2023-07-24, 10:57
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tror inte du fattat det fundamentala vi talar om här. Småtransaktioner kommer man behöva lösa i andra lager.
Oavsett om dom löses eller inte, så frodas ändå Bitcoin om folk är bredda att betala hundratals dollar för att göra transaktioner med dem.
Hundratals dollar är peanuts för användare som betalar tiotusentals dollar för att bedriva handel idag, så målgruppen finns absolut, om man klarar av att tänka längre än näsan räcker dvs.
Du har alltså ingen lösning.

Även dina "andra lager" kräver regelbundna transaktioner on-chain. Utöver det faktum att de är fundamentalt trasiga (nu vet vi båda att du menar LN).

Vi har tidigare gått igenom räkneexempel på hur många transaktioner som skulle krävas för att onboarda en betydande mängd användare på LN. Idén är dödfödd.
Citera
2023-07-24, 11:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du har alltså ingen lösning.
Lösning på vad?
Ingen pratade om småtransaktioner här. Varför vill du spåra ur diskussionen?

När det gäller småtransaktioner så nöjer jag mig med att konstatera att det finns inget som säger att det är ett olösbart problem ovanpå Bitcoin.

Citat:
Även dina "andra lager" kräver regelbundna transaktioner on-chain.
Kan du bevisa att det krävs så ofta att batchade settlements inte är lönsamt att göra för hundratals dollar?

Guld fungerar i dag, trots att det säkert kostar tiotusentals dollar att flytta guldtackor från A till B. Tänka sig...
Citera
2023-07-24, 11:09
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Lösning på vad?
Ingen pratade om småtransaktioner här. Varför vill du spåra ur diskussionen?
Du sa inget om storleken på transaktionerna, utan gjorde ett otroligt korkat uttalande som jag naturligtvis kunde peka på idiotin i.

Citat:
När det gäller småtransaktioner så nöjer jag mig med att konstatera att det finns inget som säger att det är ett olösbart problem ovanpå Bitcoin.
Det finns dock ingen fungerande lösning idag (som vi båda mycket väl vet om). En möjlig lösning är att lansera banker, men varför ska vi återuppfinna hjulet?

Citat:
Kan du bevisa att det krävs så ofta att batchade settlements inte är lönsamt att göra för hundratals dollar?
Ja, som sagt, exempelvis när halva världens befolkning (och alla företag) ska onboardas till lightning.

Citat:
Guld fungerar i dag, trots att det säkert kostar tiotusentals dollar att flytta guldtackor från A till B. Tänka sig...
Brukar företag göra betalningar mellan varandra i guldtackor? Superkonstig jämförelse.
Citera
2023-07-24, 11:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du sa inget om storleken på transaktionerna, utan gjorde ett otroligt korkat uttalande som jag naturligtvis kunde peka på idiotin i.
Behöver inte säga något om storleken på transaktionerna för att konstatera att Bitcoin frodas om folk vill betala hundratals dollar för att göra transaktionerna.
De som tänker till lite kan ju gissa att det främst handlar om stora transaktioner i ett sådant scenario. Om man tänker till lite alltså.

Citat:

Det finns dock ingen fungerande lösning idag (som vi båda mycket väl vet om). En möjlig lösning är att lansera banker, men varför ska vi återuppfinna hjulet?
Återigen, så länge det inte konstaterats vara ett olösbart problem så är jag nöjd. Då finns det hopp för att denna bonusfeature ovanpå onchain transaktioner för Bitcoin som kan driva det potentiella värdet till oanade nivåer.
Men som sagt, den behövs inte för att Bitcoin skall vara eftertraktad nog för att motivera transaktionsavgifter på hundratals dollar per styck.

Citat:
Ja, som sagt, exempelvis när halva världens befolkning (och alla företag) ska onboardas till lightning.
Om det vore sant, så gäller det fortfarande bara för Lightning. Du har fortfarande inte bevisat att det är ett olösbart problem använda Bitcoin i botten för småtransaktioner globalt på något sätt.

Kunde man använda guld i botten för alla dollar transaktioner än gång i tiden, varför skulle man inte kunna använda Bitcoin?

Citat:
Brukar företag göra betalningar mellan varandra i guldtackor? Superkonstig jämförelse.
Nej, ingen sade det. Däremot så gör företag betalningar till varandra för miljontals dollar och mer. En transaktionsavgift på några hundra dollar är försumbar i det sammanhanget.

Och för att förekomma ditt idiotiska svar på detta i stil med "vad kostar en debit och en kredit på 2 bankkonton" så vill jag först att du tar fram uppgifter vad ett snittföretag på Nasdaq har för bankkostnader varje år.

Ämnet är avhandlat och du behöver inte svara för vi är nog klara här. Du skall dock få ditt sedvanliga sista ord så ses vi vid nästa halmstrå.
Citera
2023-07-24, 11:57
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Behöver inte säga något om storleken på transaktionerna för att konstatera att Bitcoin frodas om folk vill betala hundratals dollar för att göra transaktionerna.
De som tänker till lite kan ju gissa att det främst handlar om stora transaktioner i ett sådant scenario. Om man tänker till lite alltså.
Är det många som använder bitcoin för att göra betalningar? Verkar inte så. Alltså "frodas" det inte alls, utan tvärtom. Vad priset för tillfället på diverse exchanges är förändrar inte detta faktum. Undrar vem det är som behöver "tänka till lite".

