2023-08-01, 16:24
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buskalle
Kvinnor är i allmänhet bättre bilförare kolla olycksstatistiken ! En del på jobbet blir irriterade när jag nämner detta men de fattar inte att en del i att vara bra på att köra bil är att ha omdöme och att visa hänsyn emot sina medtrafikanter .
Mvh Buskalle
De små lättkränkta själarna med sköra mansegon fattar inte det heller. Inga fakta går in i deras skallar. Om du har läst inläggen som de skrivit, då förstår du säkert. Enligt dem är kvinnor sämst på allt inom bilkörning i trafiken. Inte bara det utan i precis alla andra områden. Till och med i att föda barn, eftersom de har mycket större mödradödlighet än män.
Citera
2023-08-01, 16:25
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok86
Trafiksäkerhet.

Ta initiativ till att skiljas när förhållandet är dåligt.

Söka hjälp vid psykisk ohälsa.
Det har du så förbaskat rätt i.
Citera
2023-08-01, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
du har givetvis rätt till dina känslor, men vad någon annan ska ha dem till är uppenbarligen ett mysterium för dig....gäsp, bara 20...https://en.wikipedia.org/wiki/Powell_Janulus

. Ja gäsp - går inte jämföra en trettonåring med en 46-årig gubbe.. Gäsp.
prata går väl an - med några hundra ord, men att skriva rätt med alla olika skriftspråken kinesiska koreanska arabiska hindi osv -
Citera
2023-08-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vad ”bättre” betyder framgår av sammanhanget. Ser du skillnaden mellan ”Bättre på att vara en arrogant skitstövel” och exempelvis ”Bättre på att spela gitarr”. Alltså i fråga om betydelsen av ordet ”bättre”.

Antifeministerna skriver i vart och vartannat inlägg att män är bättre på schack, poker, e-sport, motorsport osv. Så varför framför du inte kritik mot att de underlåter att ta med den stora manliga överrepresentationen (80-99 % manliga utövare/tävlande)? De vilseleder ju sina läsare, sprider propaganda och ideologiskt trams.

Så vad väntar du på? Sätt igång att skicka inlägg till alla antifeminister som inte tagit med överrepresentationen av män.

När du blir påkommen med att köra med fulspel så kallar du dem för misogyna etc. Det märks du inte har läst mina inlägg. Jag har påpekat det om schack flera gånger. Däremot så förlitar jag mig på att feministerna så gärna rättar felen hos antifeministerna att jag har valt att granska feministernas uttalanden mer.

Jag tänker inte fokusera på att framföra kritik mot mitt egna ''lag''. Däremot hittar jag inte på saker som du gör med dubbla måttstockar.

En försiktigare förare är inte nödvändigtvis bättre.

Ser även ut som att AB har räknat helt fel. Har inte verifierat allt men att inte ens kunna addera korrekt som AB journalist är högst imponerande. 43 motorcyklister (män) som dog 2018?! Det står ingenstans i rapporten. Han får nog gå tillbaka till grundskolan. . Kanske är jag som räknar fel? Men det tror jag inte. Jag har lite, lite hög tilltro till mitt egna omdöme än hans .

https://www.aftonbladet.se/bil/a/b5v5qB/beviset-kvinnor-kor-battre-an-man
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-08-01 kl. 16:46.
Citera
2023-08-01, 17:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
. Ja gäsp - går inte jämföra en trettonåring med en 46-årig gubbe.. Gäsp.
prata går väl an - med några hundra ord, men att skriva rätt med alla olika skriftspråken kinesiska koreanska arabiska hindi osv -

Är man bäst så är man.
Citera
2023-08-01, 18:06
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
När du blir påkommen med att köra med fulspel så kallar du dem för misogyna etc. Det märks du inte har läst mina inlägg. Jag har påpekat det om schack flera gånger. Däremot så förlitar jag mig på att feministerna så gärna rättar felen hos antifeministerna att jag har valt att granska feministernas uttalanden mer.

Jag tänker inte fokusera på att framföra kritik mot mitt egna ''lag''. Däremot hittar jag inte på saker som du gör med dubbla måttstockar.

En försiktigare förare är inte nödvändigtvis bättre.
Fulspel är verkligen ditt största signum med allehanda halmgubbar, personangrepp, upprepningar och raljeringar.

Schack? Då har du inte läst mina inlägg. Sök på mitt nick och skriv in ”schack” som nyckelord. Sedan kommer upp en lång radda med inlägg där jag redogör för förklaringarna bakom den manliga dominansen i schack. Tidigaste inlägget är från mars 2016.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Ser även ut som att AB har räknat helt fel. Har inte verifierat allt men att inte ens kunna addera korrekt som AB journalist är högst imponerande. 43 motorcyklister (män) som dog 2018?! Det står ingenstans i rapporten. Han får nog gå tillbaka till grundskolan. . Kanske är jag som räknar fel? Men det tror jag inte. Jag har lite, lite hög tilltro till mitt egna omdöme än hans .

https://www.aftonbladet.se/bil/a/b5v5qB/beviset-kvinnor-kor-battre-an-man
På Trafas sida för 2018:
https://www.trafa.se/globalassets/statistik/vagtrafik/vagtrafikskador/2018/vagtrafikskador-2018---blad.pdf

Den största trafikantgruppen bland de omkomna under 2018 var bilister (197 omkomna), följt av motorcyklister (47 omkomna) och gående (34 omkomna) (Tabell 1).” (Sid 2(5)

Av de 324 personerna som omkom under 2018 omkom 100 personer (31 %) i singelolyckor med motorfordon. Vanligaste singelolyckan var med personbil (60 omkomna) följt av motorcykel singelolycka (23 omkomna).” (Sid 4/5)

Ser du skillnaden?

