Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Vad ”bättre” betyder framgår av sammanhanget. Ser du skillnaden mellan ”Bättre på att vara en arrogant skitstövel” och exempelvis ”Bättre på att spela gitarr”. Alltså i fråga om betydelsen av ordet ”bättre”.
Antifeministerna skriver i vart och vartannat inlägg att män är bättre på schack, poker, e-sport, motorsport osv. Så varför framför du inte kritik mot att de underlåter att ta med den stora manliga överrepresentationen (80-99 % manliga utövare/tävlande)? De vilseleder ju sina läsare, sprider propaganda och ideologiskt trams.
Så vad väntar du på? Sätt igång att skicka inlägg till alla antifeminister som inte tagit med överrepresentationen av män.
När du blir påkommen med att köra med fulspel så kallar du dem för misogyna etc. Det märks du inte har läst mina inlägg. Jag har påpekat det om schack flera gånger. Däremot så förlitar jag mig på att feministerna så gärna rättar felen hos antifeministerna att jag har valt att granska feministernas uttalanden mer.
Jag tänker inte fokusera på att framföra kritik mot mitt egna ''lag''. Däremot hittar jag inte på saker som du gör med dubbla måttstockar.
En försiktigare förare är inte nödvändigtvis bättre.
Ser även ut som att AB har räknat helt fel. Har inte verifierat allt men att inte ens kunna addera korrekt som AB journalist är högst imponerande. 43 motorcyklister (män) som dog 2018?! Det står ingenstans i rapporten. Han får nog gå tillbaka till grundskolan.

. Kanske är jag som räknar fel? Men det tror jag inte. Jag har lite, lite hög tilltro till mitt egna omdöme än hans

.
https://www.aftonbladet.se/bil/a/b5v5qB/beviset-kvinnor-kor-battre-an-man