2023-07-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Skulle jag trivas sida vid sida med dig och dina Ivans? Nu får du sluta tramsa. Du tillhör de onda. Vi är goda.

I all välmening. Mata inte trollet. Trollet vill ha uppmärksamhet och så länge det får det kommer det att fortsätta sprida sin dynga.

Det är svårt och det finns bra anledningar till att säga emot men det bästa är att strunta i dem.
2023-07-03, 08:17
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/hotet-mot-ukraina-helvetesmaskinen/

Ukrainas offensiv har stannat upp och dom säger att det går inte bra alls, men om det stämmer vet jag ju naturligtvis inte, kan ju helt enkelt vara propaganda.
Läste även i en annan artikel att Ryssland rycker fram i flera städer, men vet ju naturligtvis inte om det stämmer.
2023-07-03, 09:17
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
https://www.expressen.se/nyheter/hotet-mot-ukraina-helvetesmaskinen/

Ukrainas offensiv har stannat upp och dom säger att det går inte bra alls, men om det stämmer vet jag ju naturligtvis inte, kan ju helt enkelt vara propaganda.
Läste även i en annan artikel att Ryssland rycker fram i flera städer, men vet ju naturligtvis inte om det stämmer.
Visst är det svårt att veta vad som är sant eller inte.
Men så länge ivan kör över sina egna minor känner jag mig ändå ganska trygg att allt går åt rätt håll för oss:
https://twitter.com/NOELreports/status/1675763477170798592
Det är ju även anmärkningsvärt att putler nästan inte lyckas landa en enda drönare i Ukraina. Slava Ukraini!
2023-07-03, 09:23
Medlem
Citat:
Men så länge ivan kör över sina egna minor känner jag mig ändå ganska trygg att allt går åt rätt håll för oss:
Det är ju även anmärkningsvärt att putler nästan inte lyckas landa en enda drönare i Ukraina. Slava Ukraini!

Fast att ryssen intar nya städer medan Ukraina påstås gå på offensiven känns inte bra. Det verkar finnas en skaplig diskrepans mellan narrativ och verklighet.
2023-07-03, 09:27
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Fast att ryssen intar nya städer
[citation needed], kamrat.
2023-07-03, 09:27
Medlem
Citat:
Varför är det så mycket förstörelse då?
Låter inte logiskt.
2023-07-03, 09:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det räcker med ett genombrott så faller fronten ihop som ett korthus. Märk väl att Ukraina har prickat ammodepå efter ammodepå och ryssarnas logistikkedja har fått stora problem.
Knappast, Ryssland genomför dessutom motanfall. För att offensiven skulle nå sina mål så måste Ukraina få stridsflyg och attackhelikoptrar. Snarare så kryper Ukrainas offensiv framåt.
2023-07-03, 10:04
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Knappast, Ryssland genomför dessutom motanfall. För att offensiven skulle nå sina mål så måste Ukraina få stridsflyg och attackhelikoptrar. Snarare så kryper Ukrainas offensiv framåt.
Ja, får Ukraina stöd i luftrummet så kommer det göra brutal skillnad. Helt korrekt.
Offensiven går långsamt - också helt korrekt. Dock är det ju bara media och ryssvänner som trott/tror att man ska kasta ut ryssen på några dagar. Det vi inte vet är om offensiven går snabbare eller långsammare än deras plan - vilken vi ju inte känner till.
2023-07-03, 10:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ja, får Ukraina stöd i luftrummet så kommer det göra brutal skillnad. Helt korrekt.
Offensiven går långsamt - också helt korrekt. Dock är det ju bara media och ryssvänner som trott/tror att man ska kasta ut ryssen på några dagar. Det vi inte vet är om offensiven går snabbare eller långsammare än deras plan - vilken vi ju inte känner till.
Ingen har pratat om dagar men alla har trott på att Ukraina skulle bryta igenom de ryska linjerna och tvinga ryssarna att överge betydligt större områden, till och med skära av landbryggan till Krim.
Nu har man fullt sjå att ens nå de bakre ryska försvarslinjerna och tvingas dessutom försvara sig mot kraftiga motanfall.
Motoffensiv känns mest som slöseri med resurser och borde stoppas tills Ukraina fått stridsflyg, ahkp och markrobotar med flera hundra km räckvidd.
Tyvärr är USA’s administration för vek.
2023-07-03, 10:09
Avslutad
För oss som varken är rysslandsvänner eller slavaukraiiiiini vars enda argumentativa teknik är att skriva putler, ryzzland eller vatnik, så verkar det väl vara total stiltje.

