2023-08-01, 21:18
Medlem
Är han förflyttad till behandlingshem nu? Vart blev det? Antar att Stugbajsaren stryker runt tomtgränserna för att få en skymt av sin man.
Citera
2023-08-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Ja jo det är ju sant han borde fått sin del redan då det gick ett tag mellan brott och gripandet. Det är bara som du säger väldigt pundigt att smutsa ner sig såhär illa för en så liten summa, ofattbart dålig deal. Getingen verkar dock håna Alex lite kring guldet, så fick bara känslan att det är något ouppklarat där. Som att Alex egentligen skulle fått mer när de lyckats sälja guldet eller ngt. Man kanske måste hålla lite låg profil och vänta med att sälja guldet. Jag vet inte.. Vi får väl se. Dumt att vi börjar tjafsa då vi är rörande överens om detta paret i övrigt Och det är ju helt ok att vi har olika teorier om vad som pågår.

Jag har inte lika stenkoll på kommentarerna som du, men jag menade att det endast var hennes svar som raderats. Men du kan ha rätt och jag fel. Men isåfall måste det stått nästan samma fråga på två ställen och jag blandat ihop dem.. Minns frågan och svaret så väl. Och nu var bara frågan kvar. Säkert till om jag hittar den igen.
Bagatell i det stora hela. Men de sopar helt klart bort spåren av relationen.

Din teori är han bara dumpat henne eller?

Jag tror att hon är dumpad, av många olika anledningar.

Främst för att jag hört via en bekant som i sin tur är vän med en person som Alex brevväxlat med under tiden i häktet. Visst, nu är det något led bort men tidigare info ifrån samma källa har varit tillförlitlig förut, påstår att det är slut. Mycket för hur Alva betett sig den här gången där CD-skivorna var droppen.
Plus att hela händelseförloppet inte rimmar för mig annars.

Ser det verkligen inte som omöjligt då Alex stört sig något enormt på Alva hela tiden egentligen. Både berättigat och inte så berättigat tack vare hans grova svartsjuka. Det har ju varit ”slut” mellan dem åtskilliga gånger men tack vare missbruket har dem alltid ”hittat tillbaka”. Har sagt det förut och kan säga det igen att jag tror att det varit mycket trygghetens behag. Ingen positiv relation men sitter man på parkbänken och pundar blir det nog lite drägligare om man är två iallafall. Och har en extra tråd att dra i när det krisar som mest.

Nu har ju inte Alex så många vänner kvar men inte många av hans tidigare vänner har gillat Alva. Hans mamma gillar inte Alva och har även erbjudit Alex hjälp i form av boende, behandling och ekonomiskt om han är villig att vända sitt liv. UTAN Alva.

Personligen tror jag INTE att Alex är kapabel till att vända sitt liv.. Men med sin missbrukarpersonlighet, excentriska drag och låga intelligens håller jag det inte alls omöjligt att Alex över en kortare period kan göra det.
Är det någon terapeut som kan trycka på rätt saker under tiden i häktet när han tänt av är han absolut dum nog att tro att han uppfunnit hjulet precis. Inbilla sig att han är en ny människa som knäckt koden den här gången!

Alva vill så klart inte lämna Alex. Absolut inte. Samtidigt så tror jag att hon känner att hon redan åstadkommit något nu, hon är en ”kändis”. Jag vet att hennes pappa avskyr Alex så visst kan det vara skönt att slippa de påtryckningarna ett tag och nu kommer han ändå vara borta ett tag. Sedan tror hon säker att Alex kommer komma krypandes tillbaka som de tidigare 3-4 gångerna..
Citera
2023-08-02, 07:50
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horanfrantornet88
Undra vad som händer med stugbajsaren nu när dem gått isär ska hon fortsätta suga på lillens snopp för o ha nånstans att bo?

