Citat:
Ursprungligen postat av
MrsLibra
Ja jo det är ju sant han borde fått sin del redan då det gick ett tag mellan brott och gripandet. Det är bara som du säger väldigt pundigt att smutsa ner sig såhär illa för en så liten summa, ofattbart dålig deal. Getingen verkar dock håna Alex lite kring guldet, så fick bara känslan att det är något ouppklarat där. Som att Alex egentligen skulle fått mer när de lyckats sälja guldet eller ngt. Man kanske måste hålla lite låg profil och vänta med att sälja guldet. Jag vet inte.. Vi får väl se. Dumt att vi börjar tjafsa då vi är rörande överens om detta paret i övrigt

Och det är ju helt ok att vi har olika teorier om vad som pågår.
Jag har inte lika stenkoll på kommentarerna som du, men jag menade att det endast var hennes svar som raderats. Men du kan ha rätt och jag fel. Men isåfall måste det stått nästan samma fråga på två ställen och jag blandat ihop dem.. Minns frågan och svaret så väl. Och nu var bara frågan kvar. Säkert till om jag hittar den igen.
Bagatell i det stora hela. Men de sopar helt klart bort spåren av relationen.
Din teori är han bara dumpat henne eller?
Jag tror att hon är dumpad, av många olika anledningar.
Främst för att jag hört via en bekant som i sin tur är vän med en person som Alex brevväxlat med under tiden i häktet. Visst, nu är det något led bort men tidigare info ifrån samma källa har varit tillförlitlig förut, påstår att det är slut. Mycket för hur Alva betett sig den här gången där CD-skivorna var droppen.
Plus att hela händelseförloppet inte rimmar för mig annars.
Ser det verkligen inte som omöjligt då Alex stört sig något enormt på Alva hela tiden egentligen. Både berättigat och inte så berättigat tack vare hans grova svartsjuka. Det har ju varit ”slut” mellan dem åtskilliga gånger men tack vare missbruket har dem alltid ”hittat tillbaka”. Har sagt det förut och kan säga det igen att jag tror att det varit mycket trygghetens behag. Ingen positiv relation men sitter man på parkbänken och pundar blir det nog lite drägligare om man är två iallafall. Och har en extra tråd att dra i när det krisar som mest.
Nu har ju inte Alex så många vänner kvar men inte många av hans tidigare vänner har gillat Alva. Hans mamma gillar inte Alva och har även erbjudit Alex hjälp i form av boende, behandling och ekonomiskt om han är villig att vända sitt liv. UTAN Alva.
Personligen tror jag INTE att Alex är kapabel till att vända sitt liv.. Men med sin missbrukarpersonlighet, excentriska drag och låga intelligens håller jag det inte alls omöjligt att Alex över en kortare period kan göra det.
Är det någon terapeut som kan trycka på rätt saker under tiden i häktet när han tänt av är han absolut dum nog att tro att han uppfunnit hjulet precis. Inbilla sig att han är en ny människa som knäckt koden den här gången!
Alva vill så klart inte lämna Alex. Absolut inte. Samtidigt så tror jag att hon känner att hon redan åstadkommit något nu, hon är en ”kändis”. Jag vet att hennes pappa avskyr Alex så visst kan det vara skönt att slippa de påtryckningarna ett tag och nu kommer han ändå vara borta ett tag. Sedan tror hon säker att Alex kommer komma krypandes tillbaka som de tidigare 3-4 gångerna..