2023-08-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Så tingsrätten dömde Maja för mord eftersom de bara ville jävlas med henne med andra ord eftersom INGA bevis finns enligt dig.

Tingsrätten dömde MH för mord eftersom de ansåg att obduktionsutlåtandet var som bevis. Hon blev dömd för att Tingsrätten ansåg att MH och JJ hade tagit livet av Tove gemensamt och i samförstånd. Och genom JJs berättelse. Så nu återstår det helt enkelt att se hur det blir i Hovrätten.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-08-01 kl. 23:32.
Citera
2023-08-01, 23:27
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan tillägga på tema stoppa grejer i öronen att MH hade ett par Airpods Pro. Apples egna hörlurar. De ser man i fup att hon använder på morgonen hemma några timmar efter mordet.

Hon har även en app för att kunna spåra dessa lurar om hon tappar bort dem. De är väldigt dyra.

De har nämligen ”Active Noise Cancellation”.

De funkar som så att det finns mikrofoner utanpå och inne i den del som går in i örat och tekniken funkr som så att när luren upptäcker ljud så skickar den ut ”anti-ljud för att störa ut det.

Mig veterligen fungerar bara denna teknik när man spelar upp ljud i lurarna.

Men sådan aktivitet ser vi inte i analysen av hennes användardata.

Tanken är alltså att en mobilberoende tonårstjej hade kunnat somna med dessa lurar i öronen.

Lurarna har även sådan teknik som typ ”bygglurar” a la Peltor med adaptiv tranparens Apple kallar det. Alltså att även om man står i med lurarna så kan man höra folk prata runt om en.

Apples Airpods Pro är alltså ganska isolerade utan själva tekniken. Alltså pga sin utformning.

NY Times har gjort test av alla lägen och bara att stoppa in lurarna i öronen så dämpas ljud med 8 decibel.

Källa:

https://www.nytimes.com/wirecutter/blog/can-airpods-pro-protect-your-hearing/

En sån här mackapär använde de som ”låtsasöra”.

https://www.grasacoustics.com/products/ear-simulator/product/786-ra0402

Jag har inte orkat läsa allt men tror de använde nån annan mackapär för att filtrera bort vissa ljud osv men runt 10 decibel kanske det dämpas då om hon ”glömt” lurarna i öronen. Och är så fallet så har hon antagligen glömt det också med tanke på att hon inte nämner något om Airpods som ”öronproppar” vid sömn denna festnatt.

ANC fungerar även om jag inte spelar ljud i telefonen (iPhone) Så snart den paras med enheten så aktiveras ANC på AirPod Pro gen 1 & 2
Citera
2023-08-01, 23:29
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Det där stämmer, tingsrätten dömde inte på luft, vad än vissa försöker påskina. Nu är det bevisat att MH inte sov. Fortsättning följer för de två mördarna. Har också tröttnat på tråden när man får scrolla mycket, den ena konstiga utläggningen efter den andra och en massa svammel om speciellt Maja. Hon sitter där hon sitter av en anledning och denna gång är det allvar och inget hon kan ljuga sig ur…

Jag tror personligen inte bevisen räcker för fällande dom för mord i HR.
Om hon är skyldig eller inte är rätt ointressant i sammanhanget.
Citera
2023-08-01, 23:29
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Det där stämmer, tingsrätten dömde inte på luft, vad än vissa försöker påskina. Nu är det bevisat att MH inte sov.

Det är det förvisso inte. Men om vi ändå nu skall ta telefonaktiviteten som ett belägg för att Maja höll på med den 0233, då bevisar det att Maja inte kan vara skyldig, eftersom hon då var upptagen med att fingra på sin mobil, just när hon skulle ha hållit i Toves armar.

Citat:
Fortsättning följer för de två mördarna. Har också tröttnat på tråden när man får scrolla mycket, den ena konstiga utläggningen efter den andra och en massa svammel om speciellt Maja. Hon sitter där hon sitter av en anledning och denna gång är det allvar och inget hon kan ljuga sig ur…

Men ditt inlägg tillför en massa, tycker du

Maja behöver inte ljuga sig ur någonting. Det mesta hon sagt har bekräftats som sanning och nu har åklagaren motbevisat sig själv vad gäller hans anklagelse mot Maja. Allt Maja behöver göra är att överlåta åt sin försvarare att göra sitt jobb. Så kan hon åka hem sen.
Citera
2023-08-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ingen media har sagt att det totalt finns 0 bevis mot Majs. Att hon är lika givet oskyldig som Arne Hegerfors.
Om du tror att det flinet finns ett enda bevis mot Maja och att hon blir dömd till livstid för mord visar mest att du är helt tappad.

