Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Jeg kunne forstått argumentet ditt hvis det ikke var for at huset faktisk var åsted for forbrytelsen.
Der ligger hele grunnlaget for politiets behov for å gjennomsøke det grundig, uten innblanding
fra husets beboer. De måtte gjort akkurat de samme undersøkelsene uavhengig av hva som
var deres hovedhypotese. Hadde TH fått viljen sin, ville det vært direkte medvirkende til at
etterforskerne tapte ytterligere tid og muligheter til å løse saken.
Nå
er du inne på dette jeg skrev om i et innlegg kort tid siden. Man skal ikke synke så lavt at man driver med victim-blaming, dersom Hagen
er uskyldig
er slik mentalitet kun til gjerningspersonen(e)s fortjeneste.
Det
er ikke slik at noen kan forvente at fornærmede i forbindelse med alvorlige kriminalsaker skal opptre profesjonelt, slike krav kan bare stilles til de som faktisk
er profesjonelle i slike sammenhenger, f.eks. politiet, media, jurister og domstol.
Jeg tror uansett ikke det finnes noe som helst dekning for at TH eller noen andre i familien har tilført etterforskningen noe som
er i nærheten av det du påstår, tvertimot
er S4 landets mest undersøkte åsted ifølge Kripos, så der
er de profesjonelle uenig med deg.
Familien har strukket seg svært langt, det
er alldeles umenneskelig det de har blitt utsatt for. Det at det finnes mennesker og godter seg og slenger usaklig dritt om den nærmeste familie til offeret, samtidig som politiet har sagt at de ikke utelukker kidnapping, vitner om en svært brutal mentalitet. Når man samtidig bruker AEH som verktøy for å male et empatisk bilde av egen person,
er man ikke bare til å spy av, man
er også mildt sagt splitte pine gal.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Forretningsmannen uttalte seg på den infoen som fantes i media den gang, akkurat som den mannen som mente at man burde se mot eks-jugoslaviske land.
TH kunne bli kidnappet eller angrepet i ettertid av de samme GM, og derfor ville det vært en god ide å sikre huset, hvis det kunne misforstås.
Ingen verdier sier du, men det kan jo ikke GM vite, at de hadde med Lørenskogs kjipeste og gjerrigste mann å gjøre, for normalt så har jo milliardærer mye verdisaker hjemme. Gull og mahogny. Men det mest verdifulle i THs hjem er vel den 20 år gamle 32 tommers flatskjermen og den gullringen han har på fingeren. Ellers er jo interiøret å sammenlikne med ting man kan finne på et loppemarked.
Selv hans bil, hvis man kan kalle det en bil den Picassoen, var sikkert ikke verdt mer enn 15.000 kroner.
Stakkars kone som måtte leve med et sånt kjipt krek av et menneske som tilogmed krevde at hun skulle betale strømregning av de usle pengene hun hadde.
Hun var hans bauta, eller skal vi si pute under armene, men han var nok ikke hennes bauta, det er sikkert.
For Hagen er det fruen som er det mest verdifulle, og åpenbart visste boven det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Vi har jo også lært at vi må være kildekritisk i disse tider, plutselig dukker det opp forfalskede kilder f.eks. ved bruk av falske pdf-filer, falske bildelinker, falske e-poster, falske nettsider osv. Listen med muligheter er lang, og er stort problem i jakten på sannheten.
Det beste er å søke opp kjente medier som; VG, Dagbladet, Aftenposten osv i nettleseren eller bøker som er tilgjengelig for offentligheten, istedet for å klikke på lenker fra anonyme personer i sosiale medier. Dette er først og fremst for egen sikkerhet, men også fordi alt kan forfalskes.
https://www.digi.no/artikler/vaer-ekstra-forsiktig-med-pdf-filer/509202
https://technoglitz.com/norway/hvordan-lage-en-falsk-pdf-trojan-med-applescript-del-2-forkledning-av-skriptet-null-byte-wonderhowto /
Jeg utelukker ikke at GM(ene) kan ha benyttet seg av lignende metoder jeg refererer til, og på den måten fått nødvendige opplysninger, for å gjennomføre planen.
De som er på Facebook, har sikkert allerede opplevd flere ganger de siste årene, å få venneforespørsel eller merkelige meldinger fra venner, som viser seg å være falske facebook-profiler.
Det er dessverre ikke alltid like lett å avsløre, de er meget ondskapsfulle og utspekulerte, og det er ikke alltid penger som er motivet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Jeg siterer alltid det jeg vil belyse i artikkelen, i den grad det lar seg gjøre. På den måten er det lettere, for den som ønsker å søke seg frem til artikkelen selv, for å undersøke at opplysningene stemmer.
Ellers har jeg referert til bøker og filmer, som er offentlig tilgjengelig og som angår saken. Det er opp til hver enkelt om de ønsker å stole på informasjonen eller selv lese bøkene og se filmene/seriene jeg refererer til. Jeg bestemmer på ingen måte, hvilke lenker andre skal trykke på, det er opp til hver enkelt. Jeg sier bare at man aldri kan vite helt sikkert, om opplysningene som blir gitt stemmer, eller hva og hvem man kan stole på.
Jeg tror ikke på alt som står i anerkjente medier heller jeg, fordi jeg vet at det stadig dukker opp feil opplysninger og nye detaljer. Man må ta det meste med en klype salt, inntil bevis blir godkjent i retten. Når saken får en løsning viser det seg gang på gang, og nye detaljer kommer frem ifm tiltale og rettsak, kan helheten gi et helt annet bilde enn tidligere. Dette skjer fordi politiet må holde mange opplysninger hemmelig mens etterforskningen pågår. Og slik må det selvsagt være. Jeg har svært lite behov for å forhåndsdømme andre mennesker, så det går helt fint for meg. I denne tråden har forhåndsdømmingen gått altfor langt, og det tror jeg mange er enig med meg i. Salt og sil anbefales

Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Du trenger ikke trykke på linken om du er redd for å få infisert ditt nettbrett. Det er bare å søke opp listen på Google, hvis du vet hvordan det gjøres.
Du får lese hva jeg skrev en gang til, det jeg skrev er ikke noe å være uenig om, hvem som helst kan bli utsatt for svindel og forfalskning, inkludert pst, politiet, banker, og det sier litt om hvilken verden vi lever i.
Jeg forsøker ikke å være noe ekspert på området, for det er jeg ikke, de fleste advarsler er kommet fra politiet og banker, og særlig har det blitt advart mot fiendlige digitale linker som leder til forfalskede nettsider, så det å forsøke å vri det til at f.eks en pdf-fil tilsynelatende fra politiet, er en slags verifisering ift sikkerhet, må du lenger på landet med, for såpass vet til og med jeg ikke er tilfelle.