Såg en ukrainsk general som mer eller mindre dumförklarade väst som han menar tryckte på om att deras offensiv går trögt, med att ukraina har noll flygunderstöd och kommer bli massakrerade av ryskt dito och därför kan de i princip inte göra nånting. Ryssland befäster sig väl bara under tiden
2023-07-03, 10:17
Medlem
Citat:
Skulle jag trivas sida vid sida med dig och dina Ivans? Nu får du sluta tramsa. Du tillhör de onda. Vi är goda.
Offensiven är exceptionell som sagt - Ukraina tar tillbaka mark, i RYZZLANDS anfallskrig. Hallå eller... Hör du inte själv att det är anmärkningsvärt oavsett tempo? Det är en manifestation som säger exakt det här:

Vi, världens näst största militära stormakt (För de tror förmodligen fortfarande att det är sant), för ett olagligt anfallskrig mot Europas kanske fattigaste land, och för varje dag som går förlorar vi land.
Du är så extrem i dina åsikter att t.o.m. Ukrainas nationalhjälte Stephan Bandera skulle rodna om han han fortfarande levde och lyssnade på dig! Därför så tror jag att du trollar helt enkelt.
New York Times är en slags motsvarighet till Dagens Nyheter eller SVT och de står alltid på Ukrainas sida
Jag prenumerar på daglig nyhetssammanfattning från NYT och så här skrev de idag:
"Grueling combat ahead in Ukraine’s counteroffensive
Ukraine’s long-awaited counteroffensive, now well into its fourth week, is moving at a slower pace than expected as Russian troops have dug in, fiercely contesting every mile of the drive into Russian-occupied territory.
Last month, in the battle for the village of Neskuchne, about 70 Ukrainian troops faced off against roughly 150 Russian soldiers, as well as a contingent of Russian inmates-turned-soldiers. It was a far cry from the large, NATO-trained brigades equipped with Western tanks and armored troop transports that military analysts had anticipated.
In the days after Neskuchne’s “liberation,” which was announced on June 10, Ukrainian forces have managed to retake several villages farther south. But since an early string of victories, Ukraine’s offensive has been slow. Ukrainian forces have been mired by staunch Russian defenses, mounting casualties and field after field of land mines." https://www.nytimes.com/2023/07/02/world/europe/ukraine-russia-counteroffensive.html?campaign_id=51&emc=edit_mbe_ 20230703&instance_id=96596&nl=morning-briefing%3A-europe-edition&regi_id=214611271&segment_id=138238&te=1&u ser_id=b6a6f3f71a7857491bec62b341da6c9b

Skicka gärna en e-post till NYT och anklaga dem för att vara rysstroll eller vatniks eller Ivans eller orcher
Du borde be att få mer betalt för dina trollande inlägg av din agent.
Senast redigerad av Pottkusk 2023-07-03 kl. 10:33.
2023-07-03, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
För oss som varken är rysslandsvänner eller slavaukraiiiiini vars enda argumentativa teknik är att skriva putler, ryzzland eller vatnik, så verkar det väl vara total stiltje.

Såg en ukrainsk general som mer eller mindre dumförklarade väst som han menar tryckte på om att deras offensiv går trögt, med att ukraina har noll flygunderstöd och kommer bli massakrerade av ryskt dito och därför kan de i princip inte göra nånting. Ryssland befäster sig väl bara under tiden

Älskar dessa "neutrala" konton som kommer in då och då.
Såklart alltid med tydliga källor, och inga konstiga hänvisningar till "en ukrainsk general".

Tack för det härliga inlägg, skönt med ett objektivt och bra inlägg om hur offensiven går 👍

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in