Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Det henger ikke på greip at en som er under direkte trussel, ønsker å bo det
stedet der han er mest utsatt,
Det kan også tolkes som at han er mer redd for AEH enn seg selv. Uansett hvor han bor vil AEH være der hun er. Dersom Hagen er uskyldig, må vi ikke glemme at han har mottatt et trusselbrev, hvor det står at andre i familien vil bli et offer, dersom han ikke gjør som kidnapperne krever, nemlig må han betale, og dersom han kontakter politiet truer kidnapperne med at AEH blir drept. Jeg tror ikke at Hagen egentlig er så redd for å dø. Jeg tror han er mest redd for at han ikke klarer å få AEH tilbake. Det var AEH som var hans bauta, ifølge eldste datteren. Kanskje Hagen er en mannssjåvenist? Jeg vet ikke, men skal vi absolutt forsøke å skvise noe positivt utav egenskapene, kan det jo være at han hadde satt seg som mål å passe på kona si, så visst AEH var lei av de sjåvenistiske egenskapene før, så kan det jo være at hun er svært fornøyd nå etter at hun har sett "fra et lite hull i himmelen", at Hagen er like sta som før og har ikke tenkt å gi seg.
For orden skyld, det siste var bare en spekulasjon.
Citat:
samtidig som han senere uttrykker at han er
"livende redd" for at etterforskerne skal finne ting som taler for at de må
beslaglegge huset hans igjen.
Det er ikke så merkelig at Hagen er opptatt og redd for at noe slik kan skje, dersom han er uskyldig og er fullstendig sikker på at ingen av hans nærmeste kan være involvert i det som har skjedd med AEH.
Det vil jo medføre at etterforskerne taper tid og ressurser og mulighetene for å få AEH tilbake blir mindre for hver dag som går.
Citat:
I det hele tatt er det merkelig at en som er så privat som TH, tåler så godt
at fremmede har vært i huset hans og ikke minst forbrutt seg mot hans egen kone.
Det er jo ingenting som tilsier at han tåler situasjonen han er i, mannen er tydelig redusert pga situasjonen han og familien er i. Han har heller ingen mulighet til å komme seg unna, at han skulle kunne leie seg en leilighet på hemmelig adresse, med den mediaoppmerksomheten saken har fått, er jo så urealistisk som det går an å bli - for ikke å snakke om at han kunne hatt 5 sikkerhetsvakter utenfor huset, for å passe på seg selv. Det er jo så urealistisk det går an å bli, finnes det ikke grenser for dumskap dere klarer å være enig i. Det var jo meningen å holde det hemmelig, at han hadde kontaktet politiet, ellers ville AEH bli drept og neste offer sto for tur, lød trusselen.
Det virker som at det faktum at Hagen kontaktet politiet, er den største synden Hagen har gjort, når jeg leser kvakksalver-teamets synspunkter.
Citat:
Jeg vet om folk som har hatt innbrudd i hjemmet sitt, og som har opplevd dette
som så traumatisk at de aldri følte seg trygg igjen der.
Sammenligningen er direkte idiotisk og ikke representerende for majoriteten. Du vet ikke hvorfor TH vurderte at det var det beste ift situasjonen. Det er ikke kriminelt ar man ikke er en pyse, for å illustrere min uenighet, for å si det slik en pruter ville imøtegått urimeligheter.
For orden skyld, det siste var bare en lignelse.