2023-08-01, 23:44
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det är väl kanske inte riktigt läge att klaga nu på att det inte är någon värme, när princip övriga världen har galet varmt, men det är ju verkligen märkligt lite soldagar hos oss detta året och dessa ständiga regnskurar.
Fast har de verkligen galet varmt eller bara naturliga för årstiden?
Citera
2023-08-01, 23:52
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaKittler
Och är man så dum att man inte bokar en utlandsresa om man blir missnöjd med allt annat än konstant +25, sol och ljumma nätter får man ju skylla sig själv. Ett sådant utfall kanske man får 1/4 eller 1/5 julimånader. Stannar man hemma blir man då miserabel 4 av 5 somrar.

Stockholm är typ varmast i Sverige på sommaren. 2022 hade juli i Stockholm 3 dagar över 25 grader. EN dag var det varmare än 26 grader. En rätt normal julimånad.

Du och många andra har totalt orealistiska förväntningar.
Det verkar mest vara du som har orealistiska förväntningar. Vem i tråden kräver 25+ varje dag förutom du?. 24 högsommardagar är snittet per sommar i Stockholm. Varmaste perioden är normalt sett slutet av juni till början av augusti. Så man ska normalt sett få en hel del av de dagarna under den perioden. Det brukar inte heller regna som i en regnskog likt den här sommaren.
Citat:
Borås har med 216,5 mm haft sin regnigaste juli sedan startåret 1884 .
Delsbo i Hälsingland har med 171,6 mm haft sin regnigaste juli sedan startåret 1878.
Göteborg har med 169,9 mm haft sin tredje regnigaste juli sedan sedan startåret 1860 och den regnigaste sedan 1939.
Västerås har med 155,2 mm haft sin tredje regnigaste juli sedan startåret 1860 och den regnigaste sedan 2000.
Örebro har med 183,9 mm haft sin fjärde regnigaste juli sedan startåret 1859 och den regnigaste sedan 2000.
Vinga i Västergötland har med 131,1 mm haft sin femte regnigaste juli sedan sedan startåret 1880 och den regnigaste sedan 1939.
Du måste ha helt fel angående högsommardagar i Stockholm. Bara när jag var där med jobbet i juli så var det 4 dagar med över 25 grader. Och enligt smhi så var det 34 högsommardagar år 2022.
Senast redigerad av ricardo22 2023-08-01 kl. 23:56.
Citera
2023-08-01, 23:57
Medlem
MMXXIIIs avatar
Denna sommar är ju rena pisset! Vart är 30 grader och sol som det skulle bli? Har ju fan knappt varit 20 grader och endast gråa moln hela semestern.. Känns som höst redan
Citera
2023-08-02, 00:02
Medlem
Det har varit lite kallt i sommar, men jag är ändå ganska nöjd med sommaren i år.
När det blir varmt så blir det heller inte en vanlig värme utan det blir fuktigt och sedan blir det åskoväder.
Regn har det varit lite dåligt med så det har varit mycket torrt i backen.
Sämre somrar har man väl varit med om och bättre också för den delen.
Citera
2023-08-02, 00:08
Medlem
Ziccco3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Den här sommaren är väl rätt normal!

Lite kallare men normalt med regn!
Skit väder. Halland just nu, tur att den finns bärs och lite solsken.
Citera
2023-08-02, 00:23
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Efter 23 år i Sverige har jag haft nog. Om några år packar jag mina grejer och drar. Det finns ingen lycka i det här jävla vädret.
"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." - vilken idioti lol, vem fan kom på det? Copium liksom.
Citera
2023-08-02, 00:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast har de verkligen galet varmt eller bara naturliga för årstiden?

Klimatet har värmts upp där med, precis som i Sverige.

Här kan du se hur temperaturen i Sverige skiftat de senaste hundra+ åren, välj årstid i menyn:
https://www.smhi.se/klimat/klimatet-da-och-nu/klimatindikatorer/klimatindikator-temperatur-1.2430
Citera
2023-08-02, 00:35
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
Denna sommar är ju rena pisset! Vart är 30 grader och sol som det skulle bli? Har ju fan knappt varit 20 grader och endast gråa moln hela semestern.. Känns som höst redan

Juni var mycket varm. Juli nära normalen för 1961-90, lite svalare jämfört med 1991-2020.
Citera
2023-08-02, 01:23
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Funderar lite över vädret i sommar. Varför verkar alla vilja ha ännu sämre väder och ännu kallare än vi redan har?

Vore det inte riktigt skönt om vi kunde få fem grader till på sommaren och lite kortare vintrar?

Kortare vintrar, ja tack. Men jag har varit sjuk hela jävla sommaren så har inte klagat på dåligt väder. I vanliga fall så älskar jag värme och har aldrig klagat på att det är varmt.
Citera
2023-08-02, 01:33
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Sommar 30+
Vinter kalt och mycket snö

Denna sommar har ju varit katastrof, har två veckor kvar av semester så hoppas på bättre men ser mörkt ut

Samma här. Halva min semester har gått och den regnar bort.
Citera
2023-08-02, 01:53
Medlem
Ja, det får gärna vara samma väder som kring medelhavet, året runt, för min del.
EU borde samarbeta mer på denna punkt och graitis omlokalisera medborgare som är födda i fel land, för deras sol- och värmebehov(t.ex. jag). För svårt och komplicerat att göra själv.
Citera
2023-08-02, 05:45
Bannlyst
Finns det risk att det blir sån här skitsommar nästa år med? För annars tar jag fan en sista minuten i två veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in