2023-08-02, 16:58
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ditt gamla dasslock... Råna en bank? På vad? Skrivarpapper eller gem?

Men att lura mig att våldta en unge är antagligen lika svårt som att sälja färsk oxfile till halva priset. Under förutsättning att du får mig att tro att jag kan komma undan med det. Det är där Dumpen kommer in. De lurar män in i trassel som de inte hade varit i utan Dumpen.

Sex och småungar är min svaga punkt. Precis som.... "slickepinnar" av skinn är din svaga punkt.
Nu försöker du inte ens längre men ditt korttidsminne påverkas av ilska så jag repeterar åt dig.

Du skrev ”Smart strategi, normalisera det hela för honom. Sen lura honom att våldta ungen.”

Du försvarar ju pedofiler och påstår att han åkte dit för att han blev lurad.
Citera
2023-08-02, 17:00
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Din resonemang kan vara väldigt långdragna, så jag vill bara vara säker på att jag förstår dig rätt. Avsikten är inte att du ska uppleva det som krävande.

Mannen var aktiv i en incest grupp. Var det enbart fiskare som var aktiva i den och normaliserade menar du? Förutom det rättegången tog upp, vad grundar du din värdering av honom som värdelös på?

Jag vet inte om arbetslöshet och lågt självförtroende utgör en större risk att någon ska begå brott mot barn. Jag vet däremot att den förklaringen inte räcker för att få en friande dom.

Är du Göteborgare eller? (dum i huvudet) Jag har inte försökt snacka honom ut ur fängelse... Jag bryr mig inte om honom. Jag tror att han förgrep sig på dottern. Jag tror jag vet hur han gjorde det. Att han hade barnporr är ju bevisat.

Men suck... Nej, det var säkert inte enbart fiskare där. Men det var fiskarna som var mest provocerande. Dumpen agerar både drivande och oförsiktigt. En riktig pedofil riskerar ju faktiskt en längre semester i fängelse om han springer runt och skryter om hur han sätter på sina barn. I vart fall kommer dörren snart att öppnas på ett omilt sätt för att saken ska kontrolleras.

Det är ofta så att vi gör dumheter i svaga stunder. Han befann sig i en långvarig svag stund, och var säkert ganska nerbruten psykiskt.
Citera
2023-08-02, 18:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Din resonemang kan vara väldigt långdragna, så jag vill bara vara säker på att jag förstår dig rätt. Avsikten är inte att du ska uppleva det som krävande.

En av den huvudsakliga kritiken mot "How to Catch a Predator" var just att man riskerar att "trigga" latenta pedofiler genom att kasta ut bete till dom och då ska man påpeka att deras "fiskare" inte var i närheten så aggressiva som Dumpens är. Och gissa vem en pedofil är mest sannolik att ge sig på? Barn i sin närhet - denna snubben fångades upp av polisen och förhoppningsvis så kan socialtjänsten hålla honom långt borta från barnet, men hur många "gäddor" kåtar Dumpens fiskare upp och inte fångar? Vad händer med dom?
Med tanke på den plötsliga förändringen hos barnet så hade mannen i fråga antagligen inte våldfört sig på barnet innan "MammaKarin" kom in i bilden. Dumpen har i detta fall gjort raka motsatsen av vad de påstår sig göra - "skydda barn" (eller ja, människor med en halv hjärncell har länge fattat att detta aldrig varit deras huvudsakliga drivkraft).

Nu vet vi i alla fall varför Dumpen helt plötsligt verkar ha slutat med hela "pedofilmamma"-grejen de körde hårt med ett tag.
Citera
2023-08-02, 18:26
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
En av den huvudsakliga kritiken mot "How to Catch a Predator" var just att man riskerar att "trigga" latenta pedofiler genom att kasta ut bete till dom och då ska man påpeka att deras "fiskare" inte var i närheten så aggressiva som Dumpens är. Och gissa vem en pedofil är mest sannolik att ge sig på? Barn i sin närhet - denna snubben fångades upp av polisen och förhoppningsvis så kan socialtjänsten hålla honom långt borta från barnet, men hur många "gäddor" kåtar Dumpens fiskare upp och inte fångar? Vad händer med dom?
Med tanke på den plötsliga förändringen hos barnet så hade mannen i fråga antagligen inte våldfört sig på barnet innan "MammaKarin" kom in i bilden. Dumpen har i detta fall gjort raka motsatsen av vad de påstår sig göra - "skydda barn" (eller ja, människor med en halv hjärncell har länge fattat att detta aldrig varit deras huvudsakliga drivkraft).

Nu vet vi i alla fall varför Dumpen helt plötsligt verkar ha slutat med hela "pedofilmamma"-grejen de körde hårt med ett tag.

