2023-08-02, 15:47
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Kommer du på de här fantasiteorierna själv eller är ni en grupp som spånar tillsammans?

Tror det är en försvarsmekanism när man tar till sig något jobbigt. Dumpen visar mycket jobbiga saker som händer omkring oss och alla kan inte ta till sig det.
Citera
2023-08-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Tror det är en försvarsmekanism när man tar till sig något jobbigt. Dumpen visar mycket jobbiga saker som händer omkring oss och alla kan inte ta till sig det.
Fast nu talar vi om personen som skriver att han blir kåt av övergreppsberättelserna från offer på Dumpen...
Citera
2023-08-02, 15:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Fast nu talar vi om personen som skriver att han blir kåt av övergreppsberättelserna från offer på Dumpen...

Tänkte mer generellt att många använder grovt språk och humor lite för att skydda sig själv. Gäller nog flera här så ingen ska känna sig träffad av det. Är bra att kunna få ett utlopp för allt det jobbiga som finns att läsa på dumpen. Det är jobbiga texter som är knepiga att ta till sig, lättare att förneka allt då och skylla på andra
Citera
2023-08-02, 16:02
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
"Dumpen skapar en värld av pedofiler" får jag gärna be dig utveckla. Jag förstår att du försöker rättfärdig hans handlingar för att det är en tung sak att acceptera. De som genomförde utredningen hittade ingen grund till att han skulle blivit lurad att utföra någonting. De tog del av ett större material än du har fått tillgång till. Du är beskonsd från att läsa allt pga sekretess. Det vi vet är att när han blev konfronterad agerade han på eget initiativ med att ta upp kontakten med ytterligare konton som tillhörde verkliga barn. Han valde att ta del av både bilder och filmer där barn utsätter för tortyrliknande övergrepp. Det finns ingenting som rättfärdigar det. Lagen är tydlig att han oavsett inflytande från annan part likväl hade blivit dömd. Det är för att vuxna är självständigt agerande medborgare. Det finns inget lyckligt slut. Han blev dömd för sina handlingar och ingen annan stod som tilltalad förutom honom själv. Det är svårt att ta till sig, det förstår jag. Vissa människor har inte omgivningens bästa i åtanke.

Ja, klart du får be. På knä med bedjande tårfyllda ögon när du gör det bara!

Dumpen bokstavligen fyllde kik med människor som inte bara sa sig vara pedofiler. De gjorde alla möjliga grejer med sina barn.

Människan är ett flockdjur, det är lättare att följa med flocken än att ta en egen riktning.

Vår Gädda #96 var lite efter, arbetslös och ganska värdelös. Hans flickvän en illegal(tror) invandrare från typ Filippinerna som jobbade svart som städerska och försörjde honom.

Han blev en i gänget på kik. En drömvärld där alla verkade vara pedofiler och våldtog sina barn som om det vore något normalt och naturligt. Det tog inte lång tid för honom att anamma det där. Hans utveckling på den fronten går ju att se i chatten.
Citera
2023-08-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Dumpen bokstavligen fyllde kik med människor som inte bara sa sig vara pedofiler. De gjorde alla möjliga grejer med sina barn.

Människan är ett flockdjur, det är lättare att följa med flocken än att ta en egen riktning.

Vår Gädda #96 var lite efter, arbetslös och ganska värdelös. Hans flickvän en illegal(tror) invandrare från typ Filippinerna som jobbade svart som städerska och försörjde honom.

Han blev en i gänget på kik. En drömvärld där alla verkade vara pedofiler och våldtog sina barn som om det vore något normalt och naturligt. Det tog inte lång tid för honom att anamma det där. Hans utveckling på den fronten går ju att se i chatten.
Berätta mer. Du var alltså där och bevittnade processen.
Citera
2023-08-02, 16:14
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Volymen av fiskare känner jag inte till eller har erfarenhet av och därför kan jag inte uttala mig. Vet du hur den uträkningen har gjorts?

Jag vet inte heller om jag förstår syftet med din flockliknelse. Att attraheras av barn är abnormalt och bryter därför mot majoriteten (flockens) beteende. Som jag förstår på ditt argument så hade han enbart vänner online(?). Din berättelse förtäljer inte hur han lyckades hamna och få vänner i just ett incestforum på kik. Låter inte som att man glider in dit på ett bananskal. Likaså skulle inte den förklaringen ha någon vikt till ansvarsförflyttande under en rättegång.

Jag ser inte sambandet med arbetslöshet, illigalinvandring, ursprungsland eller yrke i det här sammanhanget. Du får gärna utveckla.
Citera
2023-08-02, 16:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Domstolen anmärkte på stt hans berättelser på vad han gjort med sitt barn var så pass detaljerade att det föreföll troligt att det hade hänt i verkligheten. Han erkände också att han hade ett sexuellt intresse för barn, fortsatte söka kontakt med dem efter konfrontationen och hade flertal bilder och filmer med grova övergrepp på barn. Inget av det ansvaret tillfaller dumpen utan honom själv som tilltalad. Att dumpen skulle bära ansvar i det är en efterhandskonstruktion uppdiktad av dig då den saknas i domslutet, den är alltså inte trovärdig.
Man får hoppas att barnet inte tvingas att träffa sin pappa. Som 8 åriga Tintin som va rädd för sin pappa.
Citera
2023-08-02, 16:34
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Volymen av fiskare känner jag inte till eller har erfarenhet av och därför kan jag inte uttala mig. Vet du hur den uträkningen har gjorts?