Citat:
Återigen, så länge det inte konstaterats vara ett olösbart problem så är jag nöjd.
Du lider konstant av argumentationsfelet Russel's teapot. Det är du som ska kunna förklara hur problemet (egentligen flera olika problem) ska lösas.

Citat:
Däremot så gör företag betalningar till varandra för miljontals dollar och mer. En transaktionsavgift på några hundra dollar är försumbar i det sammanhanget.
Varför skulle det bli ynka hundratals dollar? Och är det rimligt att det kostar "hundratals dollar" varje gång någon vill öppna eller stänga en lightning-kanal?

Citat:
Och för att förekomma ditt idiotiska svar på detta i stil med "vad kostar en debit och en kredit på 2 bankkonton" så vill jag först att du tar fram uppgifter vad ett snittföretag på Nasdaq har för bankkostnader varje år.
I "bankkostnader" ingår väsentligt mycket mer än vad det kostar att överföra pengar från ett konto till ett annat. Bl a KYC/AML.

Citat:
Ämnet är avhandlat och du behöver inte svara för vi är nog klara här. Du skall dock få ditt sedvanliga sista ord så ses vi vid nästa halmstrå.
Ja, ämnet är avhandlat på så vis att du hade fel än en gång och vill smita undan från diskussionen när du konfronteras med detta faktum.
Citera
2023-07-25, 04:03
Medlem
Citat:
Det är en fri marknad där utbud och efterfrågan på blockspace sätter priset. Inga konstigheter.

I en värld där efterfrågan på blockspace driver upp priset tilli flera hundratals dollar per transaktion så kommer Bitcoin att frodas. I en sådan värld vill jag ha samlat på mig så mycket Satoshis som möjligt.

Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om.

Läs all information jag har gett så kanske du en dag förstår när du ser det hända.
Citera
2023-07-25, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
För att sammanfatta ditt första inlägg så tror du att transaktionsavgiften kommer vara döden på bitcoin?

Jag har förklarat hur bitcoin kommer överleva med höga kostnader men du fortsätter tro att altcoins har en framtid trots att bitcoin kommer kunna implementera alla dessa funktioner i 2-lager.
Du har inte en aning vad du pratar om när du tror det finns en annan valuta som är mer lönsam.
Doge vs btc hashrate: https://bitinfocharts.com/comparison/hashrate-btc-doge.html

Läs all information jag har gett så kanske du en dag förstår när du ser scenarierna jag pratade om inträffar.

Jag har inte tid att lägga all tid på att förklara självklara saker för nybörjare, förlåt.
Citera
2023-07-25, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CryptoWonder

Läs all information jag har gett så kanske du en dag förstår när du ser scenarierna jag pratade om inträffar.

Jag har inte tid att lägga all tid på att förklara självklara saker för nybörjare, förlåt.
Patetiskt av dig att ignorera argumenten, bemöt dom istället om du är så smart. Du framstår bara som okunnig. ””
Citera
2023-07-25, 13:27
Avslutad
Lark Davis misstänker att Twitter kan bli en betal-app som WeChatt/WeChatt Pay och därmed komma att bidra till bitcoiniseringen av världen. (Samt en del annat godis i denna intressanta video.)

Elon Musk’s 100X Crypto Plan Revealed

https://youtu.be/J7U7slI0ROI?si=t26oHzEpz4AYODQj
Citera
2023-07-25, 13:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Lark Davis misstänker att Twitter kan bli en betal-app som WeChatt/WeChatt Pay och därmed komma att bidra till bitcoiniseringen av världen. (Davis bjuder även på en del annat godis i denna intressanta video.)

Elon Musk’s 100X Crypto Plan Revealed

https://youtu.be/J7U7slI0ROI?si=t26oHzEpz4AYODQj
Har den på min att se lista. Men vad är det som säger att Musk (nödvändigtvis) väljer Bitcoin?

Tidigare har han inte visat tecken på att vara så insatt i krypto utan föredragit att bara trolla med Doge och annat.
Citera
2023-07-25, 13:32
Avslutad
Citat:
Har den på min att se lista. Men vad är det som säger att Musk (nödvändigtvis) väljer Bitcoin?

Tidigare har han inte visat tecken på att vara så insatt i krypto utan föredragit att bara trolla med Doge och annat.

Nja han adapterade ju BTC för en stund iaf. Det tror jag att han kommer att göra igen. Man får se bakom skämten när det kommer till Musk, jag menar kan vi ens helt utesluta att Musk är Satoshi?
Citera
2023-07-25, 13:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Nja han adapterade ju BTC för en stund iaf. Det tror jag att han kommer att göra igen. Man får se bakom skämten när det kommer till Musk, jag menar kan vi ens helt utesluta att Musk är Satoshi?
Ja att Musk skulle vara Satoshi är det första jag utesluter. För att ligga bakom Paypal så är han väldigt offside när det kommer till kunskap kring krypto av det jag hört i diskussioner och debatter.

Möjligt att han satt sig in mer senaste året, för Doge intresset har ju avtagit. Ju mer man läser på desto mindre tror man på Doge och diverse skitprojekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in