2023-07-31, 12:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Att avslöja låg moral kan få som kedjeeffekt att det motverkar något olagligt. Dumpens fiskare är däremot för få och problemet för stort vilket, i samband med att de är nya, gör det svårt att avgöra om deras arbete har gjort påverkan.

Det vi vet är att många av gäddorna är oroliga över att bli uthängda. De lyssnar inte på sin oro och fortsätter aktiviteter som de vet hade varit brottsliga. Vi vet också att polisen bara ingriper när ett verkligt barn redan har blivit inblandad i de aktiviteterna.
Är väl det som är problemet, ingen vet hur många verkliga barn som finns tillgängliga. Säkert finns det, men hur många, en storm i ett vattenglas.
Citera
2023-07-31, 12:38
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Är väl det som är problemet, ingen vet hur många verkliga barn som finns tillgängliga. Säkert finns det, men hur många, en storm i ett vattenglas.

Med tanke på hur många gäddor de hittills fångat kan jag med säkerhet säga att de är för många för att rymmas i ett vattenglas.
Citera
2023-07-31, 12:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag tittar bara på det från gäddan perspektiv där han utgår ifrån att han pratar med ett verkligt barn eller blir misstänksam över att det är en fälla. I båda fallen har han redan begått ett brott med att ha en sexuell konversation med någon han tror är under 15.
Eller också har han ett samvete, som slår till.
Citera
2023-07-31, 12:40
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Med tanke på hur många gäddor de hittills fångat kan jag med säkerhet säga att de är för många för att rymmas i ett vattenglas.
Förmodligen är Dumpen de enda tillgängliga!
Citera
2023-07-31, 12:42
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leveriskogen
Ok om vi ska vara lite seriösa för en gång skull. Tweedy är uppenbarligen en väldigt sjuk person som inte är i sitt sinnes fulla bruk. Jag tror han kan lida av både psykos & andra typer av vanföreställningar. Han behöver inte det hatet han får utan han behöver vård,snarast.

Sedan så tror jag han känner att det redan är kört för honom så därför väljer han att bara jävlas så mycket som möjligt med samhället.
Bra, för vi är vuxna här.

Han valde att fortsätta trots konfrontationen. Vilket gav stora konsekvenser at the first place. Flyttade hem till föräldrarna. Sen blev han misshandlad.
Han kommer fortsätta. Till och med om nån skulle gå så långt att man kapar av benen på honom. Han har ju råd med en rullator nu.
Han är sig själv. Hans problematik är obotlig. Vilket är väldigt tråkigt då folk kommer behöva kika sig bakom axeln.
Citera
2023-07-31, 12:43
Medlem
goofers avatar
Citat:
Jag tittar bara på det från gäddan perspektiv där han utgår ifrån att han pratar med ett verkligt barn eller blir misstänksam över att det är en fälla. I båda fallen har han redan begått ett brott med att ha en sexuell konversation med någon han tror är under 15.
Är du politiker?
Du svarar som en sådan hehe.

Frågan löd vad du tyckte om att dumpen tjatar tillbaka en gädda som kanske ångrat sig?
Är det rätt att göra så?
Citera
2023-07-31, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Bra, för vi är vuxna här.

Han valde att fortsatta trots konfrontationen. Vilket gav stora konsekvenser at the first place. Flyttade hem till föräldrarna. Sen blev han misshandlad.
Han kommer fortsätta. Till och med om nån skulle gå så långt att denne kapar av benen på honom.
Han är sig själv. Hans problematik är obotlig. Vilket är väldigt tråkigt då folk kommer behöva kika sig bakom axeln.
Det äcklet har ju hålla på både innan och efter konfrontationerna och hade redan ett rykte för att han ofredade unga. Han är knarkare och småkriminell, psykotisk vet jag inget om men helt klart lätt efterbliven med en otroligt felaktig bild av sig själv och hur andra uppfattar honom.
Citera
2023-07-31, 12:45
Medlem
goofers avatar
Citat:
Jag tolkade ditt tidigare stycke nedan

Som att ansvaret ligger hos barnet då denne inte skrollar vidare.

Ansvaret att skydda baren håller vi med varandra ligger hos alla vuxna.

Jag blir mållös.....ingenstans gar jag lagt ansvaret på barnen, ansvaret ligger på de vuxna att lära barnen.
Citera
2023-07-31, 12:46
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Är du politiker?
Du svarar som en sådan hehe.

Frågan löd vad du tyckte om att dumpen tjatar tillbaka en gädda som kanske ångrat sig?
Är det rätt att göra så?

Han väljer att dyka upp på mötet. Även om han väljer att inte dyka upp så spelar inte det någon roll. Alla steg i ett övergrepp på nätet behöver inte fullföljas fram till en verklig våldtäkt.

Så nej, jag ser inget fel i att de "tjatar" då forskning säger att barn kan ta en aktiv roll i sexuell kontakt på nätet. Ansvaret att säga nej ligger på den vuxne.
Citera
2023-07-31, 12:47
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag blir mållös.....ingenstans gar jag lagt ansvaret på barnen, ansvaret ligger på de vuxna att lära barnen.

Barn kan lära sig mycket de inte omsätter i praktiken av flera anledningar. Varje verkligt fall till varför ett barn inte skrollar vidare är unikt.
Citera
2023-07-31, 12:48
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Länka till exempel på det.
En av de som tog livet av sig.
Citera
2023-07-31, 12:49
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det äcklet har ju hålla på både innan och efter konfrontationerna och hade redan ett rykte för att han ofredade unga. Han är knarkare och småkriminell, psykotisk vet jag inget om men helt klart lätt efterbliven med en otroligt felaktig bild av sig själv och hur andra uppfattar honom.
Han är väl en tjackis och de blir översexuella under ruset.
Han är en typisk gädda som går på allt utan filter, han skall såklart få vård och hållas inlåst tills han är ofarlig igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in