2023-08-01, 10:20
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackreg
Herregud, det är ingen film det här. Det är inte ett dugg överdrivet, precis såhär var och varannan människa beter sig när det är slut. Respekterad influenser såsom pundare, så fort det är slut åker bilderna ner.

Finns absolut ingen logik i det ni säger..
Alva kommer inte få komma in på samma behandlingshem bara för att dem inte är tillsammans längre. Löjligt att tro det skulle vara okej dagarna efter man gjort slut. Snarare än större anledning till att man inte skulle få vara tillsammans.

Givetvis handlar det inte om några skulder heller. För det första spelar det ingen roll om dem gör slut för det. Hade någon ansett att Alva var medskyldig/en möjlig väg att gå för att få in fordran så går man den vägen oavsett deras relationsstatus, särskilt då hon var med när skulden uppstod.
Skulle det vara en skuld hade den kontakten startat tidigare, finns ingen logik i att göra det precis när Alex fått kontraktsvård och är kontaktbar själv utan att riskera att bli över hörda av Polisen.
Ingen skulle heller gå på Alva då hon har noll kronor, hon är dum som en sten, hon är värdelös i bedrägeri sammanhang då hennes namn är bränt och hon har lika lite kreditvärdighet som pengar. Finns massvis med anledningar.

Förstår inte att det är så svårt att förstå att det är slut. Det har varit nästintill slut förut och deras relation har bara blivit mer och mer skev sedan dess. Bara titta hur Alva burit sig åt under tiden Alex varit häktad, t.o.m. blåst godtrogna fans på en hundralapp. ”Fans” Alex värderar högre än livet.

Klart att även Alex har en gräns, inte så att det är ont om blåsta WT-luder som önskar bli nästa sidekick.
Ni ger dem alldeles för mycket cred också, det här är impulsiva och totalt obegåvade människor. Finns inte på kartan att Alex skulle vara så kalkylerande att han pekar finger till Alva i rättegången för att bygga upp någon separation veckor senare. Alva skulle ALDRIG gå med på att göra slut för någon sådan anledning, hon skulle snarare älska att bli poppad som den gangster wife hon är i sitt huvud.

Att Alva inte är på samma plats mer än två dagar? Vad är nytt i det? Dem är bostadslösa och har varit det mer eller mindre hela sina vuxna liv? Det är så det ser ut då..

Det märks att du aldrig har råkat ut för en riktig igel..😅
Men det visar sig väl hur det står till mellan kalva och fulex snart.
Citera
2023-08-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Vad är det som säger att kontakt angående skuld inte tagits tidigare?! Jag har aldrig sagt ngt om att hon vill in på samma behandling som honom va snackar du om?!
Tiden får helt enkelt visa sanningen. Vi tror olika och lämnar det där !

Ja, varför har dem inte ”gjort slut” tidigare då? Som jag sa så finns det också ingen logik i det. Alva avsäger sig inte något ansvar bara för att dem ”gör slut”. Om någon anser att hon har ansvar, så lätt är det inte. Riktigt korkat att tro det.

Nej inte du, men andra har svamlat om att hon ska in på samma behandlingshem som om det ens vore ett alternativ under hela deras livstid.

Har sagt i veckor att det är slut, kommer från väldigt initierade källor. Förstår inte att det ska vara så svårt att förstå. Inte direkt otroliga nyheter med tanke på allt som spelats upp för allas ögon.

Fan, majoriteten har så livliga fantasier så jag börjar undra hur många som sitter med laddet där hemma och..
Citera
2023-08-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aidegaren
”Kontraktsvård är ett annat ord för straffet skyddstillsyn med föreskrift om särskild behandlingsplan.”

Get your facts straight.

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/frivard/kontraktsvard/

Jaha så bara för att du tror att du kan läsa lagboken så tror du att du kan bättre än någon som faktiskt avtjänat straffen i alla dess former?

Skyddstillsyn = Du bor hemma, lever ditt liv som vanligt och får besöka frivården för ett möte en gång i veckan, en gång varannan vecka eller en gång i månaden beroende på riskbedömning

Skyddstillsyn med föreskrifter = Du bor på ett behandlingshem, du är tvungen att följa föreskrifterna annars blir det anstalt, och din behandlingstid kommer att fortlöpa minst lika länge som fängelsestraffet skulle varit, generellt brukar det vara ett år längre i runda slängar.

