2023-08-03, 00:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Det märks att folk i tråden aldrig varit i ett slagsmål... de tror att de är lätt att kontrollera en person på golvet även om den skulle vara omtöcknad... det är så jävla dumt så det finns inte...
Citera
2023-08-03, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Skulle Johanna göra så som du beskriver har hon inte direkt någon super balans heller... ett litet lätt brygg försök utav Tove skulle kasta Johanna av Tove då hon har absolut noll nada zero balans... och sen får alla Maja dyrkare i tråden fortsätta med sitt copium intag... men det hade Tove kunnat göra med lätthet...
Precis, det var vad jag gjorde när jag testade detta. Om inte angriparen sitter för långt ner går man instinktivt upp i brygga och får angriparen ur balans .
Citera
2023-08-03, 00:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Precis, det var vad jag gjorde när jag testade detta. Om inte angriparen sitter för långt ner går man instinktivt upp i brygga och får angriparen ur balans .

Ja... man har inte speciellt bra balans i den ställningen som sagt folk som påstår annat har aldrig varit i ett slagsmål eller tränat/tävlat i MMA...

Fan till och med nybörjar som kommer ner på klubben kör det instinktivt när man kommet för högt upp och börjar försöka kontrollera deras armar... det sitter lixom i ryggmärgen.

Och är det nån som inte tror mig kan ni få komma och försöka utföra en strypning på mig precis så som du beskriver den så ska jag skicka er flygandes med att endast gå upp i brygga explosivt.
Citera
2023-08-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är klart att man inte hittar exakt samma förutsättningar oavsett om man jämför med andra strypmord eller mma. Poängen är att själva greppet inte är genomförbart längre än ett par sekunder även om personen fått åtskilliga slag i huvudet innan (som ofta sker i mma) eller att offret är alkoholpåverkat eller överaskat (som strypoffer ofta är). Titta på en match så ser du hur många slag som kan träffa huvudet utan att dom slutar slåss för det. Att dessa diskreta mjukdelsblödningar skulle gett upphov till någon hjärnskakning får du gärna belägga.

Över 50% av alla strypmord inleds med misshandel. Kan garantera att många av dessa offer också fått diskreta mjukdelsblödningar/blåmärken i huvudet men ändå gjort motstånd och rivit gm.

Som påtalats många gånger nu, är överlevnadsinstinkten extremt stark. Man måste vara helt medvetslös för att inte göra motstånd. Och nu vet vi att Tove försökt göra motstånd. Får du inte luft gör du allt i din makt för att få bort händerna som stryper dig. Du får styrka du normalt sett inte har pga kroppen försätts i akut stress. Att J då skulle lyckas strypa, hålla/trycka ner kroppen på T så hon inte lyckas vrida och vända sig, och samtidigt låsa fast hennes armar, faller på sin orimlighet.

Jag följde ditt råd och kollade på några korta klipp ur MMA matcher med strypning. Jag tror inte att folk fattar hur svårt det är att greppa någon i bara trosorna som Johanna var - den korta kjolen måste ha kasat upp. Med bara ben har hon inte samma grepp eller kraft. Fattar faktiskt inte hur hon tänkt sig begå mord iklädd de kläder hon hade. Hon behövde Majas hjälp för att hålla Tove så pass länge att hon dog.

MMA matcherna visar väldigt bra vad smutsigt och okontrollerat och rått det mordet måste ha varit inne i det badrummet. Det faktum att Johanna inte fick några som helst skador är helt obegripligt. Om inte Maja varit där och aktivt skadat och hållit fast Tove.

Det var två mördare i det badrummet den natten.
Citera
2023-08-03, 00:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är klart att man inte hittar exakt samma förutsättningar oavsett om man jämför med andra strypmord eller mma. Poängen är att själva greppet inte är genomförbart längre än ett par sekunder även om personen fått åtskilliga slag i huvudet innan (som ofta sker i mma) eller att offret är alkoholpåverkat eller överaskat (som strypoffer ofta är). Titta på en match så ser du hur många slag som kan träffa huvudet utan att dom slutar slåss för det. Att dessa diskreta mjukdelsblödningar skulle gett upphov till någon hjärnskakning får du gärna belägga.

Över 50% av alla strypmord inleds med misshandel. Kan garantera att många av dessa offer också fått diskreta mjukdelsblödningar/blåmärken i huvudet men ändå gjort motstånd och rivit gm.

Som påtalats många gånger nu, är överlevnadsinstinkten extremt stark. Man måste vara helt medvetslös för att inte göra motstånd. Och nu vet vi att Tove försökt göra motstånd. Får du inte luft gör du allt i din makt för att få bort händerna som stryper dig. Du får styrka du normalt sett inte har pga kroppen försätts i akut stress. Att J då skulle lyckas strypa, hålla/trycka ner kroppen på T så hon inte lyckas vrida och vända sig, och samtidigt låsa fast hennes armar, faller på sin orimlighet.
I länken om kvävning jag postat tidigare framgår att det extra adrenalinpåslaget kommer i medvetslöst tillstånd.
T har kämpat och gjort motstånd men hon har troligtvis inte varit vid fullt medvetande.