Bevisen räcker ev inte i hovrätt. Men bevis finns.

Som jag skrev tidigare Tingsrätten gick efter obduktionsutlåtandet och även efter JJs berättelse.
Citera
2023-08-01, 23:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ingen media har sagt att det totalt finns 0 bevis mot Majs. Att hon är lika givet oskyldig som Arne Hegerfors.
Om du tror att det flinet finns ett enda bevis mot Maja och att hon blir dömd till livstid för mord visar mest att du är helt tappad.

Bevisen räcker ev inte i hovrätt. Men bevis finns.

"bevis finns"

och det enda du har att komma med är Arne Hegerfors

I rest my case
Citera
2023-08-01, 23:33
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är verkligen komiskt vilket intresse du visar för mig. Du är verkligen inte trött mig, det är ett som är säkert. Lite småkär är nog snarare vad det handlar om.

Ja, visst kan det vara två som har samma DNA, inte är det speciellt ovanligt heller, ca 1% av befolkningen om jag inte minns helt fel. Men man har väl inte hittat något DNA alls av Maja inne på toaletten. Så, ja, i detta fall kan vi glömma DNA vad gäller Maja. Ännu ett indicium som talar till Majas fördel. Inga fotavtryck av henne heller. Ännu ett indicium till Majas fördel. Vad gäller telefonen så har just åklagaren använt Majas telefonloggar för att bevis att Maja var upptagen med sin telefon just precis när Johanna enligt åklagaren mördade Tove, och bevisade alltså därmed att Maja inte kan ha deltagit i mordet. Visst är det fantastiskt vad man kan bevisa med en mobiltelefons stegapp.

Har du några fler tramsiga kommentarer som jag kan slå hål på, det här var ju kul

Bevisar ingenting, kan vara en tredje person som gått runt med Majas telefon, finns inga bevis på att det är Maja som fipplar med hennes telefon.
Citera
2023-08-01, 23:34
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Som jag skrev tidigare Tingsrätten gick efter obduktionsutlåtandet och även efter JJs berättelse.

Samt Majas telefon och grannens utsaga.

Och så kokade de ihop alltihopa till en alldeles egen liten soppa "för att få ihop det hela", som inte ens låg i linje med det åklagaren påstår.
Citera
2023-08-01, 23:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag tror personligen inte bevisen räcker för fällande dom för mord i HR.
Om hon är skyldig eller inte är rätt ointressant i sammanhanget.

Må så vara... att idioterna i HR inte kommer att dömma henne... men om hon tror att samhället kommer ta emot henne med öppna armar så kommer hon få ett jobbigt uppvaknande... och där kommer inte hennes lögner eller HRs gullande med mördare att kunna rädda henne.
Citera
2023-08-01, 23:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Bevisar ingenting, kan vara en tredje person som gått runt med Majas telefon, finns inga bevis på att det är Maja som fipplar med hennes telefon.

Du har en poäng där ...

Loggarna i Majas telefon "bevisar ingenting"

Hmmm, deja vu

Just ja

Det är ju det jag har sagt hela tiden. Ända från start.

Loggarna i Majas telefon bevisar ingenting.

Maja kan fortfarande ha sovit hela tiden.

Tack! Då är vi i alla fall överens om det.
Citera
2023-08-01, 23:37
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Precis det var säkert E.T som ströp Tove inne på toa innan han åkte hem till planeten mars igen och det är nu upp till åklagaren att motbevisa detta påstående enligt alla Maja clowner i tråden då
Citera
2023-08-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Samt Majas telefon och grannens utsaga.

Och så kokade de ihop alltihopa till en alldeles egen liten soppa "för att få ihop det hela", som inte ens låg i linje med det åklagaren påstår.

Det glömde jag: Majas telefon och grannens utsaga. Man kan inte tänka på allt. Och så hittepåhistorien. Men åklagaren går väl på obduktionsutlåtandet och JJs berättelse om att få Maja dömd? Det är så jag förstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in