När det straffet är avslutas kommer du att ha vanlig skyddstillsyn/övervakning i 1 - 3 år.

Så även om du tror att du var jätteduktig som lyckades citera en kv artikel utan att fatta innebörden så kan du få en klapp på axeln för det, men orden "med föreskrifter" gör att dom två straffen blir HELT ANNORLUNDA då just skyddstillsyn är i princip lagens slappaste straff och skyddstillsyn med föreskrifter är bland dom hårdare straffen. Så "get your facts straight" 😂
Citera
2023-08-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Har någon av hans tjejer någonsin vägt under 80 kg? Verkar dras till tjocka. Det blåsta ludret han har barn med är hon också en padda?

Om mamman är hon jag tror det är så nej, skitsnygg tjej/kropp som tar hand om sitt utseende o verkar vara emot wannabe kriminellt beteende. Kanske inte en helylle tjej direkt men fortfarande vad Alva ba kan drömma om att vara! Ingen uppmärksamhetskåt orre utan väldigt lowkey. Tror tvärtom att A inte öht dras till tjocka. Alvas kropp måste äckla han vid d här laget.
Citera
2023-08-01, 13:45
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Har ni sett getingens ny TikTok riktad mot Alex? Filmar guldet och har Alex ”100 shuno” låt i bakgrunden 😂
https://vm.tiktok.com/ZGJbBBFpk/

Den där getingen raggar folks bankkonton hela tiden, vad är det för scammande han sysslar med.
Citera
2023-08-01, 14:15
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Alva har aldrig haft Ceesay som efternamn pga att dom inte var gifta på papper, enbart genom ”nikkah” vilket betyder noll i Sverige. Alva la till ceesay som sitt mellannamn för hon är en mycket sjuk stalker som vill hålla sig fast vid Alex till alla pris. Hon älskade när han var som mest pundig för då var hon allt han hade. Ingen vuxen människa kan väl vara förvånad över att han kastar henne när han har fått nyktra till i häktet i några månader. Han är smuts, men hon är smutsigare.

Islamska giftermål är det enda som betyder något för muslimer, MEN när det genomförts ett islamskt giftermål där en eller bägge parter är svenskar så vet man att giftermålet i realitet har noll betydelse för en eller bägge parter. Är du svensk och ditt giftermål har någon som helst känslomässig/juridisk betydelse så vill du alltid ha giftermålet registrerat i äktenskapsregistret, just för att det ska ha juridisk giltighet. Frågan är alltså vem av dessa parter som fört den andra bakom ljuset genom att nöja sig med islamskt giftermål. De har idag varken rättigheter, skyldigheter eller ansvar för varandra eftersom deras äktenskap inte är giltigt.
Citera
2023-08-01, 14:17
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulcenea
Om mamman är hon jag tror det är så nej, skitsnygg tjej/kropp som tar hand om sitt utseende o verkar vara emot wannabe kriminellt beteende. Kanske inte en helylle tjej direkt men fortfarande vad Alva ba kan drömma om att vara! Ingen uppmärksamhetskåt orre utan väldigt lowkey. Tror tvärtom att A inte öht dras till tjocka. Alvas kropp måste äckla han vid d här laget.

Tror samma.. Alva har bistått med en, för bekväm tillvaroro, för honom att lämna. Då hon gjort allt för honom och bistått med att fixa det som behövs för dagen osv. Så istället för att själv behöva kriga för att ta sig igenom dagen, har han utnyttjat Alva till att lösa de akuta problemen medans han pundar loss.

Nu när han nyktrat till och varit ute henne ett tag, inser han hur lite hon e.g tillför och att han klarar sig 100x bättre utan henne.
Senast redigerad av Emelito 2023-08-01 kl. 14:22.
Citera
2023-08-01, 15:18
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Det behöver det inte vara nä givetvis! Men det som händer nu runt omkring dom och ”låtsar” det är slut, lurar de inte i mig iaf! Givetvis KOMMER det ta slut, jag tror definitivt att Alex tom föraktar henne! Men det här med o räcka finger, benämna henne som ex, radera bilder osv, blir lite överdrivet för löjligt för att någon ska köpa det! Jag tror 100% att det är en strategi bakom! Han har skulder. Och indrivarna skiter fullständigt i om Alva och Alex har noll kronor. Pengarna ska fram på ngt sätt. De får begå nya brott o dra in pengar, hora sig, vad som helst! Annars blir nästa steg deras föräldrar, då blir det dom som får lösa skulden, osv osv!
Alex har trampat många på tårna dessutom, och jag tror de gärna trampar tbx genom att gå via Alva när han sitter och inte kan göra ett skit åt saken! Alva är rädd nu, därför allt detta sker. Hon stannar inte på samma plats i många dagar. Och är 200% säker på att hon blivit hotad/utpressad!

