Citat:
Ursprungligen postat av
MrsLibra
Jo det har jag faktiskt gjort, besökt någon under bevakning. Och det går visst. Vi tilläts däremot inte ta bilder på oss ihop som Alex och Alva fick göra. Men detta är lite irrelevant för jag tror den största kommunikationen mellan dem skett nu efter domen och transporten till behandlingshemmet. De får ringas nästan obehindrat.
Så jo jag tror de kan ha en plan som jag skrivit innan. Att de inte klarar förstå hur mycket cash som behövs, och hur svårt det kommer bli är en annan femma.
Jag tror ändå han kommer försöka dra... Och offentligt vill de inte att det ska synas att de är ett par. De tror de är smarta...
Sedan undrar jag faktiskt om det där guldet.. Har han gett allt vidare eller kan det vara så att han hoppas på att få sin del på utsidan när han drar därifrån?
Okej, det låter konstigt. Har haft en mängd bevakade besök och det är ganska underförstått vad det betyder/innebär.
Bild vet jag inte så mycket om då vi aldrig bad om det. Var inte lika vanligt förekommande överlag back in the days och helt ärligt vet jag inte varför man vill ha en bild ifrån kåken. Men det spelar mindre roll i sammanhanget.
På behandlingshemmet kan du i regel ha lättare till kommunikation, det är sant. Men som sagt, jag har däremot fått till mig att det är slut bra mycket tidigare än så. Men den som lever får se..
Tyckte det var ganska tydligt redogjort i FUP/under rättegången om vart alla pengar tagit vägen. Klart Alex kan hoppas på att få någon extra krona men har svårt att se det. Fanns ingen kommunikation som tydde på att han skulle ha innestående kapital någonstans. Vilket han borde ha fått bra mycket tidigare isåfall då han inte blev gripen direkt efter brottet precis.
Just därför brottet är så jäkla pundigt. Obetydliga summor (hans uttalande del av kakan) för stort skadestånd och tid att göra.