2023-07-25, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja att Musk skulle vara Satoshi är det första jag utesluter. För att ligga bakom Paypal så är han väldigt offside när det kommer till kunskap kring krypto av det jag hört i diskussioner och debatter.

Möjligt att han satt sig in mer senaste året, för Doge intresset har ju avtagit. Ju mer man läser på desto mindre tror man på Doge och diverse skitprojekt.

Jag är mer öppen för möjligheten att Musk skulle kunna vara Satoshi. Det ligger då i korten att han måste spela dum för att inte bli mer misstänkt än han redan är. Jag utesluter däremot att Musk inte skulle förstå BTC, etc. Doge har jag aldrig trott på mer än som en pump and dump-thing.

Edit: Det där med att hypa Doge passar väl in i skådespelet, om det är ett sådant.
Citera
2023-07-25, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Patetiskt av dig att ignorera argumenten, bemöt dom istället om du är så smart. Du framstår bara som okunnig. ”

Ha tålamod för att se framtidsscenariot jag nämnde spela ut.

Min analys kommer inte att bli verklighet inom 24 timmar eller några månader.

Så jag ser ingen anledning att slösa min tid dagligen på att försöka förklara detta för oerfarna investerare som du.

Tiden visar alltid vem som har rätt, det är oftast jag.

Det är därför jag är bra på det jag gör och därför tjänar jag pengar på Wall Street.
Citera
2023-07-25, 14:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CryptoWonder
Ha tålamod för att se framtidsscenariot jag nämnde spela ut.

Min analys kommer inte att bli verklighet inom 24 timmar eller några månader.

Så jag ser ingen anledning att slösa min tid dagligen på att försöka förklara detta för oerfarna investerare som du.

Tiden visar alltid vem som har rätt, det är oftast jag.

Det är därför jag är bra på det jag gör och därför tjänar jag pengar på Wall Street.
Tillsivdare har du dock objektivt fel för Bitcoin är värt ~30k.
Kanske får du rätt i framtiden, men baserat på din förmåga att resonera och argumentera för din sak så känns det högst otroligt.
Citera
2023-07-25, 14:09
Medlem
Citat:
Tillsivdare har du dock objektivt fel för Bitcoin är värt ~30k.
Kanske får du rätt i framtiden, men baserat på din förmåga att resonera och argumentera för din sak så känns det högst otroligt.

Jag behöver inte övertyga dig om något annat, framtiden kommer att göra det för mig.

Lycka till, du kommer att behöva det.
Citera
2023-07-25, 17:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ju mer man läser på desto mindre tror man på Doge och diverse skitprojekt.
Ändå hade man tjänat mer på att köpa doge än bitcoin under de senaste 3, 5 eller 10 åren. Då måste bitcoin vara ett ännu värre skitprojekt.
Citera
2023-07-26, 13:11
Medlem
pumse1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Ändå hade man tjänat mer på att köpa doge än bitcoin under de senaste 3, 5 eller 10 åren. Då måste bitcoin vara ett ännu värre skitprojekt.

Beror väl helt på vad du har för risktolerans
Citera
2023-07-28, 16:49
Medlem
Det här tycker jag är ett bra inslag som inbegriper ett par tämligen djupsinniga reflektioner, det kortfattade och klatschiga formatet till trots:

Take custody of your bitcoin before it’s too late
https://m.youtube.com/watch?v=0kdATsGuEoY
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-07-28 kl. 16:52.
Citera
2023-07-31, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Du får göra som Max Keiser, flytta till El Salvador..
Han är åtminstone underhållande att lyssna till: https://www.youtube.com/watch?v=yHVtEAkh4pY

För egen del har jag några btc på min ledger sedan många år tillbaka, vilka jag förmodligen aldrig kommer att sälja för fiat.

Den tanken har jag haft men tror inte det är värt det än.
Bitcoin är inte en bra valuta helt enkelt eftersom det inte finns någon privacy. Åker du dit och betalar för öl och grönsaker med bitcoin så vet strax varenda person i el salvador allt om din finans och hur du spenderar pengar, vart och hur mycket, vilka tider osv. Hemskt. Så om jag åkte dit skulle jag trots allt bara använda dollar i kontanter. Det är iofs ändå bättre än sverige eftersom sverige är väldigt kontantlöst och blir bara värre. Men kontanter används i flesta EU länder fortfarande så bättre att flytta till spanien eller portugal än el salvador. Den ändå anledning att flytta till el salvador är för att inte behöva betala skatt, men är det värt det? nej.

Hoppas bitcoin är bara steg 1 i el salvador. Om det tar fart där och de börjar använda andra kryptovalutor som monero eller vad som helst som har privacy då skulle det bli mycket mer lockande.
Citera
2023-07-31, 14:51
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduktig
Bitcoin är inte en bra valuta helt enkelt eftersom det inte finns någon privacy. Åker du dit och betalar för öl och grönsaker med bitcoin så vet strax varenda person i el salvador allt om din finans och hur du spenderar pengar, vart och hur mycket, vilka tider osv. Hemskt. Så om jag åkte dit skulle jag trots allt bara använda dollar i kontanter. Det är iofs ändå bättre än sverige eftersom sverige är väldigt kontantlöst och blir bara värre. Men kontanter används i flesta EU länder fortfarande så bättre att flytta till spanien eller portugal än el salvador. Den ändå anledning att flytta till el salvador är för att inte behöva betala skatt, men är det värt det? nej.

Hoppas bitcoin är bara steg 1 i el salvador. Om det tar fart där och de börjar använda andra kryptovalutor som monero eller vad som helst som har privacy då skulle det bli mycket mer lockande.
Kan du visa hur du tar reda på en persons finanser med hjälp av en btc transaktion?
Citera
2023-07-31, 16:35
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Kan du visa hur du tar reda på en persons finanser med hjälp av en btc transaktion?

Om BTC är synonymt med finanser så är det tämligen enkelt. Men jag förmodar att du syftar på de där pengarna som kommer gå till zero men som ändå behövs för att pumpa upp värdet på Bitcoin.
Citera
2023-07-31, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduktig

Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Om BTC är synonymt med finanser så är det tämligen enkelt. Men jag förmodar att du syftar på de där pengarna som kommer gå till zero men som ändå behövs för att pumpa upp värdet på Bitcoin.

I El Salvador används främst lightning. Mottagaren av en lightningbetalning får noll information om betalarens finanser.

Även onchaintransaktioner kan förvillas rejält om man drar fördel av möjligheterna i t.ex. Sparrow eller Samourai. Överhuvudtaget är det inte så enkelt att få fram information om onchainfinanserna heller, om man använder best practice och lite eftertanke.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-07-31 kl. 18:29.
Citera
2023-07-31, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Konstigt fråga. Låter inte som du förstår vad en blockchain explorer är. Har du någonsin användit en? Men har du en transaktion hash så ser du ju vilken address det skickades från och vilken det skickas till. Har du deras addrss då ser du ju allt de skickat och fått. Sen är frågan om de försökt göra det krångligare men det är fortfarande enkelt att spåra, speciellt om man använder appar som oxt.me
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in