2023-07-31, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Förmodligen är många dumpenanhängare snuskgubbar och snuskgummor, som tänker, jag är snuskig men inte så illa att jag är pedofil. Genom att ge mig på dem är- blir jag bättre.

Vissa av fiskarna riktigt vädjar till gäddan, ber och bönar om att få träffas, en svag ensam individ kan påverkas av det. Tycker det inte är rätt, då främst för att få underåriga skulle vara desperata att söka kontakt för sex. Någorlunda smarta personer skulle förstå att det är lurt när fjortisen trånar som en älgko.

Med andra ord är Dumpen ute för att avslöja låg moral snarare än att motverka olagligheter.
Länka till exempel på det.
Citera
2023-07-31, 12:04
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leveriskogen
Fast Patrik säger ju att 15 är precis lika fel medans han dejtar tjejer som är 4 år äldre tjejer.

Han står alltså fast vid SIN moraliska ståndpunkt att 15 är fel. Några tycker 15 är okej, andra inte. Han är en av dem som inte tycker det och baserar sina val på den åsikten. Problem uppstår först om det skulle vara någon under 15. Där har åsikt ingen inverkan.
Citera
2023-07-31, 12:08
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det hindrar ingen att informera andra om potentiella hot/pedofiler till omgivningen.

Pedofiler kommer undan med att grooma barn. Det är tillräckligt för att vidta hårda åtgärder.
Han föredrar ju barn och folk håller koll på honom så det vore ett misstag. Han verkar väldigt korkad som tror att han kan komma undan med att skrämma barn och ge sig på dem.
Ja det är inget fel på att hämta hem domar och hänga ut dem i syfte att varna andra på sidan dumpen.
Felet ligger i att fiskarna skapar gäddor, inga fiskare inga gäddor (som hängs ut iallafall) De simmar där på sidor där barn finns men som sagts och bevisats många gånger är det kanske hundratals män på varje kvinna och kanske tusentals på varje underårig.

Men jag ska ge den det att de har dragit upp ett antal fula och farliga gäddor så det kanske är värt att ett 30 tal "mindre läskiga" gäddor offras för att få fast de värsta.
Jag skiter I gäddorna, de kommer alltid finnas där ändå, det är viktigt att lära barn att inte gå in i chattar som känns osäkra.
Det som stör mig är de två som skor sig på skiten via swish.
Citera
2023-07-31, 12:10
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Så snart denne får veta att en fortsatt sexuell kontakt hade varit ett brott.
Så när barnet uppger son ålder och gäddan ändå fortsätter chatten skall han gripas?

Om vi lär barnen att bara skrolla vidare och blocka oönskade kontakter skulle vi spara in på mycket elände och resurser.

Sen skulle Sara och Patrik få jobba på golvet som alla andra.
Citera
2023-07-31, 12:15
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Länka till exempel på det.
De kämpar ju för att få till en träff, ibland ångrar dig gäddan och åker därifrån.
Då kontaktar fiskaren gäddan så att han kommer tillbaka.
Oerhört fukt.
Det kan ju vara så att han ångrat sig ochcdå ringer/skriver fiskaren och lurar in han försåtligt igen.
Jag tycker detcär extremt fult och det stinker swish lång väg om det.
Citera
2023-07-31, 12:16
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Så när barnet uppger son ålder och gäddan ändå fortsätter chatten skall han gripas?

Om vi lär barnen att bara skrolla vidare och blocka oönskade kontakter skulle vi spara in på mycket elände och resurser.

Sen skulle Sara och Patrik få jobba på golvet som alla andra.

Barn kan aldrig beskyllas för att de utsätts för ett brott. Ansvaret för ett sexualbrott ligger hos förövaren. Det finns en lång rättspraxis mot victim blaming.
Citera
2023-07-31, 12:17
Medlem
Citat:
De kämpar ju för att få till en träff, ibland ångrar dig gäddan och åker därifrån.
Oerhört fukt.
Det kan ju vara så att han ångrat sig ochcdå ringer/skriver fiskaren och lurar in han försåtligt igen.
Länka till exempel på det Ankan (som jag citerade) skriver.
Fukt?
Citera
2023-07-31, 12:23
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Oerhört fukt.

Enbart chatten hade utgjort ett brott om barnet varit verkligt. Nu har gäddan tur att det inte är ett verkligt barn så han slipper en rättslig process ovanpå att bli avslöjad inför sin närhet.
Citera
2023-07-31, 12:31
Medlem
goofers avatar
Citat:
Barn kan aldrig beskyllas för att de utsätts för ett brott. Ansvaret för ett sexualbrott ligger hos förövaren. Det finns en lång rättspraxis mot victim blaming.

Missförstår du med flit eller?
Hur får du in victim blaming?
Ingen skyller väl på barnet för jösse namn om man lär barnet att stänga av mobilen om män raggar på dem eller skickar oönskade bilder.

Jag hoppas varje förälder förklara för sina barn vilka faror det finns på nätet.
Det ingår i uppfostran och handlar inte om att skylla något på barnen.

Barnen är givetvis oskyldiga och männen skall varnas för.

Man brukar ju varna barnen för fula gubbar, vita skåpbilar och främlingar som vill lura med dem med godis.
Så varför inte varna dem för faror med internet?
Citera
2023-07-31, 12:32
Medlem
goofers avatar
Citat:
Enbart chatten hade utgjort ett brott om barnet varit verkligt. Nu har gäddan tur att det inte är ett verkligt barn så han slipper en rättslig process ovanpå att bli avslöjad inför sin närhet.
Men vad tycket du om att dumpen tjatar tillbaka en gädda som ångrat sig och kanske vill ställa in träffen?
Citera
2023-07-31, 12:33
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Missförstår du med flit eller?
Hur får du in victim blaming?
Ingen skyller väl på barnet för jösse namn om man lär barnet att stänga av mobilen om män raggar på dem eller skickar oönskade bilder.

Jag hoppas varje förälder förklara för sina barn vilka faror det finns på nätet.
Det ingår i uppfostran och handlar inte om att skylla något på barnen.

Barnen är givetvis oskyldiga och männen skall varnas för.

Man brukar ju varna barnen för fula gubbar, vita skåpbilar och främlingar som vill lura med dem med godis.
Så varför inte varna dem för faror med internet?

Jag tolkade ditt tidigare stycke nedan

Citat:

Som att ansvaret ligger hos barnet då denne inte skrollar vidare.

Ansvaret att skydda baren håller vi med varandra ligger hos alla vuxna.
Citera
2023-07-31, 12:35
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Men vad tycket du om att dumpen tjatar tillbaka en gädda som ångrat sig och kanske vill ställa in träffen?

Jag tittar bara på det från gäddan perspektiv där han utgår ifrån att han pratar med ett verkligt barn eller blir misstänksam över att det är en fälla. I båda fallen har han redan begått ett brott med att ha en sexuell konversation med någon han tror är under 15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in