Att AB:s journalist felaktigt skrev ”43” istället för ”47” kan dock förklaras att hens ditklottrade siffra ”7” var så slarvigt skrivet i den analoga anteckningsboken att det såg ut som ”3”. Sånt händer den bästa.
Citera
2023-08-01, 18:23
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Min bil är automat, jag lämnar den på service när lampan blinkar, gör det mig till sämre förare?

Varför krypa under bilen när jag kan betala bort det.

Om man känner till ett fordons egenskaper och kan göra enkelt underhåll har man troligtvis bättre förmåga att utnyttja fordonet optimalt.

Jämför ryttare, om en ryttare vet hur hästen mår och kan bedöma om den är halt eller hur den mår är personen förmodligen en bättre ryttare.

Kunskap trumfar alltid ignorans!
Citera
2023-08-01, 18:41
Medlem
Citat:
Så varför framför du inte kritik mot att de underlåter att ta med den stora manliga överrepresentationen (80-99 % manliga utövare/tävlande)? De vilseleder ju sina läsare, sprider propaganda och ideologiskt trams.

Så vad väntar du på? Sätt igång att skicka inlägg till alla antifeminister som inte tagit med överrepresentationen av män
.

Citat:
Schack? Då har du inte läst mina inlägg. Sök på mitt nick och skriv in ”schack” som nyckelord. Sedan kommer upp en lång radda med inlägg där jag redogör för förklaringarna bakom den manliga dominansen i schack. Tidigaste inlägget är från mars 2016.

Fattar du trögt x)? Verkar så... du frågade varför jag inte tar fram kritik mot antifeministerna och jag sa att jag redan har gjort det och tog upp exempel - varför män dominerar i schack. Du har säkert också tagit upp det.

Citat:
På Trafas sida för 2018:
https://www.trafa.se/globalassets/statistik/vagtrafik/vagtrafikskador/2018/vagtrafikskador-2018---blad.pdf

Den största trafikantgruppen bland de omkomna under 2018 var bilister (197 omkomna), följt av motorcyklister (47 omkomna) och gående (34 omkomna) (Tabell 1).” (Sid 2(5)

Av de 324 personerna som omkom under 2018 omkom 100 personer (31 %) i singelolyckor med motorfordon. Vanligaste singelolyckan var med personbil (60 omkomna) följt av motorcykel singelolycka (23 omkomna).” (Sid 4/5)

Ser du skillnaden?

Att AB:s journalist felaktigt skrev ”43” istället för ”47” kan dock förklaras att hens ditklottrade siffra ”7” var så slarvigt skrivet i den analoga anteckningsboken att det såg ut som ”3”. Sånt händer den bästa.

Det var den mest långsökta bortförklaring jag har hört. Du tänker inte heller logiskt då 47 syftar på det totala antalet motorcyklister som dog år 2018, inte män. Så den förklaringen håller icke.

Har du ens läst AB-artikeln?
Citera
2023-08-01, 18:47
Medlem
Citat:
Så varför framför du inte kritik mot att de underlåter att ta med den stora manliga överrepresentationen (80-99 % manliga utövare/tävlande)? De vilseleder ju sina läsare, sprider propaganda och ideologiskt trams.

Så vad väntar du på? Sätt igång att skicka inlägg till alla antifeminister som inte tagit med överrepresentationen av män
.

Citat:

Fattar du trögt x)? Verkar så... du frågade varför jag inte tar fram kritik mot antifeministerna och jag sa att jag redan har gjort det och tog upp exempel - varför män dominerar i schack. Du har säkert också tagit upp det.

Citat:
På Trafas sida för 2018:

Ser du skillnaden?

Det var den mest långsökta bortförklaring jag har hört. Du tänker inte heller logiskt då 47 syftar på det totala antalet motorcyklister som dog år 2018, inte män. Så den förklaringen håller icke.

Har du ens läst AB-artikeln?
Citera
2023-08-01, 18:51
Bannlyst
Jag tänkte säga laga mat.
Sen kom jag på att världens bästa kock är Gordon Ramsey
Citera
2023-08-01, 19:35
Avstängd
Citat:
De små lättkränkta själarna med sköra mansegon fattar inte det heller. Inga fakta går in i deras skallar. Om du har läst inläggen som de skrivit, då förstår du säkert. Enligt dem är kvinnor sämst på allt inom bilkörning i trafiken. Inte bara det utan i precis alla andra områden. Till och med i att föda barn, eftersom de har mycket större mödradödlighet än män.

Det är väll endå det objektiva argumentet för att kvinnor är bättre i trafiken, för att de är med om färre dödsolyckor?
Citera
2023-08-01, 19:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnglaPersson
Jag tänkte säga laga mat.
Sen kom jag på att världens bästa kock är Gordon Ramsey

tror nog vi hittar ganska många män och bara någora få kvinnor i en top 100 lista när det kommer till mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in