2023-07-31, 21:15
Medlem
Prokloss avatar
Sverige är ett riktigt CP samhälle!

Rättegång för 400 kr

Uppenbart att ICA handlaren har något personligt mot ”Arge snickaren ”. Ringa polis En person som varit kund i affären i över 10 år.

Om nu ICA handlaren upplevde problem med Anders sen tidigare, hade de helt enkelt kunnat spärrat honom från självscannern och sagt att han måste välja den vanlig kassan.
Citera
2023-07-31, 21:38
Moderator
Dr Kings avatar
Det spelar ingen roll om Arga Snickaren fälls eller frias i denna rättegång. I folkdomstolen är han ju redan dömd som en återfallsförbrytare som borde få tillbringa ett antal månader i ett arbetsläger där han skall rengöra svinstior m.h.a. en tandborste.
Citera
2023-07-31, 22:41
Medlem
Dr, Grande Förklarar.

10 Antisocial Behaviors and the Thoughts that Cause Them | Antisocial Personality Disorder
Citera
2023-07-31, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Den här tråden visar hur dåligt många svenskar mår som sitter och hoppas att arga snickaren är en snattare.

Har man tvåfungerande hjärnceller förstår man att han givetvis inte medvetet försökt stjäla 3 jävla köttbitar.

Varför butiksägaren skulle vilja ta chansen att försöka sätta dit honom för ett vanligt misstag? Jo för att han är precis som er.

Det är ytterst få personer som har råd som skulle var så sjuka att dom försöker stjäla varor motsvarande kaffepengar för en själv. Han är super-trovärdig i sitt förhör och butiksägaren sökte felet och försöker bara förstora upp det för att han njuter av det. Varför vet bara han själv, men ja många stör sig på kändisar, eller på folk som får andras beundran. Så är det .

Har man läst FUP är det ingen tvekan om att AÖ stulit köttbitarna. Menar du och ni andra som försvarar honom att AÖ på allvar skulle ha scannat in köttbitarna, som han hävdar, men att tekniken fallerat?

Och sen skulle dessutom kontrollanten, som stod precis bredvid, ljuga när han säger att AÖ inte scannat in köttbitarna?
Och sen missar AÖ helt att slutpriset blev 400 kr istället för 800 kr?

Inte heller rättegången känns han väl så trovärdig när han beskriver ett tidigare tillfälle han fått avstämning och då gått och ställt sig i den vanliga kassan istället för han kände att "det inte blev riktigt rätt". Han erkänner i princip att han försökt fuska tidigare.

Sen har vi allt annat som rapporterats av butikschefen som är svårt bortförklara.
Senast redigerad av grelin1999 2023-07-31 kl. 23:31.
Citera
2023-07-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Något känns skumt med väktaren och butiksägaren

- I förhöret påstår väktaren att han insåg att det rörde sig om Arga Snickaren först när han skulle skriva sin griprapport. Hur troligt är det egentligen att ingen, efter ingripandet, faktiskt påpekar att det är Övfergård som de har fångat?

- När väktaren beskriver hur händelseförloppet gick till när Anders stal köttbitar så använder han sig konstant av formuleringar som "som jag minns det" och "eller så skulle jag kunna sträcka mig till att påsen låg på..." Väldigt osäker.

- Varför skulle skulle butiksägaren säga "Vet du hur Arga Snickaren ser ut? Han ser precis ut som honom" och inte "Vet du vem Arga Snickaren är? Det är han" till väktaren? Klart det är möjligt att man formulerar sig på det sättet, men känns samtidigt som en efterhandskonstruktion, eftersom butiksägaren hade stenkoll på att det rörde sig om Anders Övfergård som kom in i butiken.

Tyckte faktiskt att Anders framstod som trovärdig i sitt förhör.

