2023-02-18, 20:56
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Är inte inne så ofta på LIDL men var inne häromveckan.

Brukar köpa deras ketchup heter väl Kania eller liknade men hittade den inte.

Ha de slutat sälja den?

Jag frågade på min lokala Lidl och de sa att det var ett tillfälligt leveransproblem. Killen påstod att de skulle fortsätta sälja den men det vet man ju inte om man kan lita på...
Citera
2023-02-18, 21:03
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Den här veckan är det Alperna.
https://www.lidl.se/c/destination-alperna/c4401/w1

Jo, jag köpte deras krusbärssylt som är väldigt god men fan vad den har blivit dyr! 27.90, jag har för mig att jag betalade 20 spänn sist.
Citera
2023-02-19, 08:17
Medlem
Isnatts avatar
Vad gör dom med alla varor som blir över från deras temaveckor? Köpte gott chark på en söndag på italienska veckan och på måndagen var jag dit för att köpa mer men då var deras kampanjkyl ommöblerad och det var ett annat tema och andra produkter där i.
Vad gör dom med allt som var där innan? Ibland ser man ju vissa saker ligga kvar men oftast är ju allt borta och det är andra varor där istället.
Skickas det tillbaka, och vad gör dom med det då? Hållbarhet och hanteringen i att göra så känns ju omständligt.
Citera
2023-02-19, 08:30
Avslutad
Rekommenderar:

- skivad chorizo
- korv, Nürnberger rostbratwurst
- tortillabröd
- XL Schnitzel
- Chicken Nuggets (~90% rent kött)
- städ / tvätt artiklar
- Finskt tjär-schampo
- Deras lökringar
- Gelatioglass
Citera
2023-02-19, 10:36
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroull
Lidl i Sverige har nu fått ett totalt ointressant sortiment!

För fem år sedan var veckans vara italienska sardeller.

Den här veckan är det hushållsost.

Hushållsost. En totalt ointressant butik numera...

Lidl var bäst i början när de kom hit, när var det 2002?

Då hade man genuina tysta och t.ex. polska produkter i hyllorna, till väldigt bra priser.

Tyvärr har det gått utför, är väldigt sällan dit nu mera, än mindre sedan de drog ned på utbudet av färska brödet.

Lidl är inte heller billigt så, ganska säker på att Willys ligger lägre.
Citera
2023-02-19, 10:49
Medlem
jonte500s avatar
Vad hände med den där kvarg-yogurten i 250g-förpackningar?
Citera
2023-02-19, 11:40
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vad gör dom med alla varor som blir över från deras temaveckor? Köpte gott chark på en söndag på italienska veckan och på måndagen var jag dit för att köpa mer men då var deras kampanjkyl ommöblerad och det var ett annat tema och andra produkter där i.
Vad gör dom med allt som var där innan? Ibland ser man ju vissa saker ligga kvar men oftast är ju allt borta och det är andra varor där istället.
Skickas det tillbaka, och vad gör dom med det då? Hållbarhet och hanteringen i att göra så känns ju omständligt.

Jag har ibland köpt en del varor med 30% rabatt ett par veckor senare men vet inte om de gör det med allt som blir över...
Citera
2023-02-19, 14:17
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Lidl var bäst i början när de kom hit, när var det 2002?

Då hade man genuina tysta och t.ex. polska produkter i hyllorna, till väldigt bra priser.

Tyvärr har det gått utför, är väldigt sällan dit nu mera, än mindre sedan de drog ned på utbudet av färska brödet.

Lidl är inte heller billigt så, ganska säker på att Willys ligger lägre.

Kan bero på att kunderna som handlar på Lidl inte längre vill ha billig mat.
De söker sig nu till temaveckorna och svensk mat som Lidl även säljer i Sverige.
Mycket är bra med Lidl fast visst priserna har gått upp beroende på vår ekonomi med inflation, valutakurs, ränta. m.m.
Citera
2023-02-19, 14:37
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

Vissa varor flyttas till andra ställen och en del hamnar i 30% / Sista chansen lådorna (och plockas rent 1 minut efter öppnandet på Mån morgon)
Citera
2023-02-20, 15:10
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jo, jag köpte deras krusbärssylt som är väldigt god men fan vad den har blivit dyr! 27.90, jag har för mig att jag betalade 20 spänn sist.
Tycker Lidl höjer priserna nästan varje vecka nu på vissa varor. Dom får passa sig så att inte folk går över till Willys istället.
Citera
2023-02-20, 16:49
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Vissa varor flyttas till andra ställen och en del hamnar i 30% / Sista chansen lådorna (och plockas rent 1 minut efter öppnandet på Mån morgon)
Ja, var dit i morse och letade efter carpaccio men det var slut, fanns fler än 15 st i lördags till ordinarie pris. Fick nöja mig med två paket kotletter, fyra i varje för 15kr st i dag.
Citera
2023-02-20, 18:33
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Jag missade tydligen att det var alp-tema förra veckan. Är det någon som vet om dom hade Rhubarb-spritz läsk denna gången?

För i.s.f. måste jag ner och kolla om det finns någon kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in