2023-08-01, 21:44
Medlem
Stakeholders avatar
Hur är er sommar? Vill ni ha kallare väder?

Funderar lite över vädret i sommar. Varför verkar alla vilja ha ännu sämre väder och ännu kallare än vi redan har?

Vore det inte riktigt skönt om vi kunde få fem grader till på sommaren och lite kortare vintrar?
Citera
2023-08-01, 21:45
Medlem
Juli försvann i ett töcken av regn.
Citera
2023-08-01, 21:46
Medlem
snurresprettiss avatar
Mår man piss så vill man inte ha bra väder. Så jag klagar inte på det dåliga vädret i alla fall.
Citera
2023-08-01, 21:51
Avstängd
Egentligen spelar de ingen roll ifall de är bra väder i sverige, man kan inte göra ett shit ändå.

Svarta sjöar mm som inte en normal skulle vilja bada i trots att man höll på kokas ihjäl, eller bad tycke andra?

De som bor vid östersjön ska inte säga nåt de e fint där
Citera
2023-08-01, 21:53
Avslutad
? Kallare?

Hela juli har ju varit kall och regning.
Kan inte komma ihåg sist det va en så kall juli.

Värme tack. Så man slipper gå med jacka under sommaren
Citera
2023-08-01, 21:57
Medlem
dwgs avatar
Sommar 30+
Vinter kalt och mycket snö

Denna sommar har ju varit katastrof, har två veckor kvar av semester så hoppas på bättre men ser mörkt ut
Citera
2023-08-01, 21:58
Medlem
Fiskarpinnes avatar
kallare väder? det regnade i princip hela juli och det ser inte ut som det kommer bli något bättre i augusti
mer värme tack
Citera
2023-08-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
För att folk statistiskt har semester i Juli. Och hela stämningen är på gränsen till hysterisk i juli. Alla ska göra allting under den månaden. Sommarstugor, strand och bad, nattklubbar, resturanger och barer som bara har öppet då. Det är den stora sommarmånaden. Även om jag själv tycker att det är lite löjligt så kan jag inte göra något åt det. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/da-tar-flest-svenskar-ut-sin-sommarsemester Juni och augusti är inte ens nära juli. Bara det faktum att alla barn bara har halva juni och halva augusti ledigt säger det mesta. Och det påverkar så klart allt.

Och är man så dum att man inte bokar en utlandsresa om man blir missnöjd med allt annat än konstant +25, sol och ljumma nätter får man ju skylla sig själv. Ett sådant utfall kanske man får 1/4 eller 1/5 julimånader. Stannar man hemma blir man då miserabel 4 av 5 somrar.

Stockholm är typ varmast i Sverige på sommaren. 2022 hade juli i Stockholm 3 dagar över 25 grader. EN dag var det varmare än 26 grader. En rätt normal julimånad.

Du och många andra har totalt orealistiska förväntningar.
Senast redigerad av DaKittler 2023-08-01 kl. 22:10.
Citera
2023-08-01, 22:04
Medlem
zombie-nations avatar
Jag är skadad sedan förra sommaren. De dagar det varit 23 grader och mest sol har jag frusit. Det är ju egentligen den ideala temperaturen, för man kan göra saker utan att svettas samtidigt som man kan ha sommarkläder.

Trodde aldrig jag skulle säga att jag vill ha 25 grader.

Sedan är vinterns kyla OK eller om det är milt. Det jobbigaste med vintern är mörkret.
Citera
2023-08-01, 22:18
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Funderar lite över vädret i sommar. Varför verkar alla vilja ha ännu sämre väder och ännu kallare än vi redan har?

Vore det inte riktigt skönt om vi kunde få fem grader till på sommaren och lite kortare vintrar?

Vilka vill ha sämre väder?

Jag trodde inte jag skulle bli äldre och gnälla på vädret men där har jag hamnat nu. De dagar det inte regnat har det legat runt 20 grader och det är ingen temperatur för pool-lek med barnen och vänner så förhoppningsvis blir det en resa utomlands under sensommaren alt. tidig höst. Sommarvädret 2023 har varit så jäkla kasst. Global uppvärmning, my ass.
Citera
2023-08-01, 22:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Vilka vill ha sämre väder?

Jag trodde inte jag skulle bli äldre och gnälla på vädret men där har jag hamnat nu. De dagar det inte regnat har det legat runt 20 grader och det är ingen temperatur för pool-lek med barnen och vänner så förhoppningsvis blir det en resa utomlands under sensommaren alt. tidig höst. Sommarvädret 2023 har varit så jäkla kasst. Global uppvärmning, my ass.

Håller med..

Men sverige kanske står utanför uppvärmningen som i allt annat!?

Skitkallt i vårt land så jävla usel sommar helt galet.

Vem fan vill bada i poolen när de regnar och är max 20 grader vid uppehåll?
Citera
2023-08-01, 22:26
Medlem
Full-Retards avatar
Sommaren är ok, vill inte att den ska vara över även om jag inte varit ute jättemycket. Tycker tanken om sommaren är nice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in