Så du tror på AÖ när han säger att han scannade in fem köttbitar men att bara två registrerades?
Citera
2023-07-31, 23:53
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Så du tror på AÖ när han säger att han scannade in fem köttbitar men att bara två registrerades?
Njaa, vet inte, men efter att ha lyssnat på förhören så har iallafall min bild ändrats något. När man först läste FUP:en och alla artiklar så framstod Anders som en notorisk, narcissistisk kleptoman som ägnat sig åt stölder i 10 års tid. Fick inte alls den känslan efter att ha lyssnat på förhöret; Anders framstod som trovärdig(ish), samtidigt som väktaren var lite motsägelsefull, osammanhängande och flummig - vilket även personerna som intervjuade honom verkade snappa upp.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-07-31 kl. 23:55.
Citera
2023-08-01, 01:15
Medlem
Citat:
Njaa, vet inte, men efter att ha lyssnat på förhören så har iallafall min bild ändrats något. När man först läste FUP:en och alla artiklar så framstod Anders som en notorisk, narcissistisk kleptoman som ägnat sig åt stölder i 10 års tid. Fick inte alls den känslan efter att ha lyssnat på förhöret; Anders framstod som trovärdig(ish), samtidigt som väktaren var lite motsägelsefull, osammanhängande och flummig - vilket även personerna som intervjuade honom verkade snappa upp.
Fick en totalt motsatt bild. Väktaren var tydlig och sa exakt vad som hänt medans Anders historia kändes orimlig och luddig
Får se vad domstolen tyckte
Citera
2023-08-01, 06:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Sverige är ett riktigt CP samhälle!

Rättegång för 400 kr

Uppenbart att ICA handlaren har något personligt mot ”Arge snickaren ”. Ringa polis En person som varit kund i affären i över 10 år.

Om nu ICA handlaren upplevde problem med Anders sen tidigare, hade de helt enkelt kunnat spärrat honom från självscannern och sagt att han måste välja den vanlig kassan.
Alla snattare skall polisanmälas, spelar ingen roll om det är Muhammed eller Aga snattaren. Stöld är stöld.

Det var ju inte löken eller ett kg morötter han "glömt" skanna, det var fem förpackningar kött.
Sen att karln är ett rövhål allmänt gör ju inte saken bättre!
Citera
2023-08-01, 08:52
Medlem
De flesta bryr sig inte om huruvida någon stjäl ifrån Ica Maxi. Personligen så bryr jag mig mer om någon stjäl en cykel från en privatperson än att någon stjäl för 400 kr hos Ica.

Detta kommer inte påverka Anders liv något nämnvärt. Finns värre brott.

Sen kan jag tycka att Anders är helt blåst i skallen som väljer att stjäla på Ica då han borde ha pengar att betala för sig.

Han är uppenbart skyldig. Lyssna på Prime crimes kanal som har ljudet från rättegången. https://youtu.be/VnMYGSUmUI4
Senast redigerad av Knarkblomman 2023-08-01 kl. 09:19.
Citera
2023-08-01, 09:07
Medlem
Citat:

Med åren tror jag man bättre lär sig att de där "det tror jag inte om honom"-personerna oftast är de bästa bedragarna.

Om rätten anser det vara ett rimligt försvar att blipparen fallerat och att handlaren och kontrollanten ingått en konspiration för att sätta dit snickaren, och att sista steget, där man ombeds kontrollera sina varor, inte har någon juridisk bindning, så kommer man aldrig kunna döma någon.

Dessutom verkar detta vara första gången någonsin som en scanner missat registrera varor trots att den låtit till. Vad är oddsen det skulle hända?

Påminner om
"Who threw dat ham!"-försvaret
https://www.snopes.com/fact-check/braked-ham/
Citera
2023-08-01, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Alla snattare skall polisanmälas, spelar ingen roll om det är Muhammed eller Aga snattaren. Stöld är stöld.

Det var ju inte löken eller ett kg morötter han "glömt" skanna, det var fem förpackningar kött.
Sen att karln är ett rövhål allmänt gör ju inte saken bättre!

Exakt. Sen förstår vem som helst att en vara här, en vara där i tio års tid blir en jävla massa pengar tillslut. Varför ge folk femfingersrabatt? Hoppas karlen blir portförbjuden i aktuell butik. Vore inte mer än rätt.
Citera
2023-08-01, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
De flesta bryr sig inte om huruvida någon stjäl ifrån Ica Maxi. Personligen så bryr jag mig mer om någon stjäl en cykel från en privatperson än att någon stjäl för 400 kr hos Ica.

Detta kommer inte påverka Anders liv något nämnvärt. Finns värre brott.

Sen kan jag tycka att Anders är helt blåst i skallen som väljer att stjäla på Ica då han borde ha pengar att betala för sig.

Han är uppenbart skyldig. Lyssna på Prime crimes kanal som har ljudet från rättegången. https://youtu.be/VnMYGSUmUI4
Detta kommer påverka AÖs liv totalt. Vare sig han är skyldig eller icke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in