Jag tror som du... De sopar igen spåren! Dock tror jag det är av en annan anledning än att Alva kan hotas. (säkert blir hon det med) Men jag tror det är en större plan bakom, han planerar att dra från behandlingen såklart!! Möta henne utomlands sedan kanske? Eller så lurar han henne också, så hon sopar igen spåren men sedan drar han ifrån henne också. Tror inte han blir kvar där många dagar hur som helst..

Även om han nu har dumpat henne.. så skulle hon hellre dö än att ge upp hoppet! Hon hade aldrig raderat bilderna osv, det såg vi sist. Hon förnedrades totalt och ändå var allt kvar.

Det var någon som kommenterade "varför kallat han dig sitt ex?" Då svarade hon något liknande "alla kan bråka lol". Det svaret har hon nu raderat... Så jag tror inte på att det bara är han som gjort slut nu. Helt klart nån sjuk plan på g... Men aaa, han kommer dumpa henne snart med. Han ska bara använda henne som redskap lite till först.
Citera
2023-08-01, 15:24
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Islamska giftermål är det enda som betyder något för muslimer, MEN när det genomförts ett islamskt giftermål där en eller bägge parter är svenskar så vet man att giftermålet i realitet har noll betydelse för en eller bägge parter. Är du svensk och ditt giftermål har någon som helst känslomässig/juridisk betydelse så vill du alltid ha giftermålet registrerat i äktenskapsregistret, just för att det ska ha juridisk giltighet. Frågan är alltså vem av dessa parter som fört den andra bakom ljuset genom att nöja sig med islamskt giftermål. De har idag varken rättigheter, skyldigheter eller ansvar för varandra eftersom deras äktenskap inte är giltigt.

Ja och vem som lurat vem ser vi tydligt i deras video från i höstas "vi kunde inte leva utan varandra" eller vad den hette. Hon sitter och fnittrar maniskt och upprepar att de nu är i ett ÄKTENSKAP och då gör man inte bara slut hur som helst! Han sitter samtidigt och nickar som ett får som bara vill punda och ha en assistent.

Vad bra det blev. Oväntat.
Citera
2023-08-01, 15:37
Medlem
Är lillen palestinier?
Citera
2023-08-01, 16:17
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Jag tror som du... De sopar igen spåren! Dock tror jag det är av en annan anledning än att Alva kan hotas. (säkert blir hon det med) Men jag tror det är en större plan bakom, han planerar att dra från behandlingen såklart!! Möta henne utomlands sedan kanske? Eller så lurar han henne också, så hon sopar igen spåren men sedan drar han ifrån henne också. Tror inte han blir kvar där många dagar hur som helst..

Även om han nu har dumpat henne.. så skulle hon hellre dö än att ge upp hoppet! Hon hade aldrig raderat bilderna osv, det såg vi sist. Hon förnedrades totalt och ändå var allt kvar.

Det var någon som kommenterade "varför kallat han dig sitt ex?" Då svarade hon något liknande "alla kan bråka lol". Det svaret har hon nu raderat... Så jag tror inte på att det bara är han som gjort slut nu. Helt klart nån sjuk plan på g... Men aaa, han kommer dumpa henne snart med. Han ska bara använda henne som redskap lite till först.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Ja och vem som lurat vem ser vi tydligt i deras video från i höstas "vi kunde inte leva utan varandra" eller vad den hette. Hon sitter och fnittrar maniskt och upprepar att de nu är i ett ÄKTENSKAP och då gör man inte bara slut hur som helst! Han sitter samtidigt och nickar som ett får som bara vill punda och ha en assistent.

Vad bra det blev. Oväntat.

Oavsett, att de inte passade på att se till att få sitt äktenskap registrerat hos Skatteverket i samband med den islamska vigseln skapar en del intressanta frågetecken. Det mesta detta par gör är å andra sidan rätt märkligt.
Citera
2023-08-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horanfrantornet88
Är lillen palestinier?

Deras morsa är svensk och pappan är från Sudan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in