Alex sa ju i nån intervju att när han träffade alva så hade hon inte en krona på fickan och ingenstans att bo utan hon soff surfade hos folk.

Det stämmer, han sa att hennes skor var trasiga och att han fick tjata på henne för att hon skulle ta emot ett par nya av honom.
Citera
2023-08-02, 13:32
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Är han förflyttad till behandlingshem nu? Vart blev det? Antar att Stugbajsaren stryker runt tomtgränserna för att få en skymt av sin man.

Haha hon står på tå och kikar in genom fönstret för att se efter så att Alex inte pratar med någon kvinnlig personal.
Citera
2023-08-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Haha hon står på tå och kikar in genom fönstret för att se efter så att Alex inte pratar med någon kvinnlig personal.

Har det varit tyst från ”ghetto prinsessan” nu?
Ligger förmodligen och sörplar vin och pillar navelludd som den sanna pösmunk hon är.
Citera
2023-08-02, 15:30
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Har det varit tyst från ”ghetto prinsessan” nu?
Ligger förmodligen och sörplar vin och pillar navelludd som den sanna pösmunk hon är.

Väldigt tyst. Tror som dig, det är vinbedövning på gång pga ”skiljsmässan”
Citera
2023-08-02, 15:56
Medlem
på alvas näst senaste video på tiktok har gonza kommenterat ”hör av dig!!” hmmm..
Citera
2023-08-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Väldigt tyst. Tror som dig, det är vinbedövning på gång pga ”skiljsmässan”

Enligt hans kompanjon in Crime G med guldtackorna hans flickvän Ramo*a(n) har berättat för en nära vän att Alex har planerat med dom att dra till Turkiet då både G är där och även DA är där og.
Kommer ni ihåg att han ”torska” där men det va inte sant.
Citera
2023-08-02, 16:31
Medlem
Sen alex borde tänka efter med tanke på att han haft kontakt med olika människor inom olika grupperingar.
Man ska inte lita sig blint på vad alla säger å lovar.
Jag vet att vissa är livrädda för att både Alex ex ska öppna sin mun å även herr bergs fru ska.
Kanske dom blir inlurade i en fälla? Vem vet?
Citera
2023-08-02, 16:48
Medlem
Å självklart så uppdaterar Al*a(v) på insta nuuu.
Efter att har läst allt detta
Citera
2023-08-02, 19:06
Medlem
Vilka har Alex skulder till ?
Citera
2023-08-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Jag tror som du... De sopar igen spåren! Dock tror jag det är av en annan anledning än att Alva kan hotas. (säkert blir hon det med) Men jag tror det är en större plan bakom, han planerar att dra från behandlingen såklart!! Möta henne utomlands sedan kanske? Eller så lurar han henne också, så hon sopar igen spåren men sedan drar han ifrån henne också. Tror inte han blir kvar där många dagar hur som helst..

Även om han nu har dumpat henne.. så skulle hon hellre dö än att ge upp hoppet! Hon hade aldrig raderat bilderna osv, det såg vi sist. Hon förnedrades totalt och ändå var allt kvar.

Det var någon som kommenterade "varför kallat han dig sitt ex?" Då svarade hon något liknande "alla kan bråka lol". Det svaret har hon nu raderat... Så jag tror inte på att det bara är han som gjort slut nu. Helt klart nån sjuk plan på g... Men aaa, han kommer dumpa henne snart med. Han ska bara använda henne som redskap lite till först.
Du har säkert rätt i det också. Jag tror det finns många anledningar till att det ”ser bättre ut” utåt som att det skulle vara slut. Självklart finns det en eller flera planer bakom. Dem som tror att det är slut för att han kallar henne ex, och pekar finger åt henne i rättssalen. (Bara dagar efter att hon besökt honom och lagt upp bild från häktet)
Den som tror på det är riktig blåst! Precis vad de två vill att alla ska tro. Men det är så genomskinligt. Bara lågbegåvade går på deras teater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in