2023-08-03, 17:01
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Som inte Ryssland är inbjuden till.. lol
Meningen är ju att i en konflikt ska båda parter medverka i en fredsdiskution.. lite som i en tvist i domstol.. enligt lag har båda rätt att säga sin del.
Det handlar inte om någon form av Versalliesförhandlingar, så inget beslut kommer att fattas över huvudet på Ryssland.
Istället är syftet att säkra ett bredare stöd för Ukrainas fredskrav.

Det finns inget som hindrar att Ryssland bjuder in sina vänner till en egen fredskonferens.
2023-08-03, 17:09
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Rysslands trupper, inklusive Wagner, är i stort sett utraderade. Man är inne på bottenskrapet från sina värsta fängelser. Putin har gått all in i sitt försök att kuva Ukraina och nu står han i skiten upp till knäna. Han kan inte avancera eftersom det varken finns manskap eller ammunition och han kan inte retirera för då är hans saga slut. Han har målat in sig i ett hörn och står där och hulkar.

Spännande! Vi får nog snart se om du har rätt eller inte. Borde ju visa sig snart liksom…
2023-08-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det handlar inte om någon form av Versalliesförhandlingar, så inget beslut kommer att fattas över huvudet på Ryssland.
Istället är syftet att säkra ett bredare stöd för Ukrainas fredskrav.

Det finns inget som hindrar att Ryssland bjuder in sina vänner till en egen fredskonferens.
Nu är det för att väst är desperata och måste få mer stöd av länder utanför väst man genomför denna "fredskonferens". Varför tar man inte upp Jemen, Syrien och Palestina också då man ändå håller på? För Ryssland duger FN bra för dessa frågor.
2023-08-03, 17:20
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nu är det för att väst är desperata och måste få mer stöd av länder utanför väst man genomför denna "fredskonferens". Varför tar man inte upp Jemen, Syrien och Palestina också då man ändå håller på? För Ryssland duger FN bra för dessa frågor.
Jag undrar om det handlar om någon egentlig desperation, utan omvärlden är helt enklt utledd på att Ryssland i sitt olagliga krig tvunget skall hålla hela världen som gisslan.

För övrigt tycker jag du skall skapa en ny tråd om Jemen, Syrien, Palestina osv ndär du kan diskutera detta, i denna tråden så diskuterar vi Rysslands aggression mot Ukraina.
Senast redigerad av borriz 2023-08-03 kl. 17:23.
2023-08-03, 17:28
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jävla vatniks läser aldrig utan bara skriver smörja.
Jag säger att det är tydligt vem du hejar på. Står det nåt om det i pdf? Nej, så håll då käft istället

Lilla gubbe, lugna sig, hjärtattacken kan vara nära… :-) Det är en rapport från Krigsberedskapsmyndigheten som numera är en del av MSB, Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap. Det kan vara väldigt nyttigt för dig att läsa. Kanske en ögonöppnare? Den är nog i hög grad applicerbar på USA såväl som Ryssland och Ukraina.
2023-08-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Lilla gubbe, lugna sig, hjärtattacken kan vara nära… :-) Det är en rapport från Krigsberedskapsmyndigheten som numera är en del av MSB, Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap. Det kan vara väldigt nyttigt för dig att läsa. Kanske en ögonöppnare? Den är nog i hög grad applicerbar på USA såväl som Ryssland och Ukraina.

Precis som jag sa
2023-08-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Som inte Ryssland är inbjuden till.. lol
Meningen är ju att i en konflikt ska båda parter medverka i en fredsdiskution.. lite som i en tvist i domstol.. enligt lag har båda rätt att säga sin del.
Tror det kommer senare, först måste dom få Ukraina att ompröva sina fredskrav så det överhuvudtaget är möjligt att börja fredssamtal med Ryssland.
2023-08-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Jag undrar om det handlar om någon egentlig desperation, utan omvärlden är helt enklt utledd på att Ryssland i sitt olagliga krig tvunget skall hålla hela världen som gisslan.

För övrigt tycker jag du skall skapa en ny tråd om Jemen, Syrien, Palestina osv ndär du kan diskutera detta, i denna tråden så diskuterar vi Rysslands aggression mot Ukraina.
Nu handlar tråden utryckligen om Ukrainas vår/sommaroffensiv och var "fredskonferensen" kommer in i den bilden vet jag inte utan skrev att det var desperation. Dvs man är desperata att denna offensiv har misslyckats.

Jag diskuterar konflikten i Ukraina och tar ibland upp hyckleriet ni pysslar med för att belysa er agenda. Du kanske inte förstår att resten av världen är inblandade på olika sätt i denna konflikt därav denna "fredskonferens" som andra utsatta länder inte får. Men det gäller för dig att hålla området snävt för annars faller alla era argument. Trots det yrar du själv nu om omvärlden. Du menar Kievregimens snart tioåriga aggression mot folket i Donbass som Ryssland nu försöker sätta stop för och även förhinda att det sprids till Krim. Det gäller alltså att stoppa denna offensiv i söder och det gör tydligen Ryssarna.
2023-08-03, 17:37
Medlem
SpOeNdis avatar
Hur går det i offensiven?
2023-08-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Rysslands trupper, inklusive Wagner, är i stort sett utraderade. Man är inne på bottenskrapet från sina värsta fängelser. Putin har gått all in i sitt försök att kuva Ukraina och nu står han i skiten upp till knäna. Han kan inte avancera eftersom det varken finns manskap eller ammunition och han kan inte retirera för då är hans saga slut. Han har målat in sig i ett hörn och står där och hulkar.
Du har nog fattat detta fel, Ryssland har grävt ner sig och låter Ukraina slita ut sig i sina försök.

Ryssland har resurser att kriga I flera år och det vet västvärlden om.

Wagner är ju det ju full fart på i Belarus där dom utbildar soldater för det landet.
2023-08-03, 17:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Hur går det i offensiven?
Den här typen av syrlig fråga leder naturligtvis ingenstans i diskussionen och bör bestraffas med varning.
Ukraina tar sakta men säkert land, vilket går att följa på Deepstate map: https://deepstatemap.live/en#11/47.7730/37.1795

På nordöstra delen av fronten har Ukraina tagit tillbaka det som ryssarna vann under några dagar i sin motoffensiv. Enligt ryktet så har ryssarna slösat bort avsevärda antal av sina bästa styrkor i just detta område.

Ryktet är vidare att ryssarna håller emot hyfsat, men att de är trötta och för få kvar vid livet. Ukraina börjar nu att lägga in betydligt mer resurser i offensiven (vilket kostar liv) för att överbelasta på flera olika punkter samtidigt, vilket gör saker svettiga för ryssen. Det skulle därför inte vara förvånande om det blir ytterligare ukrainska genombrott i närtid.
2023-08-03, 17:57
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise

På nordöstra delen av fronten har Ukraina tagit tillbaka det som ryssarna vann under några dagar i sin motoffensiv. Enligt ryktet så har ryssarna slösat bort avsevärda antal av sina bästa styrkor i just detta område.

Ryktet är vidare att ryssarna håller emot hyfsat, men att de är trötta och för få kvar vid livet. Ukraina börjar nu att lägga in betydligt mer resurser i offensiven (vilket kostar liv) för att överbelasta på flera olika punkter samtidigt, vilket gör saker svettiga för ryssen. Det skulle därför inte vara förvånande om det blir ytterligare ukrainska genombrott i närtid.

Tack ett svar jag sökte.

Resten av det jag läst om i tråden dom senaste sidorna bak har jag inte fått en tydlig bild av vad som föregår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in