårare för oljan att läcka ut till underhudsfettet.

2. Din kropp gillar inte Enanthate-estern och du får därför en lindrig inflammation varje gång du injicerar. Testa Cypionate istället.

3. Din kropp gillar inte bäroljan eller lösningsmedlen som testot är kokat i. Många svarar tillexempel illa på bäroljan Miglyol 840 och Ethyl Oleate (som också är ett lösningsmedel). Kan också vara så att oljan du köpt har dålig kvalitet på råvaror, har filtrerats dåligt, eller är kontaminerad med något.

Dessa alternativ är de självklaraste, eftersom din bula/bulle beror på att oljan har hamnat i underhudsfettet eller att den orsakat inflammation på grund av något som är i oljan.
Senast redigerad av ExplosiveMonkey 2023-08-04 kl. 11:39.
Citera
2023-08-04, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExplosiveMonkey
.
Självklart finns det lite fett där men mindre än gemene man. Första sticket så blödde det inte och ingen bula. Däremot ont i några dagar. Har aldrig satt i axeln förr. Bara kört lår 3ggr innan. Nu idag stack jag nr2 i andra axeln. Direkt när jag drog ur så kom det en hel del blod som slutade så fort jag la tryck på. En liten bula på 4mm hög o 8mm bred kanske. Gör lika ont som när man tog coronasprutan.
Citera
2023-08-05, 20:30
Medlem
Citat:
Självklart finns det lite fett där men mindre än gemene man. Första sticket så blödde det inte och ingen bula. Däremot ont i några dagar. Har aldrig satt i axeln förr. Bara kört lår 3ggr innan. Nu idag stack jag nr2 i andra axeln. Direkt när jag drog ur så kom det en hel del blod som slutade så fort jag la tryck på. En liten bula på 4mm hög o 8mm bred kanske. Gör lika ont som när man tog coronasprutan.

Fick också 13mm av misstag från shoppen. Tror inte dom kommer användas.

13mm är kort som fasen, men du bör kunna köra i häcken även med dessa. Typ liggandes, eller om du spänner häcken när du skjuter. Sen behöver du inte köra IM. Det ska tillomed "ge mer effekt" att inte sätta i en muskel.
Citera
2023-08-06, 08:06
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq
Fick också 13mm av misstag från shoppen. Tror inte dom kommer användas.

13mm är kort som fasen, men du bör kunna köra i häcken även med dessa. Typ liggandes, eller om du spänner häcken när du skjuter. Sen behöver du inte köra IM. Det ska tillomed "ge mer effekt" att inte sätta i en muskel.

13mm fungerar bra i låret tycker jag, nästan inget fett alls där (men det är i kortaste laget, såklart).

Man kan ju även pressa lite extra för att komma längre in.
Citera
2023-08-17, 18:19
Medlem
Ska köra igång en kur någon gång under hösten/vintern men det största problemet är att få till injektionerna rätt. Ungefär 75 procent av gångerna jag injicerade under förra kuren gick det åt helvete. Stack in nålen och aspirerade och tryckte in oljan inga problem men nästan alltid började det blöda mycket efter jag dragit ut nålen och många gånger fick jag hostattacker. Jag aspirerar ju och det kommer inget blod utan bara små luftbubblor men ändå är det som att oljan kommer ut i blodet på något jävla sätt. Vad beror detta på? Hur svårt ska det egentligen vara att få in oljan rätt?
Citera
2023-08-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragor
Ska köra igång en kur någon gång under hösten/vintern men det största problemet är att få till injektionerna rätt. Ungefär 75 procent av gångerna jag injicerade under förra kuren gick det åt helvete. Stack in nålen och aspirerade och tryckte in oljan inga problem men nästan alltid började det blöda mycket efter jag dragit ut nålen och många gånger fick jag hostattacker. Jag aspirerar ju och det kommer inget blod utan bara små luftbubblor men ändå är det som att oljan kommer ut i blodet på något jävla sätt. Vad beror detta på? Hur svårt ska det egentligen vara att få in oljan rätt?

Underlättar om du berättar i vilken muskel du sätter i samt vars i muskeln.
Citera
2023-08-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kykklingmelis
Underlättar om du berättar i vilken muskel du sätter i samt vars i muskeln.
felpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in