2023-08-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Funderar lite över vädret i sommar. Varför verkar alla vilja ha ännu sämre väder och ännu kallare än vi redan har?

Vore det inte riktigt skönt om vi kunde få fem grader till på sommaren och lite kortare vintrar?

Absolut inte, är precis lagom!
Citera
2023-08-01, 22:42
Medlem
Det är väl kanske inte riktigt läge att klaga nu på att det inte är någon värme, när princip övriga världen har galet varmt, men det är ju verkligen märkligt lite soldagar hos oss detta året och dessa ständiga regnskurar.
Citera
2023-08-01, 22:46
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Vilka vill ha sämre väder?

Jag trodde inte jag skulle bli äldre och gnälla på vädret men där har jag hamnat nu. De dagar det inte regnat har det legat runt 20 grader och det är ingen temperatur för pool-lek med barnen och vänner så förhoppningsvis blir det en resa utomlands under sensommaren alt. tidig höst. Sommarvädret 2023 har varit så jäkla kasst. Global uppvärmning, my ass.
Klimatfittorna och journalisterna.
Vi har fått läsa varje dag under hela sommaren om hur hela världen brinner upp och det är för varmt. Trots att det antagligen varit den kallaste julimånaden i mäthistorien.
Citera
2023-08-01, 22:51
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Klimatfittorna och journalisterna.
Vi har fått läsa varje dag under hela sommaren om hur hela världen brinner upp och det är för varmt. Trots att det antagligen varit den kallaste julimånaden i mäthistorien.

Det har väl inte varit så mycket klimatpropaganda i sommar som tidigare? Mesta fokuset har väl varit på den andra krisen österut. Journalister och makthavare jobbar i tandem när en kris uppenbarar sig. Målet är såklart det samma.
Citera
2023-08-01, 22:55
Medlem
katr00pzzs avatar
Skulle inte klaga på 20 grader varmare och ingen snö över huvud taget. Gillar inte mörker, snö och tjocka äckliga kläder
Citera
2023-08-01, 22:56
Medlem
Bubba00s avatar
Alldeles perfekt, tycker jag. Och alldeles vanlig också. Varmt och skönt i juni. Sen får bönderna som de vill med lite nederbörd i juli. Sen blir det en underbar sensommar i Augusti. Precis som det ska va'!
Citera
2023-08-01, 22:58
Medlem
Lite för regnigt och kallt. Samtidigt är det bra när man har små barn då dom inte klarar värme så bra.
Citera
2023-08-01, 22:59
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

Det jobbigaste med vintern är mörkret.

Är väl världens enklaste problem att lösa, tända många lampor! Skaffa starka lampor, och många. Det kan ju bli ljust som i Sahara öknen mitt på dagen, hur lätt som helst! Gör själv så, sen dämpar jag ljuset när jag närmar mig sovdags....
Citera
2023-08-01, 23:07
Medlem
funktioners avatar
Trivs ändå inte i värme så det gör mig inte så mycket. Blir mer påverkad av alla runtomkring en som gnäller över det.
Citera
2023-08-01, 23:08
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Är väl världens enklaste problem att lösa, tända många lampor! Skaffa starka lampor, och många. Det kan ju bli ljust som i Sahara öknen mitt på dagen, hur lätt som helst! Gör själv så, sen dämpar jag ljuset när jag närmar mig sovdags....

Tillbringar du hela dagen inne då? Du har definitivt inget utejobb. Eller jobb alls. Eftersom andra nog skulle släcka dina lampor.
Citera
2023-08-01, 23:30
Medlem
Grontarskonts avatar
Den här sommaren är väl rätt normal!

Lite kallare men normalt med regn!
Citera
2023-08-01, 23:30
Medlem
hockexs avatar
Perfekt som det är nu, man sover mycket bättre och man svettas inte ihjäl när man utför lite fysisk aktivitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in