Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Vilka närstående? ME antar jag?
Anser du det vara helt absurt om han faktiskt hade ett vapen men att hon inte visste det?
Korrekt. Om han är GM så måste han har gjort sig av med vapnet (vilket inte är speciellt märkligt enligt mig). Alternativet är ju att närstående "skyddar" hemligheten.....
Jag försökte göra en poäng. Och poängen är att Engström rent teoretiskt sätt hade lång tid på sig att göra sig av med vapnet. Ingen granskade honom i egenskap som misstänkt medans han levde.
Absurt vet jag inte om jag skulle kalla det, men allt bra märkligt. Det finns ju stor risk att hon upptäcker det om SE frekvent brukade komma hem från jobbet med en laddad revolver och gömma undan den.
Vi kan ta mordkvällen som exempel. Eftersom vi vet att vapnet inte får plats i väskan eller rockfickan så måste han ju transportera den i ett hölster. Vad är då game plan när han kommer hem? Han kan ju inte bara gå in och hänga av sig rocken och fint visa upp både revolver och hölster. Han kan inte ens gå in och ge en kram utan att det är en stor risk att avslöja vapnet.
Så var tanken att han skulle lämna ifrån sig vapen och hölster utomhus innan han kommer hem? Eller gå in i något uthus eller garage och hänga av sig innan han kommer hem?
Och även om han klarar av problemet med hemkomsten. Vad är då planen? Att gömma en stor revolver, hölster och ammunition i huset och noja sönder varenda gång frugan startar med städningen?
Sedan är ju problemet att vapen behöver omsorg. Han kommer behöva produkter för rengöring och vapenfett mm. Var förvarar han det, och hur får han tag på det? Och när utför han vapenvården?
Sedan har han ju samma problem på jobbet där han också då förvarade revolvern. Och där ingen heller har upptäckt något.