Nu är inte det här USA utan Sverige med ett separat rättssystemet. Att brottsprovokation är ett medel polis använder sig av där är ett exempel på flera skillnader mellan våra länders lagar och metoder. Det har heller inte framförts exempel på hur aggressiva respektive fiskarna var. För att en sådan slutsats ska göras och bli trovärdig måste material från båda parterna granskas. Vem har jämfört materialet från en 20-gammal tv-serie i USA med loggarna från en 2 år gammal hemsida i Sverige?

Ja, pedofiler ger sig på barn i sin närhet. Därför är det viktigt att dennes närhet får vetskap om detta. Som jag redan har skrivit så gjordes en utredning och ingenting som kunde förflytta ansvaret från pappan hittades.
Citera
2023-08-02, 18:27
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Är du Göteborgare eller? (dum i huvudet) Jag har inte försökt snacka honom ut ur fängelse... Jag bryr mig inte om honom. Jag tror att han förgrep sig på dottern. Jag tror jag vet hur han gjorde det. Att han hade barnporr är ju bevisat.

Men suck... Nej, det var säkert inte enbart fiskare där. Men det var fiskarna som var mest provocerande. Dumpen agerar både drivande och oförsiktigt. En riktig pedofil riskerar ju faktiskt en längre semester i fängelse om han springer runt och skryter om hur han sätter på sina barn. I vart fall kommer dörren snart att öppnas på ett omilt sätt för att saken ska kontrolleras.

Det är ofta så att vi gör dumheter i svaga stunder. Han befann sig i en långvarig svag stund, och var säkert ganska nerbruten psykiskt.

Det var inte meningen att få dig att känna dig anklagad för någonting. Då är vi överens om att han sitter där han hör hemma.

Jag har ingen insyn i deras metoder utöver loggarna. Kan det vara så att dumpen kanske uttalar sig så öppet för att få andra att känna sig trygga och berättar vad de gör? Jag fick också bilden av det du skrev att det var lite av tonen som rådde i gruppen också. Jag har bara sett några få loggar från en gruppchatt och tyckte det var väldigt öppna med vad de ville.

Det är hemskt när en människa lider. Ännu värre blir det bara när det går ut över ett oskyldigt barn. Det är bättre att ta sin chans med att söka någon form av hjälp än att marinera sig själv i ett elände som mynnar ut i et fängelsestraff.
Citera
2023-08-02, 19:01
Avslutad
Citat:
Jag har aldrig ifrågasatt formulärens ursprung, men nu blev jag nyfiken och letade upp. Det står följande:

"För diagnos ska den pedofila läggningen (enligt både ICD-11 och DSM-5) ha tagit sig uttryck i övergrepp på barn eller upplevts av personen själv som starkt besvärande och påtagligt försvårande i relationer till andra människor."

och tänkte på gäddorna som både agerat på det (i tron om att det är ett barn) och att det försvårar relationen till andra människor (kanske inte för alla gäddor).

Ja, det är ju dem som Dumpen koncentrerar sig på, i förvissningen om att förnedringskåta Dumplingar kommer att swisha hej vilt efter uthängningarna.

Christoffer Rahm, et al, koncentrerar sig å andra sidan på, att i möjligaste mån få kliniska pedofiler att avstå från sina drifter – med stöd i form av KBT och annat. En viss skillnad när det gäller humanitet, skulle jag vilja säga.
Citera
2023-08-02, 19:09
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Ja, det är ju dem som Dumpen koncentrerar sig på, i förvissningen om att förnedringskåta Dumplingar kommer att swisha hej vilt efter uthängningarna.

Christoffer Rahm, et al, koncentrerar sig å andra sidan på, att i möjligaste mån få kliniska pedofiler att avstå från sina drifter – med stöd i form av KBT och annat. En viss skillnad när det gäller humanitet, skulle jag vilja säga.

En "klinisk" pedofil tolkar jag är en som fått diagnosen för att denne sökt hjälp för att inte begå brott? På något vis måste personen ändå söka hjälp, från Rahm eller någon annan. De som dumpen konfronterar tycks inte vara den sorten som insett att de har ett problem eller så förnekar de att det är ett problem.
Citera
2023-08-02, 19:30
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Det var inte meningen att få dig att känna dig anklagad för någonting. Då är vi överens om att han sitter där han hör hemma.

Jag har ingen insyn i deras metoder utöver loggarna. Kan det vara så att dumpen kanske uttalar sig så öppet för att få andra att känna sig trygga och berättar vad de gör? Jag fick också bilden av det du skrev att det var lite av tonen som rådde i gruppen också. Jag har bara sett några få loggar från en gruppchatt och tyckte det var väldigt öppna med vad de ville.

Det är hemskt när en människa lider. Ännu värre blir det bara när det går ut över ett oskyldigt barn. Det är bättre att ta sin chans med att söka någon form av hjälp än att marinera sig själv i ett elände som mynnar ut i et fängelsestraff.

*ler* Det är rätt lugnt, jag roar mig bara!

Bryr mig inte om han blir utsläppt eller sitter inne. Förr eller senare ska han ändå ut, ganska snart faktiskt. Han fick väl inte så långt straff vill jag minnas? Får vi se vad han gör då!

