Citat:
Jag förstår vad du menar men det är en liten sak som skaver...
Han är alltså framme på brottsplatsen ca 40sek efter skottet som vittne och ett samtal med väktarna....
Detta tycker alltså Engström är alldeles för sent och vill placera sig ännu närmare mordet ca 20sek efter skotten vill han alltså hellre vara !!
Men dessa 20sek extra som han "vinner" är lite poänglösa då han ändå slarvar bort det på att titta på klockan , inte se GM..börjar även svamla om att det kan vara avgasknall..osv..
Min fråga är då ...
Kände Engström att han inte var tillräckligt tidigt framme som vittne ?
Han är alltså framme på brottsplatsen ca 40sek efter skottet som vittne och ett samtal med väktarna....
Detta tycker alltså Engström är alldeles för sent och vill placera sig ännu närmare mordet ca 20sek efter skotten vill han alltså hellre vara !!
Men dessa 20sek extra som han "vinner" är lite poänglösa då han ändå slarvar bort det på att titta på klockan , inte se GM..börjar även svamla om att det kan vara avgasknall..osv..
Min fråga är då ...
Kände Engström att han inte var tillräckligt tidigt framme som vittne ?
Även för mig är detta märkligt. Men det är ändå så det ser ut. SE lämnar den här oriktiga uppgiften när han fått reda på utstämplingstiden och det till synes för att komma ut på gatan tidigare än han faktiskt var.
Vi vet inte vilket klockslag SE (och måhända RB) antog att skotten avlossades. Det fanns olika uppgifter 1/3. Dock hade ju vittnet SE möjlighet till att ha en god uppfattning om tidpunkten. GM-SE visste att han hann ut på Sveavägen i tid för mordet trots väktarsamtalet.
Och vi vet inte heller hur långt samtalet med väktarna var. Jag tror minst en minut och sannolikt längre. Särskilt som SE hade mycket gott om tid.
Hur än svårbegripligt, så går det hela ändå logiskt ihop med vittnet SE som vill vara ute på Sveavägen tidigare än som var fallet. Men inte med GM-SE som får alibi av sig själv i samtalet med RB, om premisserna är riktiga.
Om vittnet SE kommer ut på gatan just efter skotten låter det inte orimligt att han då skulle anlända mordplatsen ungefär då GM försvunnit från krönet?