2023-08-03, 16:17
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Såvida du inte är Putins högra onanihand så är allt du säger bullshit. Du har ingen aning om Putins grad av "återhållsamhet".
Men det är förstås skrattretande att du antyder att "världens nästa största militära stormakt" har VALT att bli av med snart 300.000 soldater och tiotusentals stridsmedel i sin strategi att vara "återhållsamma". Haha ni är inte friska.

Hur du än räknar så har Putin investerat en bråkdel (läs:andel) av det Ukraina och väst investerat i detta krig. Oavsett om du räknar människor, kapital eller bara krigsmateriel.
2023-08-03, 16:19
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Hur du än räknar så har Putin investerat en bråkdel (läs:andel) av det Ukraina och väst investerat i detta krig. Oavsett om du räknar människor, kapital eller bara krigsmateriel.
Du bytte fokus mannen. Du bemötte inte det jag skrev överhuvudtaget, precis som ni ryssråttor alltid beter er.
Men vi kan prata siffror om du vill också - berätta för mig om du tror att din husse har mer tillgångar än hela den fria världen eller ej? Någonstans här är tillfället då du kapitulerar eller hur?
2023-08-03, 16:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Blir väl väldigt bråttom om dom ska köra ut ryssarna tills fredssamtalet börjar nu i höst.
Men misstänker att ryssarna blir kvar där dom är och fredssamtalen börjar ändå i höst för Ukraina orkar snart inget mer ändå.

Det mest intressanta är att dom ska fredssamtal utan Ryssland.. tror det kan bli rätt svårt att få fred om inte båda parter är delaktiga.
2023-08-03, 16:24
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det mest intressanta är att dom ska fredssamtal utan Ryssland.. tror det kan bli rätt svårt att få fred om inte båda parter är delaktiga.
Som jag har förstått saken, så är målet att ta fram ett fredsförslag, som parterna skall diskutera.
2023-08-03, 16:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Som jag har förstått saken, så är målet att ta fram ett fredsförslag, som parterna skall diskutera.

Som inte Ryssland är inbjuden till.. lol
Meningen är ju att i en konflikt ska båda parter medverka i en fredsdiskution.. lite som i en tvist i domstol.. enligt lag har båda rätt att säga sin del.
2023-08-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det är för att det finns en betalvägg. Men jag kan göra bättre än så, en arkiverad version som alla kan läsa: https://archive.li/dZb27#selection-1357.0-1360.0

Det är bara att fråga.
Artikeln är öppen för alla att läsa. Varför tycker du att jag borde fråga dig om dina källor när du väljer att inte ange dessa?
2023-08-03, 16:46
Medlem
Citat:
Meningen är ju att i en konflikt ska båda parter medverka i en fredsdiskution.. lite som i en tvist i domstol.. enligt lag har båda rätt att säga sin del.
En angripare ska inte vara med när man tar fram ett fredsförslag. Det säger sig själv.
2023-08-03, 16:49
Medlem
Citat:
Misstänker att samtalen kommer att handla om att Ukraina ska lätta på sina fredskrav så att fredssamtal kan börja med Ryssland.
2023-08-03, 16:51
Medlem
Citat:
Fortsatt falsk ryktesspridning från dig. Det kommer som ett brev på posten.
Vad menar du med att Ukraina snart inte orkar mer? Några källor eller tecken på det?
De bombar dina HBTQ-vänner med precision dag ut och dag in och tar ner i snitt 20 artillerisystem om dygnet. Lycka till, Ivan.
Du tar till personangrepp för att du har slut på argument antar jag.
2023-08-03, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Då har du tyvärr fattat extremt lite av ryssarnas bevekelsegrunder i detta. Du kan i princip se Putin som väldigt återhållsam i detta krig. Både i viljan att invadera och hur mycket kraft han går fram med. Finns i stort sett varken folk eller politisk opposition som inte stöttar kriget. Så du har helt fel i att det skulle lösa något öht att få bort Putin. Mycket mer troligt att vi får en lösning om vi får skifte på presidentposten i USA. Det är den krassa verkligheten oavsett om du gillar den eller inte.
Rysslands trupper, inklusive Wagner, är i stort sett utraderade. Man är inne på bottenskrapet från sina värsta fängelser. Putin har gått all in i sitt försök att kuva Ukraina och nu står han i skiten upp till knäna. Han kan inte avancera eftersom det varken finns manskap eller ammunition och han kan inte retirera för då är hans saga slut. Han har målat in sig i ett hörn och står där och hulkar.
2023-08-03, 16:52
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Du bytte fokus mannen. Du bemötte inte det jag skrev överhuvudtaget, precis som ni ryssråttor alltid beter er.
Men vi kan prata siffror om du vill också - berätta för mig om du tror att din husse har mer tillgångar än hela den fria världen eller ej? Någonstans här är tillfället då du kapitulerar eller hur?

Bemötte ju exakt det du skrev. Han är dock inte min husse och jag hejar inte heller på det laget. Dock stör det mig fortfarande att du inte är kritisk mot information du tar del av och rapar ren krigspropaganda. Tycker du ska läsa på lite hur propaganda funkar och hur stormakter använder detta i krig! En bra start är denna pdf från MSB. Visserligen om Irakkriget i backspegeln men oerhört relevant även för detta krig.

https://rib.msb.se/filer/pdf/20745.pdf
2023-08-03, 16:54
Medlem
Citat:
Jaha, men då är det ju inte lite som en domstol eftersom Ryssland inte får "säga sin del".

Det är kanske lite som en rysk domstol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in