Dumpen har inte mycket till plan. De testar sig fram. Går det åt helvete så ändrar de lite. Som med den här ungen som blev våldtagen. Dålig image, då ändrar de. Att han kunde rensa bevis då ändrar de efteråt. Det är ju inte direkt planering. Långtidseffekter och bakomliggande skador struntar de i fullständigt i.

Dumpen skiter fullständigt i hur många barn de får våldtagna annat än hur det påverkar deras image. Det är ju samma med dig. Får känslan av att det mest är snack från dina sida. Inget djup eller innehåll i din så kallade sympati. Du fokuserar på att försvara Dumpens metoder. Inte barnens väl och ve.
Citera
2023-08-02, 19:36
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

”Att man riskerar att trigga igång pedofiler” var ett konstigt uttalande. Är det så lätt att trigga igång er att skicka dick picks och bestämma sexträff med ett meddelande, hur blir ni när ni ser riktiga barn?

Tipsen som rullar in på dumpen handlar om pedofiler som kontaktar barn.

Du behöver en reality-check.
Dumpen är inte det minsta aggressiva.
Det är pedofilerna som är det. De känner begäret att våldta barn. Det finns radikala gäng som aktivt letar efter pedofiler däremot men det är OT.
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-02 kl. 19:38.
Citera
2023-08-02, 19:38
Medlem
Citat:

Trodde först Fidos ras avslöjats men pudel-kostymen dolde bara samma gamla gäddling i slutändan.

En fiskare KAN INTE provocera fram något gäddan inte är beredd att utföra.
Citera
2023-08-02, 19:39
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
*ler* Det är rätt lugnt, jag roar mig bara!

Bryr mig inte om han blir utsläppt eller sitter inne. Förr eller senare ska han ändå ut, ganska snart faktiskt. Han fick väl inte så långt straff vill jag minnas? Får vi se vad han gör då!

Dumpen har inte mycket till plan. De testar sig fram. Går det åt helvete så ändrar de lite. Som med den här ungen som blev våldtagen. Dålig image, då ändrar de. Att han kunde rensa bevis då ändrar de efteråt. Det är ju inte direkt planering. Långtidseffekter och bakomliggande skador struntar de i fullständigt i.

Dumpen skiter fullständigt i hur många barn de får våldtagna annat än hur det påverkar deras image. Det är ju samma med dig. Får känslan av att det mest är snack från dina sida. Inget djup eller innehåll i din så kallade sympati. Du fokuserar på att försvara Dumpens metoder. Inte barnens väl och ve.

Återigen måste jag be dig utveckla ditt påstående att dumpen får barn våldtagna.

Dumpen har funnits i 2 år så någon långtidseffekt från deras lilla verksamhet är det inte tal om att undersöka än. Vad det uppnåt hittils är däremot en stor debatt om ett viktigt ämne. Det har engagerat många och väckt en diskussion, vilket är bra.

Bakomliggande skador antar jag syftar till förövaren? Jag har sett i flera loggar att de tydligt uppmanar till att ringa till preventell. Behandling av dessa mönniskor ligger inte på deras bord nämligen.

Jag kan trösta dig med att de inte är tillräckligt mäktiga för att kunna undanröja bevis från brottsplatser.

Värt att återigen nämna är att dumpen är en av fler aktörer som arbetar för barnens rättigheter. Det är bara att välja och vraka bland dem tills du hittar en som du kan känna dig trygg med.
Citera
2023-08-02, 20:15
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Återigen måste jag be dig utveckla ditt påstående att dumpen får barn våldtagna.

Dumpen har funnits i 2 år så någon långtidseffekt från deras lilla verksamhet är det inte tal om att undersöka än. Vad det uppnåt hittils är däremot en stor debatt om ett viktigt ämne. Det har engagerat många och väckt en diskussion, vilket är bra.

Bakomliggande skador antar jag syftar till förövaren? Jag har sett i flera loggar att de tydligt uppmanar till att ringa till preventell. Behandling av dessa mönniskor ligger inte på deras bord nämligen.

Jag kan trösta dig med att de inte är tillräckligt mäktiga för att kunna undanröja bevis från brottsplatser.

Värt att återigen nämna är att dumpen är en av fler aktörer som arbetar för barnens rättigheter. Det är bara att välja och vraka bland dem tills du hittar en som du kan känna dig trygg med.

Man genomför inte massexperiment med människors hälsa som insats... Du är en idiot om du tror att det är okej.

Skrev inte att Dumpen undanröjer bevis. Hade du varit läskunnig så hade du förstått att det var gärningsmännen som hann undanröja bevis. Dumpen har delvis ändrat det arbetssättet nu. Men att testa sig fram när människors liv ligger i vågskålen är inte okej. Du skulle inte vilja att din kirurg utbildade sig på det sättet. Särskilt inte om han ännu inte är klar med grundskolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in