2023-07-31, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Så även miljonärer kan snatta.

https://www.sydsvenskan.se/2017-05-19/miljonar-snattade-for-800-kronor--far-over-100-000-i-boter
Även domare och poliser.

https://www.svt.se/nyheter/domare-i-hd-utreds-for-snatteri-lamnar-uppdrag
https://samnytt.se/polisens-toppmordutredare-bo-astrom-atalas-for-butiksstolder/
Citera
2023-07-31, 12:04
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Även domare och poliser.

https://www.svt.se/nyheter/domare-i-hd-utreds-for-snatteri-lamnar-uppdrag
https://samnytt.se/polisens-toppmordutredare-bo-astrom-atalas-for-butiksstolder/
Absolut.
Var mest det att jag svarade på en som påstod att Anders hade så mycket pengar så han inte skulle snatta...

Damen i mitt exempel måste varit riktigt förmögen för att få böta 110 tusen kronor.

Sen en sak. Din andra länk var betallänk. Tips då. Gör som jag gjorde i mitt inlägg. Skriv det och citera ur länken så man kan ta del av innehållet. Annars är ju länken rätt meningslös.
Citera
2023-07-31, 12:30
Medlem
peterZiipens avatar
Något känns skumt med väktaren och butiksägaren

- I förhöret påstår väktaren att han insåg att det rörde sig om Arga Snickaren först när han skulle skriva sin griprapport. Hur troligt är det egentligen att ingen, efter ingripandet, faktiskt påpekar att det är Övfergård som de har fångat?

- När väktaren beskriver hur händelseförloppet gick till när Anders stal köttbitar så använder han sig konstant av formuleringar som "som jag minns det" och "eller så skulle jag kunna sträcka mig till att påsen låg på..." Väldigt osäker.

- Varför skulle skulle butiksägaren säga "Vet du hur Arga Snickaren ser ut? Han ser precis ut som honom" och inte "Vet du vem Arga Snickaren är? Det är han" till väktaren? Klart det är möjligt att man formulerar sig på det sättet, men känns samtidigt som en efterhandskonstruktion, eftersom butiksägaren hade stenkoll på att det rörde sig om Anders Övfergård som kom in i butiken.

Tyckte faktiskt att Anders framstod som trovärdig i sitt förhör.
Citera
2023-07-31, 13:44
Medlem
haha inte roligt för butikskontrollanten att han hade Johan Eriksson emot sig
Citera
2023-07-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngyPowerGirl
Man får hoppas att du inte har någon viktig roll i vårt samhälle. Anders är sjuk och har snattat flera ggr på ICA. Han är narcissist och står över alla andra. Har inget med hur mycket pengar han har.
Samma beteende som att på fyllan brotta ner en 20 årig tjej för att hon försöker ingripa mot en fyllekörning. Han alltså sjuk och kan inte bemästra sin sjukdom. Konsekvent tänket är noll. Nu försöker han rädda sin karriär genom att förneka sitt beteende.
Om han erkänner så är det kört.
Flytta till annan ort. Inga mer fjantiga pgm på TV.
Tydligt tecken på skuld är att man anlitar Advokat Johan Eriksson

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/new-page/nr-4-2021-argang-87/advokaternas-advokater-2021/

Anders är sjuk och har gjort såhär i många år men pga vem han är trodde han att de skulle räcka att skrika lite på personalen för att bli släppt som de andra gångerna. Blir inte Anders dömd så är hela rättsväsendet så riggat att de inte finns. Jag vet hur man fuskar i snabbkassorna, för jag höll på så själv tills jag åkte fast och då slutade jag. Så det är det som kommer hända Anders med vilket är bra så han insett hur sjukt han betett sig. Jag fick betala 6000 i böter på 32kr miss. Blev också rättegång för min del för att jag nekade. Att skylla på blippen på endast de dyra varorna är pinsamt, konstigt att den fungera utmärkt innan och efter köttet haha. Osten innan och mjölken efter 🤣 sen som han berätta att en annan gång så böt han till kassalinjen när han fick avstämning, har gjort precis samma när man hade fuskat. Då skynda man sig till kassan för att slippa att någon tar en på bar gärning. Han tänker som en erfaren snattare🤣. Han behövde detta precis som jag behövde. Han ska bli dömd!
Citera
2023-07-31, 13:54
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
haha inte roligt för butikskontrollanten att han hade Johan Eriksson emot sig
Lyssnade på yt och trodde det var en brännvinsadvokat. Lät som han svalt en askkopp dagen efter så blev duktigt förvånad att det var johan eriksson men då vet man att han är skyldig. Lite som Silbersky förr…
Väktaren klarade sig utmärkt i min bok i alla fall. Lät lite skitnödig men vem skulle inte gjort det mot Eriksson.
Citera
2023-07-31, 14:00
Medlem
Ap-ungens avatar
Men varför får man inte höra hela rättegången??

Den tar abrupt slut efter 41 min....

Dom hör väl butiksägaren också?
Citera
2023-07-31, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen

Har precis lyssnat och undrade detsamma.
Citera
2023-07-31, 14:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen

Citat:
Ursprungligen postat av AdBlue
Har precis lyssnat och undrade detsamma.
Det är en rättegångsapp som har lagt upp avsnittet på tuben. Utgår från att de försöker mjölka rättegången genom att ha andra halvan bakom betalvägg i sin app.
Citera
2023-07-31, 14:27
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det är en rättegångsapp som har lagt upp avsnittet på tuben. Utgår från att de försöker mjölka rättegången genom att ha andra halvan bakom betalvägg i sin app.

Nej, den är likadan i deras app....

Står ju HELA rättegången på deras youtube-upload dessutom.

Märkligt...
Citera
2023-07-31, 15:21
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cecham
Anders är sjuk och har gjort såhär i många år men pga vem han är trodde han att de skulle räcka att skrika lite på personalen för att bli släppt som de andra gångerna. Blir inte Anders dömd så är hela rättsväsendet så riggat att de inte finns. Jag vet hur man fuskar i snabbkassorna, för jag höll på så själv tills jag åkte fast och då slutade jag. Så det är det som kommer hända Anders med vilket är bra så han insett hur sjukt han betett sig. Jag fick betala 6000 i böter på 32kr miss. Blev också rättegång för min del för att jag nekade. Att skylla på blippen på endast de dyra varorna är pinsamt, konstigt att den fungera utmärkt innan och efter köttet haha. Osten innan och mjölken efter 🤣 sen som han berätta att en annan gång så böt han till kassalinjen när han fick avstämning, har gjort precis samma när man hade fuskat. Då skynda man sig till kassan för att slippa att någon tar en på bar gärning. Han tänker som en erfaren snattare🤣. Han behövde detta precis som jag behövde. Han ska bli dömd!

Jag hade så gärna vilja höra vittnesmål från andra som jobbar i butiken och har bevittnat Anders skrikande. Har aldrig gillat karln man fick ångest av arga snickaren han är så jävla dryg och obehaglig. En sån typ som ofta finns på stora arbetsplatser eller i en bostadsförening och alla försöker hålla sig lugna runt om kring. Så vidrigt beteende.
Citera
2023-07-31, 15:25
Medlem
DrPwgyms avatar
Ursäkta min kanske dumma fråga. Lyssnade nyss på Youtube.
Dömdes han eller frikändes ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in