Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Du sa inget om storleken på transaktionerna, utan gjorde ett otroligt korkat uttalande som jag naturligtvis kunde peka på idiotin i.
Behöver inte säga något om storleken på transaktionerna för att konstatera att Bitcoin frodas om folk vill betala hundratals dollar för att göra transaktionerna.
De som tänker till lite kan ju gissa att det främst handlar om stora transaktioner i ett sådant scenario. Om man tänker till lite alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Det finns dock ingen fungerande lösning idag (som vi båda mycket väl vet om). En möjlig lösning är att lansera banker, men varför ska vi återuppfinna hjulet?
Återigen, så länge det inte konstaterats vara ett olösbart problem så är jag nöjd. Då finns det hopp för att denna bonusfeature ovanpå onchain transaktioner för Bitcoin som kan driva det potentiella värdet till oanade nivåer.
Men som sagt, den behövs inte för att Bitcoin skall vara eftertraktad nog för att motivera transaktionsavgifter på hundratals dollar per styck.
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Ja, som sagt, exempelvis när halva världens befolkning (och alla företag) ska onboardas till lightning.
Om det vore sant, så gäller det fortfarande bara för Lightning. Du har fortfarande inte bevisat att det är ett olösbart problem använda Bitcoin i botten för småtransaktioner globalt på något sätt.
Kunde man använda guld i botten för alla dollar transaktioner än gång i tiden, varför skulle man inte kunna använda Bitcoin?
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Brukar företag göra betalningar mellan varandra i guldtackor? Superkonstig jämförelse.
Nej, ingen sade det. Däremot så gör företag betalningar till varandra för miljontals dollar och mer. En transaktionsavgift på några hundra dollar är försumbar i det sammanhanget.
Och för att förekomma ditt idiotiska svar på detta i stil med "vad kostar en debit och en kredit på 2 bankkonton" så vill jag först att du tar fram uppgifter vad ett snittföretag på Nasdaq har för bankkostnader varje år.
Ämnet är avhandlat och du behöver inte svara för vi är nog klara här. Du skall dock få ditt sedvanliga sista ord så ses vi vid nästa halmstrå.