Jag vet inte heller om jag förstår syftet med din flockliknelse. Att attraheras av barn är abnormalt och bryter därför mot majoriteten (flockens) beteende. Som jag förstår på ditt argument så hade han enbart vänner online(?). Din berättelse förtäljer inte hur han lyckades hamna och få vänner i just ett incestforum på kik. Låter inte som att man glider in dit på ett bananskal. Likaså skulle inte den förklaringen ha någon vikt till ansvarsförflyttande under en rättegång.

Jag ser inte sambandet med arbetslöshet, illigalinvandring, ursprungsland eller yrke i det här sammanhanget. Du får gärna utveckla.

Oj, det är inte mycket du förstår.... Men du klarar av att gå på toa själv?

Kan inte skriva någon jävla bok här. Mycket är sådant jag vet och förstår av orsaker du inte gillar!

Haha... Gudarna ska veta att är det något pedofiler håller käft om i det sociala livet så är det just att de är pedofiler. Jag hade aldrig yttrat det, ens för mig själv, innan flashback.

På kik skapade Dumpen en för pedofiler drömvärld där det fanns massor av andra pedofiler som förgrep sig på sina barn. Dumpen normaliserade saken och gick i bräschen. Dumpen blev som en storebror som visar hur det går till.

Nej. Det är inget du glider in på ett bananskal. Men Dumpen är det där bananskalet för den här killen.

Ja... Arbetslöshet och han var värdelös osv. Det gjorde honom mer sårbar och lättledd. Kan tänka mig att hans självförtroende inte stod på topp.
Citera
2023-08-02, 16:43
Medlem
Impalers avatar
Var i chattloggen på #264 står det att den fiktiva flickan är 13? Han skriver att han vill vara med yngre men var framgår åldern?
Citera
2023-08-02, 16:45
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Oj, det är inte mycket du förstår.... Men du klarar av att gå på toa själv?

Kan inte skriva någon jävla bok här. Mycket är sådant jag vet och förstår av orsaker du inte gillar!

Haha... Gudarna ska veta att är det något pedofiler håller käft om i det sociala livet så är det just att de är pedofiler. Jag hade aldrig yttrat det, ens för mig själv, innan flashback.

På kik skapade Dumpen en för pedofiler drömvärld där det fanns massor av andra pedofiler som förgrep sig på sina barn. Dumpen normaliserade saken och gick i bräschen. Dumpen blev som en storebror som visar hur det går till.

Nej. Det är inget du glider in på ett bananskal. Men Dumpen är det där bananskalet för den här killen.

Ja... Arbetslöshet och han var värdelös osv. Det gjorde honom mer sårbar och lättledd. Kan tänka mig att hans självförtroende inte stod på topp.

Din resonemang kan vara väldigt långdragna, så jag vill bara vara säker på att jag förstår dig rätt. Avsikten är inte att du ska uppleva det som krävande.

Mannen var aktiv i en incest grupp. Var det enbart fiskare som var aktiva i den och normaliserade menar du? Förutom det rättegången tog upp, vad grundar du din värdering av honom som värdelös på?

Jag vet inte om arbetslöshet och lågt självförtroende utgör en större risk att någon ska begå brott mot barn. Jag vet däremot att den förklaringen inte räcker för att få en friande dom.
Citera
2023-08-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
Var i chattloggen på #264 står det att den fiktiva flickan är 13? Han skriver att han vill vara med yngre men var framgår åldern?
Första delen av chatten verkar bortklippt.
Han skriver att jobbat som kock i 12 år och fiskaren svarar "Åh fan vad nice. Typ sen jag föddes då"
Citera
2023-08-02, 16:49
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Ja!

Det inspirerade mig till att söka på "DSM-5 release" – och fann att den var släppt betydligt tidigare än vad jag trodde. I början av detta år blev jag åhörare till en animerad debatt om DSM-5 (har ett par fack-folk i ämnet i den närmaste släktkretsen) och fick intrycket att DSM-5 var ute på en sista remissrunda före "släpp". Nu är jag mera benägen att tro, att diskussionen gällde en TR (Text Review), som skulle släppas någon gång under det första kvartalet i år. DSM-5 släpptes faktiskt i originalupplaga redan år 2013.

Jag har aldrig ifrågasatt formulärens ursprung, men nu blev jag nyfiken och letade upp. Det står följande:

"För diagnos ska den pedofila läggningen (enligt både ICD-11 och DSM-5) ha tagit sig uttryck i övergrepp på barn eller upplevts av personen själv som starkt besvärande och påtagligt försvårande i relationer till andra människor."

och tänkte på gäddorna som både agerat på det (i tron om att det är ett barn) och att det försvårar relationen till andra människor (kanske inte för alla gäddor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in