Vi tolkar och tror olika. Jag förkastar inte din inställning, men jag delar den inte heller.
Citera
2023-08-03, 00:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Sitter angriparen för långt ner har denne ingen chans heller att kontrollera armarna på ett sådant sätt och definitivt inte möjligheten att tillfoga sådant tryck över halsen det är fysiskt omöjligt att göra detta om inte

1. Man har hjälp att kontrollera offret

2. Offret är redan medvetslöst

Och vi vet att Tove inte var medvetslös då återstår bara alt 1
Citera
2023-08-03, 00:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det märks att folk i tråden aldrig varit i ett slagsmål... de tror att de är lätt att kontrollera en person på golvet även om den skulle vara omtöcknad... det är så jävla dumt så det finns inte...

Exakt samma tanke har jag också, om du så slår en person med hammare i huvudet så ger personen ett ljud ifrån sej, ganska högt sådant, " om det inte är en Hollywood film" man dör inte av det första slaget så du hinner gott och väl ge från dej ett skrik eller " vad fan gör du" och om du hamnar på golvet så använder du bäckenet och höfterna för att rista av dej personen i fråga, så ja dom var 2 för att tygla Tove på golvet.
Citera
2023-08-03, 00:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag följde ditt råd och kollade på några korta klipp ur MMA matcher med strypning. Jag tror inte att folk fattar hur svårt det är att greppa någon i bara trosorna som Johanna var - den korta kjolen måste ha kasat upp. Med bara ben har hon inte samma grepp eller kraft. Fattar faktiskt inte hur hon tänkt sig begå mord iklädd de kläder hon hade. Hon behövde Majas hjälp för att hålla Tove så pass länge att hon dog.

MMA matcherna visar väldigt bra vad smutsigt och okontrollerat och rått det mordet måste ha varit inne i det badrummet. Det faktum att Johanna inte fick några som helst skador är helt obegripligt. Om inte Maja varit där och aktivt skadat och hållit fast Tove.

Precis inga rivskador inget...

Folk i tråden har aldrig varit i ett slagsmål... själv har jag tävlat i mma/submission wrestling och det är oerhört svårt att kontrollera en person på golvet... och även när du har "kontroll" kan en person tillfoga dig skador om den vill.
Citera
2023-08-03, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Ja, sitter man på offrets höfter och håller fast dennes armar i handlederna har man en bra chans att hålla kvar offret ett tag. Men då finns inga händer att strypa med, för dom håller ju i offrets armar. Prioriterar man då att släppa taget för att strypa som strypmördare måste göra, ja då börjar offret rivas och klösas.

Innan tilläggsprotokollet kom hoppades många på att Tove blivit medvetslös av islaget i huvudet, och gett J möjlighet att strypa T utan att hon kämpade emot. Sparkljuden grannen hördes förklarades med dödskramper. Men nu när det står svart på vitt att T gjort aktiv motstånd i medvetet tillstånd måste man komma på ett sätt där J lyckas enbart med sina ben låsa fast T s armar. Och det går inte riktigt ihop.
Citera
2023-08-03, 00:32
Avslutad
Citat:
Ja... man har inte speciellt bra balans i den ställningen som sagt folk som påstår annat har aldrig varit i ett slagsmål eller tränat/tävlat i MMA...

Fan till och med nybörjar som kommer ner på klubben kör det instinktivt när man kommet för högt upp och börjar försöka kontrollera deras armar... det sitter lixom i ryggmärgen.

Och är det nån som inte tror mig kan ni få komma och försöka utföra en strypning på mig precis så som du beskriver den så ska jag skicka er flygandes med att endast gå upp i brygga explosivt.
Absolut, man gör det rent instinktivt. Jag var inte ens själv beredd på vad jag skulle göra, jag hade ingen plan eller tanke i förväg. Även om man inte får av sig angriparen så lär man få denne ur balans och att han tappar greppet om halsen.
Citera
2023-08-03, 00:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Absolut, man gör det rent instinktivt. Jag var inte ens själv beredd på vad jag skulle göra, jag hade ingen plan eller tanke i förväg. Även om man inte får av sig angriparen så lär man få denne ur balans och att han tappar greppet om halsen.

Ja precis angriparen har inget annat val än att släppa greppet annars kommer personen att ramla med ansiktet först ner i golvet...

Gött iafall att det finns folk här i tråden som har koll på läget... jag har gjort en hel del när jag läst Maja fanclub alla olika teorier.
Citera
2023-08-03, 00:52
Avslutad
Citat:
Ja precis angriparen har inget annat val än att släppa greppet annars kommer personen att ramla med ansiktet först ner i golvet...

Gött iafall att det finns folk här i tråden som har koll på läget... jag har gjort en hel del när jag läst Maja fanclub alla olika teorier.
Kroppen reagerar instinktivt på olika hot. Det är väl ingen som lägger handen på en het platta och står och funderar på vad man ska göra? Kroppen reagerar instinktivt på hotet och rycker bort handen.

Ligger man på rygg och har en tyngd på bröstet/buken som hämmar andningen så är det också ett hot som kommer utlösa reaktioner av kroppen för att göra sig av med tyngden. Klart man kan träna in olika tekniker och grepp/tag och på så sätt göra sig av med en angripare snabbare, men även den som är oförberedd och otränad i försvarsteknik kommer göra instinktiva kropprörelser för att bli av med tyngden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in