2023-07-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
En av de som tog livet av sig.
Länka. Du talar som om det var helt generellt agerande, då måste det vara lätt att ge konkreta exempel.
Citera
2023-07-31, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Varför är han en hycklare om han träffar en 18-åring och tycker att det är moraliskt ok samtidigt som han anser att 15 år är omoraliskt? Om han för sin egen moral drar gränsen vid 18 fyllda, är han ingen hycklare, låt vara att det bara skiljer tre år.

I Dumpens poddavsnitt 24/3 2023 vid 18:30 säger Patrik att ”det kan vi inte ha några moraliska aspekter på”, om man träffar en vuxen person, det vill säga 18+.

Av det uttalandet att döma verkar han dra sin egen moraliska gräns vid 18.
Jag vill bara åter uppmärksamma att de enda som påstår att Patrik haft ett förhållande med en 18-åring på gamla dagar är vissa nick i den här tråden. Det finns absolut inget belägg för detta.
Citera
2023-07-31, 14:48
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jag vill bara åter uppmärksamma att de enda som påstår att Patrik haft ett förhållande med en 18-åring på gamla dagar är vissa nick i den här tråden. Det finns absolut inget belägg för detta.

Alright, tack för info. 👍
Citera
2023-07-31, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Han är väl en tjackis och de blir översexuella under ruset.
Han är en typisk gädda som går på allt utan filter, han skall såklart få vård och hållas inlåst tills han är ofarlig igen.
Ja han ser ut som en tjackis, tänderna, rynkorna, ticksen. Hans preferens tycks vara grundskolebarn, men det kan kanske bero på att de är de enda som inte har nog erfarenhet än att se direkt att han är en äcklig lallare.
Citera
2023-07-31, 14:53
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leveriskogen
Jag tycker inte man behöver behandling eller vård för att man precis som alla andra heterosexuella män tänder på unga fertila tjejer. Vård skulle jag säga behövs först när attraktionen är riktad emot de under 12-13 år.

Du frågade varför han inte fick hjälp och jag gav mitt svar. Jag har svårt att tro att den stora majoriteten av män finner barn under 15 som den mest attraktiva åldern. Jag känner inte till någon studie heller som visar det. Jag känner till en studie som gjorts vilket visde att ju äldre beskådaren var destu mer orelevant blev åldrandet på den som beskådades (äldre personer attraheras av äldre och yngre av yngre). Kan leta upp den om du vill ha källa.
Citera
2023-07-31, 14:56
Medlem
Citat:
Jo just han kanske är en fara för sig själv & andra. Fast är rätt övertygad att han är på väg in i psykos eller redan är i en just nu. Varför får han ingen hjälp?
Passar kanske bättre att diskutera i tråden om gäddor?

Och om du känner honom, varför hjälper du honom inte?
Citera
2023-07-31, 15:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ingen av Gäddorna har en psykos av det slaget, vid gärningstillfället, att de skulle anses ansvarsbefriade.
Och det vet du, enligt den lilla informationen. Inte jag heller, men tror det är troligt att han hade det. Jag har mött fler med psykos, de är inte sig själva.

Om det skulle gett ett ansvarsbefriande är inte säkert. Men moraliskt kan det ge en förståelse och förklaring till handlandet.
Citera
2023-07-31, 15:18
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Jag tycker inte man behöver behandling eller vård för att man precis som alla andra heterosexuella män tänder på unga fertila tjejer. Vård skulle jag säga behövs först när attraktionen är riktad emot de under 12-13 år.
Men då gäller det alla gäddor.

Vet inte vem du är att göra den bedömningen eftersom du varken innehar kompetens inom brottsmål och psykologi.

Att du utgår från att alla är som dig och tror att du kan läsa andras tankar är däremot psykotiskt.
Citat:
Jo just han kanske är en fara för sig själv & andra. Fast är rätt övertygad att han är på väg in i psykos eller redan är i en just nu. Varför får han ingen hjälp?
Mycket talar för att han kommer spendera pengar på narkotika. Frågan är om nån kommer sälja till honom med kännedomen att han är pedofil. Media har verkligen uppmärksammat honom så det kan bara gå utför.
Citat:
Jag har mött fler med psykos, de är inte sig själva.
Nu har du gjort många förvånade.
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-31 kl. 15:23.
Citera
2023-07-31, 15:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Länka. Du talar som om det var helt generellt agerande, då måste det vara lätt att ge konkreta exempel.
Orkar inte leta, det var en som åkte runt, runt, och fiskaren skrev att hon blev besviken, och han vände och kom tillbaka efter 10 minuter.

Generellt tror jag inte det är, är ju 5 som...
Citera
2023-07-31, 15:26
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Men då gäller det alla gäddor.

Vet inte vem du är att göra den bedömningen eftersom du varken innehar kompetens inom brottsmål och psykologi.

Att du utgår från att alla är som dig och tror att du kan läsa andras tankar är däremot psykotiskt.
Mycket talar för att han kommer spendera pengar på narkotika. Frågan är om nån kommer sälja till honom med kännedomen att han är pedofil. Media har verkligen uppmärksammat honom så det kan bara bli värre.

Nu har du gjort flera förvånade.

Instämmer. Media har verkligen gjort honom en björntjänst.
Citera
2023-07-31, 15:37
Medlem
Citat:
Förmodligen är många dumpenanhängare snuskgubbar och snuskgummor, som tänker, jag är snuskig men inte så illa att jag är pedofil. Genom att ge mig på dem är- blir jag bättre.

Vissa av fiskarna riktigt vädjar till gäddan, ber och bönar om att få träffas, en svag ensam individ kan påverkas av det. Tycker det inte är rätt, då främst för att få underåriga skulle vara desperata att söka kontakt för sex. Någorlunda smarta personer skulle förstå att det är lurt när fjortisen trånar som en älgko.

Med andra ord är Dumpen ute för att avslöja låg moral snarare än att motverka olagligheter.

Citat:
Orkar inte leta, det var en som åkte runt, runt, och fiskaren skrev att hon blev besviken, och han vände och kom tillbaka efter 10 minuter.

Generellt tror jag inte det är, är ju 5 som...
Så fem stycken där fiskarna med dina ord: ber och bönar? men du kan inte vara mer specifik än att någon fiskare skrev "besviken" och då vände torsk..,ursäkta, gäddan. Men du kan inte länka till den chatten heller. Eller är ens säker. Du skrev "någon av dem som tog livet av sig" vad det den eller? Jävligt allvarliga saker att raljera med utan att ha på fötterna.
Citera
2023-07-31, 15:37
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det skulle vara kul att få återkoppling på mitt svar.

(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag frågade DU tycker?
Det är det enda du gör i tråden.
Berätta vad du tycker istället, eller behöver du jobba på en ny uppsats?

Precis som TottemHorse vill jag också ha återkoppling på mitt svar. Du kanske såg att det var nån annan som svarade och där går gränsen tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in