2023-08-03, 19:47
Medlem
Longfingrets avatar
Ser att XXL Veckan kommer igen V33, Underbart som jag väntat
Vad brukar ni inhandla på dessa XXL Dagar
Själv är jag såld på deras
wienerschnitzel 2st stora som elefantöron kostade tidigare 30 nu 40 men ändå helt ok,
Pyttipanna olika varianter 1.3 kilos för 40kr har jag för mig?
Pizza i 4 pack istället för 3 för 50 lappen inte dom bästa men för en snabb måltid
Citera
2023-08-03, 20:12
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Ser att XXL Veckan kommer igen V33, Underbart som jag väntat
Vad brukar ni inhandla på dessa XXL Dagar
Själv är jag såld på deras
wienerschnitzel 2st stora som elefantöron kostade tidigare 30 nu 40 men ändå helt ok,
Pyttipanna olika varianter 1.3 kilos för 40kr har jag för mig?
Pizza i 4 pack istället för 3 för 50 lappen inte dom bästa men för en snabb måltid
Hahaha, "stora som elefantöron", kanonbeskrivning!

Jag gillar fryspizzorna, eftersom man får en extra, för samma pris!
Citera
2023-08-03, 22:41
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Ok, vad är nytt med den? Du är ju inte känd för att vara direkt trovärdig här,..

Svårt att säga smak och pris har ändrats om. + det står nytt recept.
Citera
2023-08-03, 22:47
Medlem
buskBrands avatar
Hr era Lidls också blivit sjukt dyra det senaste året? Priserna på allt sånt som man regelbundet köpt hos dom har höjts rejält. Lidl är inte längre den lågprisaffär det var för ett par år sedan.

Deras storburk med svarta oliver kostade typ 15kr förut. Snabbkaffet jag brukade köpa kostade 25 spänn burken.

Det är fan mörkt över hela horisonten nu.
Citera
2023-08-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buskBrand
Hr era Lidls också blivit sjukt dyra det senaste året? Priserna på allt sånt som man regelbundet köpt hos dom har höjts rejält. Lidl är inte längre den lågprisaffär det var för ett par år sedan.

Deras storburk med svarta oliver kostade typ 15kr förut. Snabbkaffet jag brukade köpa kostade 25 spänn burken.

Det är fan mörkt över hela horisonten nu.

Ja en del priser har gått upp väldigt mycket, men är det inte samma i andra mataffärer?
Citera
2023-08-03, 23:00
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Ja en del priser har gått upp väldigt mycket, men är det inte samma i andra mataffärer?

Nej nej det är bara på Lidl.
Citera
2023-08-03, 23:05
Medlem
buskBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Priserna har ju gått upp överallt. Men blir ändå stött över att lidl dragit till och höjt allt 10-20 spänn over the board. Känns som att lidl var lite av den sista bastionen, men det är uppenbart att den fallit nu också. Tråkigt.

Förr kunde mn känna att det blev en reell skillnad när man åkte till lidl och handlade i stället för coop. Men nu får man prisjaga på lidl på samma sätt som i alla andra affärer.
Citera
2023-08-04, 15:39
Medlem
Isnatts avatar
Det är enormt mycket fler kunder på Lidl nu än det var för bara nåt år sedan. I våras såg jag många nya ansikten och folk som stod i kassan och laddade ner appen för att komma igång.
Har väl 2-3 olika Lidl jag besöker och tydlig skillnad på dom 2 av dom som ligger i majoritet vita områden.
Citera
2023-08-05, 00:27
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Nej nej det är bara på Lidl.

Jaså? Förklara mer ditt troll...
Självklart har alla butikskedjor maxat sina inkomster. Varför är ju självklart, alla är giriga...
Citera
2023-08-07, 21:52
Medlem
kompjuters avatar
Längesen jag handlade på Lidl, då hade de McKennedy 20-pack hamburgare som var jäkligt bra för att vara frysta.
Är det de som gäller fortfarande?
Citera
2023-08-08, 05:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Jaså? Förklara mer ditt troll...
Självklart har alla butikskedjor maxat sina inkomster. Varför är ju självklart, alla är giriga...
Ironi är svårt på nätet men jag förstod...

Lidl har ökat i pris men är fortfarande generellt billigast om man inte nödvändigtvis måste ha Findus, Felix, Slotts och andra dyra märken.
Citera
2023-08-08, 09:14
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Längesen jag handlade på Lidl, då hade de McKennedy 20-pack hamburgare som var jäkligt bra för att vara frysta.
Är det de som gäller fortfarande?

Ja, bästa fryspuckarna (med undantag för Lidls svarta boxar med 100% nötkött som bara finns vid speciella tillfällen och dessutom blivit hutlöst dyra).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in